  • Data: 2020-03-04 11:13:22
    Temat: Re: tagi RFID a bramki w sklepach
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 03.03.2020 um 13:15 schrieb Dawid Rutkowski:

    > Są i 125kHz.
    > Jak sama nazwa wskazuje, powinny być UNIQUE (choć np. nie ma żadnego kłopotu ze
    skopiowaniem, cena 15zł z dojazdem do klienta - zastanawia mnie, czemu nie robią tego
    w tych tzw. "serwisach mistrzowskich" - połączeniu szewca z dorabianiem kluczy - czy
    to problem mentalny czy jakaś interwencja służb?), więc po prostu trzeba zrobić bazę
    tagów przyczepionych do ubrań i tyle.

    > Czytałem kiedyś w wyborczej tekst o kradziejach ubrań - żadne tam hackowanie, po
    prostu wycinali te tagi i potem ktoś, kto to kupił, chodził z taką dziurą (ciekawe,
    czy ma z tym związek powrót mody na dziurawe spodnie - ale to raczej na kolanach,
    tagi dawali na szwie) - co doprowadziło do monstrualnego rozrostu tych tagów (coś w
    stylu ciżmów z czubkami podwieszanymi do kolan ;)
    > Nie za bardzo w to wierzyłem do czasu, aż w factory w ursusie zobaczyłem pod jednym
    z wieszaków kupkę takich tagów (no bo wynieść wyciętego taga ze sklepu nie można,
    trzeba go gdzieś w nim zostawić - no a spodnie czy bluzkę można założyć choćby "na
    cebulę", w razie kontrolowania toreb ;)

    Zabezpieczenia sklepowe to na ogół obwód rezonansowy LC, bramka działa
    na zasadzie grid dip, czyli wykrywa pobór mocy przez obwód rezonansowy.
    Naklejki mają dodatkowo bezpiecznik, który się przepala, jak w kasie
    przeciągnie przez duże pole EM, dlatego nie należy kłaść tam kart
    kredytowych, bo może się sfajczyć.

    Waldek