    Subject: Re: tagi RFID a bramki w sklepach
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Wed, 4 Mar 2020 01:13:55 +0100

    > Są i 125kHz.
    > Jak sama nazwa wskazuje, powinny być UNIQUE (choć np. nie ma żadnego kłopotu ze
    skopiowaniem, cena 15zł z dojazdem do klienta - zastanawia mnie, czemu nie robią tego
    w tych tzw. "serwisach mistrzowskich" - połączeniu szewca z dorabianiem kluczy - czy
    to problem mentalny czy jakaś interwencja służb?), więc po prostu trzeba zrobić bazę
    tagów przyczepionych do ubrań i tyle.

    RFID 125kHz to nie tylko Unique. Jest też KSF - Kantech Security Format.
    HID też ma swoje czytniki i karty na 125kHz.

    W zabezpieczeniach ubrań nie korzysta się z tagów RFID, tylko z
    prymitywnych metod. Czytałem o wykrywaniu zwiększonego obciążenia cewki
    w bramce po zbliżeniu dostrojonego obwodu rezonansowego oraz coś o
    wykorzystaniu nieliniowości przenikalności magnetycznej w ferromagnetykach.

    > Czytałem kiedyś w wyborczej tekst o kradziejach ubrań - żadne tam hackowanie, po
    prostu wycinali te tagi i potem ktoś, kto to kupił, chodził z taką dziurą (ciekawe,
    czy ma z tym związek powrót mody na dziurawe spodnie - ale to raczej na kolanach,
    tagi dawali na szwie) - co doprowadziło do monstrualnego rozrostu tych tagów (coś w
    stylu ciżmów z czubkami podwieszanymi do kolan ;)
    > Nie za bardzo w to wierzyłem do czasu, aż w factory w ursusie zobaczyłem pod jednym
    z wieszaków kupkę takich tagów (no bo wynieść wyciętego taga ze sklepu nie można,
    trzeba go gdzieś w nim zostawić - no a spodnie czy bluzkę można założyć choćby "na
    cebulę", w razie kontrolowania toreb ;)

    yabba