  • 11. Data: 2010-07-26 10:24:17
    Temat: Re: szybkie ładowanie strony
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-26 11:32, Teeed pisze:
    > dodałbym jeszcze:
    > - (przy serwisach z większą ilością obrazków) użycie prostego skryptu
    > w JS który ładuje tylko te obrazki które są wyświetlane -> transfer--;

    Co to za rozwiązanie? Możesz podać przykład gdzie to zastosowano?

    > - paginacja przy większych listach

    To na transfer ma wg mnie mikry wpływ. Zwłaszcza, jak stosujemy
    kompresję gzip.

    > -> duży boost - po stronie serwera HTTP ustawić wysyłanie odpowiednich
    > nagłówków -> mamy cache po stornie clienta, nie wysyła wtedy

    Najlepiej w ogóle usuwać E-Tag i If-modfied-since, a sterować poprzez
    Expires.

    > przeglądarka w ogóle zapytań o niektóre pliki -> można tak zrobić całą
    > stronę, ajaxem uzupełniać "na żywo" luki... mamy wtedy błysk,
    > transfer--;

    Z tym "ajaksem" to z głową, aby nie zawalić użyteczności.

    --
    Peter

  • 12. Data: 2010-07-26 14:59:15
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    W dniu 26.07.2010 12:24, Peter May pisze:

    > Co to za rozwiązanie? Możesz podać przykład gdzie to zastosowano?

    Pewnie chodzi o Lazy Load. Np. Smashing Magazine go stosuje.

    --
    Bastet_Milo
    http://hekate-design.pl

  • 13. Data: 2010-07-26 15:17:31
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-26 16:59, Katarzyna 'Bastet' Świderska pisze:

    > Pewnie chodzi o Lazy Load. Np. Smashing Magazine go stosuje.

    A, o to chodzi. No nie jest to złe rozwiązanie, ale przy dużej ilości
    obrazków może obciążać nieźle komputer, bo funkcja obsługująca taki
    efekt jest wywoływała dla każdego zdarzenia onscroll elementu window.
    Jeśli będzie dużo obrazków to może być efekt niewielkiego opóźnienia w
    działaniu witryny :/ Zwłaszcza na dość powolnym Firefoksie :-(

    --
    Peter

  • 14. Data: 2010-07-26 15:57:17
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-07-26 11:32, Teeed wrote:

    > no powiedziałem w sumie rzecz oczywistą

    :)

    > dodałbym jeszcze:
    > - (przy serwisach z większą ilością obrazków) użycie prostego skryptu
    > w JS który ładuje tylko te obrazki które są wyświetlane -> transfer--;

    Te skrypty wymyślili chyba jacyś miłośnicy modemów, dzięki nim nawet na
    100Mb łączu możesz się poczuć jakbyś miał 34kbps modem, przewijasz
    stronę a obrazki dopiero się ładują.

    > można tak zrobić całą
    > stronę, ajaxem uzupełniać "na żywo" luki... mamy wtedy błysk,

    To jest bez sensu, co z tego że pusta strona Ci się w mig załaduje, jak
    żeby cokolwiek zobaczyć musisz się naklikać i naczekać na dociągnięcie
    treści ajaxem?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 15. Data: 2010-07-26 16:05:18
    Od: Colin <c...@c...net.pl>

    On 2010.07.23 14:37, j...@p...onet.pl wrote:
    > Czy tak? Co jeszcze?

    - nie ustawiać gigantycznych cookies, bo są one dołączane do wszystkich
    żądań HTTP, np. cookie 4 kB, strona ma 40 obrazków z tej samej domeny,
    to już jest 160 kB przesłanych danych, czyli na przeciętnym łączu
    (upload 20 kB/s) 8 sekund niepotrzebnego opóźnienia.

  • 16. Data: 2010-07-27 08:49:58
    Od: Teeed <t...@n...pl>

    On 26 Lip, 17:57, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > To jest bez sensu, co z tego że pusta strona Ci się w mig załaduje, jak
    > żeby cokolwiek zobaczyć musisz się naklikać i naczekać na dociągnięcie
    > treści ajaxem?

    ajaxem pobierasz mniej rzeczy niż gdybyś ładował całą stronę - zajmie
    to błysk
    strona mogłaby się już wyświetlić z jakimiś informacjami (choćby menu
    żeby już mógł ktoś wybrać dział itd, już zacząć wpisywać do
    wyszukiwarki).. jak dorzucimy storage niektórych informacji po stronie
    klienta możemy już coś tam wrzucić... transfer--, szybkosc++

    przecież chodzi o jak najszybsze wyświetlenie strony (choćby loga,
    układu), daje to użytkownikowi wrażenie szybkości serwisu...nikt nie
    lubi oglądać białej strony i napisu ładowanie w przeglądarce przez
    wieki (jak jest duża strona)... każdy wolałby zobaczyć chociaż część
    strony podczas ładowania, już móc zacząć coś tam klikać...

  • 17. Data: 2010-07-27 09:01:20
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-07-27 10:49, Teeed pisze:

> [...]
    > wieki (jak jest duża strona)... każdy wolałby zobaczyć chociaż część
    > strony podczas ładowania, już móc zacząć coś tam klikać...

    Nie przekonuje mnie to w ogóle. Ładować prawie pustą stronę? Ile zajmuje
    tekst do wyświetlenia w stosunku do grafiki? Prawie nic. Wyświetlać
    stronę tylko po to żeby wyświetlić i nie prezentować treści? Bez sensu.
    Po co pokazać menu jak nie wiadomo o co chodzi?

    Proponuję jednak korzystać z serwerów proponujących właściwy transfer
    danych, po drugie jeśli strona wymaga czasu na wygenerowanie po stronie
    serwera to należy użyć cashowania.

    No i najważniejsze, ładowanie danych AJAXem to strzelenie sobie w stopę
    gdy chcemy zaistnieć w wyszukiwarkach.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 18. Data: 2010-07-27 09:39:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-07-27 10:49, Teeed wrote:

    > ajaxem pobierasz mniej rzeczy niż gdybyś ładował całą stronę - zajmie
    > to błysk

    Pokaż mi gdzie masz tak ciężkie strony, że opłaca się je ciąć i ładować
    dodatkowo 24KB bibliotekę JS. Dla porównania, główna onetu waży 25,7KB
    po zgzipowaniu.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 19. Data: 2010-07-27 10:59:55
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-27 11:39, Paweł Piskorz pisze:
    [...]
    > dodatkowo 24KB bibliotekę JS. Dla porównania, główna onetu waży 25,7KB
    > po zgzipowaniu.

    Główna onet-u waży 573.7K wg YSlow w Firebug-u Firefoksa :P

    --
    Peter

  • 20. Data: 2010-07-27 12:24:20
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-07-27 12:59, Peter May wrote:
    > W dniu 2010-07-27 11:39, Paweł Piskorz pisze:
    > [...]
    >
    > Główna onet-u waży 573.7K wg YSlow w Firebug-u Firefoksa :P

    Ja pisałem o HTMLu a nie całości. Co innego miałby ajaxować? ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";