  • 11. Data: 2015-11-18 23:49:30
    Temat: Re: szkoła jazdy dla osób wypaczonych złymi nawykami
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ww pisze tak:

    > Dużo lat (w sensie więcej niż 2) i dużo kilometrów. Mam wrażenie,
    > że mam jakiś dziwny sposób operowania sprzęgłem przy ruszaniu.
    > Zauważyłem to mając poprzednie auto, które na szczęście było dosyć
    > pancerne i wytrzymałe. W nowym (w sensie używanym) miałem od razu
    > po kupieniu wymieniane i po około roku (i może 35 tysiącach) udało
    > mi się je zajechać.

    Niektóre samochody tak mają "fabrycznie" źle zestrojone sprzęgło i gaz,
    że pomimo że człowiek się stara puszczać sprzęgło najdelikatniej jak
    potrafi to nie trafia w idealny moment i albo jest za dużo gazu albo za
    mało. W tych "dobrych" w ogóle się o tym nie myśli i jakoś samo
    wychodzi.

    Szczególnie ten drugi przypadek jest bardzo denerwujący. Jest to tzw
    auto dla drecha-fizola, którym nie da się jeździć powoli tylko trzeba
    szybko deptać gaz. Długi skok gazu, późny zaskok i luz na lince.

    Kiedy skrzynia jest krótka ma się mało czasu na rozpędzanie auta na
    poszczególnych biegach i trzeba gwałtownie deptać gaz bo koła dogonią
    silnik i auto przyhamuje silnikiem. Wtedy kierowca częściej nie trafia
    ze zmianą biegu i zamiast uzyskac efekt sprężyny do przodu cały power
    uderza w sprzęgło.

    Podobnie jest kiedy w ciągu dnia jednym samochodem jeździ kilku
    kierowców i miąchaja fotelem. Po zruszeniu fotela przez jakiś czas źle
    się jeździ. Gorzej się trafia sprzęgłem w obroty.

    W poniedziałek kiedy nogi są wypoczęte lepiej sie zmienia biegi niż w
    piątek przed fajrantem kiedy nogi są zmęczone a lewa od sprzęgła tak
    nap. jakby wiertarką wiercili w kolanie. Jak się jeszcze rwa kulszowa
    odezwie to koniec.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 12. Data: 2015-11-19 10:53:12
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 23:49, PiteR pisze:

> [...]
    > potrafi to nie trafia w idealny moment i albo jest za dużo gazu albo za
    > mało. W tych "dobrych" w ogóle się o tym nie myśli i jakoś samo

    Ma to jakiś sens. Nie mam za bardzo porównania z innymi autami (że nie
    wspomnę nawet o tych "dobrych").

    > W poniedziałek kiedy nogi są wypoczęte lepiej sie zmienia biegi niż w
    > piątek przed fajrantem kiedy nogi są zmęczone a lewa od sprzęgła tak
    > nap. jakby wiertarką wiercili w kolanie.

    Coś w tym jest.

  • 13. Data: 2015-11-21 15:32:02
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 18.11.2015 o 23:49, PiteR pisze:
> [...]
    > piątek przed fajrantem kiedy nogi są zmęczone a lewa od sprzęgła tak
    > nap. jakby wiertarką wiercili w kolanie. Jak się jeszcze rwa kulszowa

    Współczuję nie mającym automatu.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 14. Data: 2015-11-21 15:54:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Grzegorz Tomczyk pisze tak:

    > Współczuję nie mającym automatu.

    podobno kto spróbował automatu nie wraca do manuala?

    Jeżdzłem trochę starym Mercedesem E320 1996r ale jakoś nie urzekła mnie
    jego historia. Być może dlatego że był stary i dobity.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 15. Data: 2015-11-21 16:20:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 15:54, PiteR wrote:

    > podobno kto spróbował automatu nie wraca do manuala?

    Protestuje - jeździłem naprawdę fajnymi automatami i zawsze z chęcią
    wracałem do manuala. Może po prostu jeszcze nie dorosłem, to znaczy
    dalej jazda sprawia mi frajdę a nie jest to po prostu przemieszczanie
    się z A do B.

    Shrek

  • 16. Data: 2015-11-22 13:39:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > podobno kto spróbował automatu nie wraca do manuala?
    >

    > Jeżdzłem trochę starym Mercedesem E320 1996r ale jakoś nie urzekła
    > mnie jego historia. Być może dlatego że był stary i dobity.

    upss jednak to był E320 1994r

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.