  • Data: 2013-05-26 03:35:02
    Temat: Re: tajna bron nokii
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Pszemol" knd26u$6at$...@d...me

    > Mało tego - Nokia ma grupę odbiorców którzy chętnie wymieniliby
    > telefon 10 letni na coś nowego ale przeskoczyli kilka generacji
    > sprzętu i nie oswoili się z myślą że telefon działa dzień i trzeba
    > go potem ładować aby wytrzymał napewno drugi cały dzień...

    Mój Ace rozładować można w kilkadziesiąt (w 90 minut,
    a może nawet szybciej) minut, ale po wYłączeniu 3G,
    GPS, WiFi, BT -- może pracować na oko bez końca...

    ladowarke, w domu, w pracy, w aucie, w torbie, bo jak

    > Podobno oznaką młodości umysłu jest szybka adaptacja do nowego
    > i nie utyskiwanie latami jak to się czasy w złym kierunku zmieniają...
    > Diagnoza jest prosta: starzejesz się kolego! :-)

    IMO niemal każda mała rzecz ładuje się obecnie z USB, ale jest wiele końcówek...

    () Słuchawki (różnych producentów) BT i telefony Nokii (mam tych
    telefonów sporo i każdy ma taka samą dziurę DC) maja takie
    same gniazdo okrągłe.

    () Smartfon Ace ma swoje gniazdo płaskie.

    () Masa sprzętu ma niby uniwersalne gniazdka USB, z tym, że nawet
    jeśli pasuje takie gniazdko wymiarami do niby uniwersalnej
    wtyczki, być może nie pasuje sygnałowo rozkład przewodów/żył...

    () W sklepach (netowych i realowych) można znaleźć zasilarki ;)
    dające 5 V i zaopatrzone w masę (może i ze 20) różnych
    (zdecydowanie różnych!!!) końcówek...

    Są nawet przedłużacze na 230 V z gniazdkami takimi jak USB, dającymi 5 woltów.

    IMO 5 woltów to trochę mało dla wielu urządzeń -- na przykład dla dysków
    twardych. Gdyby USB chodziło na 12 woltach, chyba byłoby znacznie lepiej.
    Co więcej, gdyby urządzenia miały dużą tolerancję napięciową, mogłyby być
    zasilane wprost z instalacji samochodowych, czyli z napięcia około 14 woltów.
    (od 11 do niemal 15) 12 woltów to bardzo popularne napięcie z dawnych czasów
    i zapewne mała liczba ładowarek/zasilarek/zasilaczy/ładowaczy/inwerterów/k
    onwerterów
    byłaby fajną sprawą... Do tego fajnie by było, gdyby USB miał większą szybkość
    i gdyby nie obciążał tak mocno CPU komputera... Do tego można by było nieco ;)
    uprościć łączenie USB (wówczas byłby to inny interfejs) tak, aby nie było
    podziału typu Slave/Master, ale żeby była autodetekcja i symetria wtyczek...

    Do dysków można by było w ogóle nie stosować USB, ale eSATA i PowerSATA czy jak się
    to nazywa.

    Telefony i inne małe urządzenia mogłyby być ładowane bezprzewodowo
    jakimiś ustandaryzowanym sposobem, aby każdy ładowarko-zasilacz
    pasował do każdego urządzenia tak ładowanego... Smartfony mogłyby
    mieć tył pokryty bateriami słonecznymi.

    Mogłyby być dyski łączące się po WiFi (już są) także zasilane bezprzewodowo i
    słonecznie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'