  • 1. Data: 2012-04-21 22:06:09
    Temat: tablet+gsm
    Od: Jan Walicki <p...@g...com>

    Witam!
    Może banalne pytanie, ale czy używa ktoś zestawu tablet + modem
    zamiast
    komórki?
    Patrzę właśnie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250
    zł.
    Mają normalne gniazda USB, więc bez problemu (?? chyba) da się
    podłączyć do
    nich modem z kartą SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę
    złotych). Do
    tego słuchawka Bluetooth, niestety trochę droższa (ale widziałem i za
    50
    parę złotych)
    Tablet bez problemu wejdzie mi do kieszeni kurtki a latem można go
    nosić w
    plecaczku/neseserze. Nonstop włączony, więc można odbierać połączenia
    nie
    wyjmując tabletu. Trzeba wyjąć jeśli samemu chce się dzwonić.

    Co myślicie? Wykonalne? Jedyny minus jaki widzę to szybkie
    wyczerpywanie
    akumulatora w tablecie; producenci podają że wystarczy na
    kilkadziesiąt
    godzin, ale to jakieś bajki. W sumie w moim fonie bateria też
    rozładowuje
    się już po 24-36 h.
    A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije
    najlepsze
    smartfony.
    Pozdrawiam, Yarroll

  • 2. Data: 2012-04-21 23:45:26
    Temat: Re: tablet+gsm
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 21.04.2012 22:06, Jan Walicki pisze:
> [...]
    > podłączyć do
    > nich modem z kartą SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę

    Bez kombinacji się nie obejdzie (problemy ze sterownikami).
    Bezpieczniej byłoby gdybyś kupił tablet z modemem 3G w środku ;-)

  • 3. Data: 2012-04-21 23:48:27
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Krzysztof Magosa napisał:

    > Bez kombinacji się nie obejdzie (problemy ze sterownikami).
    > Bezpieczniej byłoby gdybyś kupił tablet z modemem 3G w środku ;-)

    Albo tablet z Windowsem ;) Chyba Sony S i Toshiba 100-100 maja USB i
    Windowsa :)

    Tylko cena jakby nie oscyluje przy 300 zł :)

  • 4. Data: 2012-04-22 00:51:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 13:06:09 -0700 (PDT), Jan Walicki napisał(a):

    > Witam!
    > Może banalne pytanie, ale czy używa ktoś zestawu tablet + modem
    > zamiast
    > komórki?

    Akceptowalne tablety mają 3G, więc po co jeszcze modem?

> [...]
    > podłączyć do
    > nich modem z kartą SIM i nadajnik Bluetooth (ten mały za parę

    Złącze jeszcze nie oznacza, że tablet potrafi obsłużyć modem. Nie masz na
    to co liczyć.

> [...]
    > kilkadziesiąt
    > godzin, ale to jakieś bajki. W sumie w moim fonie bateria też

    Tablet ma baterię o "nieco" większej pojemności.

    > A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije
    > najlepsze
    > smartfony.
    > Pozdrawiam, Yarroll

    Obawiam się, że ekran w tablecie za 200zł nadaje się do bicia, ale raczej
    nie smartfonów.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 5. Data: 2012-04-22 08:40:47
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-04-21 22:06, Jan Walicki pisze:
> [...]
    > rozładowuje
    > się już po 24-36 h.
    > A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije

    Nie wiem czy są jakieś modemy które będą działać pod Androidem. Z kolei
    nie kupisz na pewno tabletu za 200-250zł z systemem Window$.
    Lepszym i łatwiejszym sposobem jest kupienie tabletu z wbudowanym
    modemem. Nie trzeba żadnych słuchawek i innego osprzętu.
    I nie ma żadnego minusu gdy chodzi o zużycie baterii. kilka godzin
    wytrzymuje tylko gdy jest użyty do gier. Natomiast przy wysyłaniu
    kilkunastu sms-ów i kilkunastu minutach rozmowy dziennie, bateryjka
    wytrzymuje 3-4 dni.

  • 6. Data: 2012-04-22 09:25:26
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    Moja rada? Odpuść sobie. ;)
    Z tego co wiem tylko wybrane MODEMY na USB pracują z tymi tanimi
    tabletami. Sam próbowałem podpiąć posiadany moduł BT do Kyrosa MID7022 -
    nie było żadnego efektu. Sam system nie wystarczy, a nie wiem, czy
    istnieją jakieś sterowniki.

    Poza tym w porównaniu do markowych tabletów bateria trzyma bardzo
    krótko, a system niekiedy potrafi zachowywać się niestabilnie.

  • 7. Data: 2012-04-22 19:58:57
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Patrzę właśnie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250 zł.

    Bateria starczy na góra 3,4 h korzystania z netu.
    Ja na wyjazdach korzystam z tabletu i netu z komorki (Android Wifi Tether).
    Tablet zjada duzo mniej baterii na wifi niz na modemie a z komorka nie problem,
    bo baterie mozna kupic za kilkanascie zlotych na zapas.

  • 8. Data: 2012-04-23 11:09:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Walicki" napisał w wiadomości
> [...]
    >połączenia
    >nie wyjmując tabletu. Trzeba wyjąć jeśli samemu chce się dzwonić.

    Co za czasy, 30 lat miniaturyzacji, a Ty chcesz komorke w plecaku
    nosic :-)

    Nie lepiej kupic sobie normalna tania komorke, i tableta, a do tableta
    wsadzic sima z darmowym internetem od Aero ?

    Tylko bym sprawdzil czy jakis tablet obsluzy ich standard, czy trzeba
    taki z zewnetrznym modemem.

    J.

  • 9. Data: 2012-04-23 12:22:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.04.2012 Jan Walicki <p...@g...com> napisał/a:
    > Witam!
    > Może banalne pytanie, ale czy używa ktoś zestawu tablet + modem
    > zamiast
    > komórki?

    Nie, bo chyba większość (wszystkie mi znane) obsługują tylko dane
    w sieci GSM. Ewentualnie można użyć klienta VoIP.

    > Patrzę właśnie na tanie tablety (7''). Można je kupić już za 200-250
    > zł.

    Najtańszy nadający się do czegokolwiek (czyli odtwarzania filmów
    i grania w gry) tablet, był ostatnio w biedronce i zdaje się już go
    niema. A kosztował niecałe 400, miał fatalny ekran i 1 gniazdo usbOTG.
    Taniej obecnie się raczej nie da.

> [...]
    > złotych). Do
    > tego słuchawka Bluetooth, niestety trochę droższa (ale widziałem i za

    Mam taki stary tablet z dwoma usb GC s73, jedno opisane jako host
    2 otg, z zewnętrznymi urządzeniami działa tylko to opisane jako host.
    Więc do modemu i BT potrzebował być hub USB, pewnie z zasilaniem.

> [...]
    > nie
    > wyjmując tabletu. Trzeba wyjąć jeśli samemu chce się dzwonić.

    A kable i kabelki?

    > Co myślicie? Wykonalne? Jedyny minus jaki widzę to szybkie
    > wyczerpywanie

    Wykonalne jw. tylko czy warto się w to pakować?

    Ale wszystko jest kwestią ceny i za trochę więcej kupisz GalaxyTab
    ten pierwszy 7" z pełną obsługą GSM jako telefon. Za trochę ponad
    400zł widziałem "wyprzedaż" w jakimś markecie ViewSonic Viewpad 7.
    Tak jak Samsung jest to 7" telefon, z BT, GPS, itd.
    I tylko MSM7227 600MHz i 800x480 sprawia że jest dla mnie bezużyteczny,
    bo dzieciaki na tym ni nie pograją, ani bajek nie pooglądają.
    Ale do twoich zastosowań się nada i tylko słuchawkę BT dokupisz.

> [...]
    > rozładowuje
    > się już po 24-36 h.
    > A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije

    Nie spodziewaj się cudów, ekrany w tanich tabletach są tak słabe
    że niezbyt przyjemnie się na nich cokolwiek czyta, nawet ze strony
    WWW. Nadają się za to znośnie do filmów i gier, zwłaszcza jak mają
    całkiem szybki procesor i HDMI żeby podłączyć telewizor.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2012-04-23 19:10:27
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

> [...]

    > rozładowuje
    > się już po 24-36 h.
    > A plus duży, bo z ekranem 7'' ten zestaw pod względem wygody bije

    Za taką cene nie kupi się nic normalnego. Jedyne co bym ewentualnie
    wymyślił w tym wypadku to Manta Mid 07. Ma wbudowany moduł 3G więc nie
    trzeba nosić modemu. Ale to już nie ta półka cenowa.