  • 21. Data: 2009-09-29 11:19:40
    Temat: Re: szukanie oszczędności: podgrzewanie wody w wannie prądem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Łukasz Góralczyk schrieb:
    > On Mon, 28 Sep 2009 22:33:20 +0200, zlotowinfo wrote:
    > [ciach]
    >
    > Przy okazji tematu, tak robi instalacje elektryczne i ogrzewa się wodę w
    > niektórych krajach:
    > http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    > authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    O QQQ RWA!!1jedenaście. Ale dodatni przyrost naturalny jeszcze mają?

    Waldek

  • 22. Data: 2009-09-29 12:24:36
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    --
    Nie odpowiadam na posty z:

    "Łukasz Góralczyk" <l...@g...com> wrote in message
> [...]
    > niektórych krajach:
    > http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    > authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    a tak sie robi w polsce:

  • 23. Data: 2009-09-29 12:25:44
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    --
> [...]

    > niektórych krajach:
    > http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    > authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    a tak sie robi w polsce? ;)

    http://pics.nase-bohren.de/durchlauferhitzer.jpg

    c.

  • 24. Data: 2009-09-29 13:25:05
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Przy okazji tematu, tak robi instalacje elektryczne i ogrzewa się wodę w
    > niektórych krajach:
    > http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?
    > authkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    Link nie działa :(...

  • 25. Data: 2009-09-29 13:40:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Łukasz,

    > Przy okazji tematu, tak robi instalacje elektryczne i ogrzewa się wodę w
    > niektórych krajach:

    Taki link jest chyba wygodniejszy:

    http://picasaweb.google.com/lukasz.goralczyk/Temp?au
    thkey=Gv1sRgCNOUj7PN3cDWxAE#5386834121766081938

    Swoją drogą - w drugim przypadku chyba nawet ten podgrzewacz jest
    chyba nawet uziemiony. A podgrzewacze przepływowe są najsprawniejszym
    rozwiązaniem problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2009-09-29 13:48:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli chcesz się kąpać po 22 i przed 6 rano ?
    nie widzę problemu w godzinie 22

    > Jaki masz przydział mocy (zabezpieczenia przedlicznikowe) ?
    25A, przedlicznikowe C25, zalicznikowe B10 i B6
    ale zmienić zawsze można

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 27. Data: 2009-09-29 17:15:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    c...@a...googlegroups.com
    *Marek Lewandowski* napisał(-a):

    > Są dwie ważne różnice:
    > 1) Wanna powinna wprawdzie być uziemiona, ale primo nie ma gwarancji,
    > że zostało to zrobione porządnie, a secundo emalia źle przewodzi prąd,
    > więc w przypadku przebicia w grzałce jest problem, którędy prąd
    > popłynie (może wzdłuż człowieka).

    Ja mam wannę akrylową i nie bardzo wiem jakby miała ona być uziemiona

    > Wyobraź sobie, że wkładasz rękę do
    > wody, żeby sprawdzić, czy ciepła, drugą ręką łapiesz za kran i
    > dostajesz prądem...

    To może być problem. Wprawdzie nie z wanną, ale kiedyś miałem podobne
    _przeżycie_ I dosłownie i w przenośni

    > 2) W przypadku bojlera droga najmniejszego oporu do uziomu jest przez
    > wodę w bojlerze do ścianki. Nie ma możliwości, żeby na niej znalazł
    > się cały bądź kawałek człowieka.

    A ja sobie wyobrażam, że człowiek łapie za kran, który galwanicznie jest
    połączony ze ściankami bojlera. I tak go smyrnie, i tak

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 28. Data: 2009-09-29 17:37:31
    Temat: Re: szukanie oszcz
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale .. podgrzanie 1 tony o 50C = 210MJ.
    > 58kWh. 14 zl .. droga ta ciepla woda.

    > Chyba mniej.

    coś przesadziłeś. ludziska mają grzałki 6kW i kąpią sie pod prysznicem
    wmiare komfortowo. fakt ze nie zużyją 200 litrów wody, ale w godzine..
    kto wie?
    ToMasz

  • 29. Data: 2009-09-29 18:36:02
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-29 19:37:31 +0200, ToMasz <t...@g...pl> said:

    > coś przesadziłeś. ludziska mają grzałki 6kW i kąpią sie pod prysznicem
    > wmiare komfortowo. fakt ze nie zużyją 200 litrów wody, ale w godzine..
    > kto wie?

    To może z zasobnikiem CWU?
    Bo samym przepływem to nie więcej niż 3L/min da się uzyskać... Nieco
    leniwiy strumień z prysznica. A jak żona odkręci ciepłą w kuchni do
    zmywania talerzy, to zaczynasz krzyczeć "ziiiiimnooooo", albo jakoś
    inaczej, zależnie od upodobań ;)

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-09-29 18:41:42
    Temat: Re: szukanie oszczędnoœci: podgrzewanie wody w wannie pršdem
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-29 07:35:20 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale .. podgrzanie 1 tony o 50C = 210MJ. 58kWh. 14 zl

    Z węzła/kotłowni jeszcze mniej

    > droga ta ciepla woda.

    Sytuacja typowa w "starych" wieżowcach, gdzie % jak widać potrafi iść
    na straty w cyrkulacji CWU po instalacji. I procent tym wyższy, im
    mniejsze zużycie.

    --
    DJ