-
1. Data: 2012-01-22 10:49:32
Temat: świetlny pomysł
Od: " " <f...@W...gazeta.pl>
wpadłem na świetlny pomysł, polegajacy na
uświetlomieniu sobie że naturalną postacią
wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
to cecha devica (co wiadomo dobrze z wykladow o hdr
itd)
wiadome sa problemy z dodawaniem swiatla przez to wlasnie
przyciecie na 255, rozwiazaniem tych problemow byloby
wlasnie przyjecie naturalnych koordynatow (w tych
koordynatach mozna spokojnie dodawac i mnozyc swiatlo)
i tylko na koniec przemapowanie tego na device
tak sie zreszta chyba robi, cos czytalem,z tym ze nie pamietam
pytanie jaka to powinna byc dokladnie transformacja
mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
wartosci dla tej logarytmicznej skali
???????
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-01-22 11:06:12
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
zachacza tez o pojecie logarytmicznego inta
tj takie wykorzystanie np 4mlrdow stanow bu
pokryc wygodnie calt zakres 'logarytmiczny'
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-01-22 11:42:32
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
sam moglbym sobie to nazwac transformacją Light-Device
(albo światło\ deska) ale nie wiem jak wyszukać jakieś
wieksze info o tym w necie, o ile kojarze w uzyciu moze
byc nawet kilka wzorkow i ew dobrze by bylo wyszukac tez
uzasadnienia - ktos zna konkretne info? (linki, czy
obszerniejsze artykuly? )
fir
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-01-22 19:16:09
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2012-01-22 11:49, f...@W...gazeta.pl pisze:
> wpadłem na świetlny pomysł, polegajacy na
> uświetlomieniu sobie że naturalną postacią
> wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
> od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
Przemyśl tą linijkę raz jeszcze.
Zresztą, było:
http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_number_syst
em
> mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
> widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
> wartosci dla tej logarytmicznej skali
Pomyśl nad sprawna implementacją dodawania w takiej
reprezentacji. Przecież ln ( exp(repr_x) + exp(repr_y) )
to trochę niewygodne. Daje się to robić (popatrz
w link)
pzdr
bartekltg
PS. Nie wiem, czy na pewno o tym mówisz, ale nic
innego z tego posta nie da się odczytać;)
-
5. Data: 2012-01-22 19:44:39
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2012-01-22 11:49, f...@W...gazeta.pl pisze:
> > wpadĹem na Ĺwietlny pomysĹ, polegajacy na
> > uĹwietlomieniu sobie Ĺźe naturalnÄ postaciÄ
> > wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
> > od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
>
> PrzemyĹl tÄ linijkÄ raz jeszcze.
>
co to za odzywki (nieladnie)
> ZresztÄ , byĹo:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_number_syst
em
>
> > mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
> > widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
> > wartosci dla tej logarytmicznej skali
>
> PomyĹl nad sprawna implementacjÄ dodawania w takiej
> reprezentacji. PrzecieĹź ln ( exp(repr_x) + exp(repr_y) )
> to trochÄ niewygodne. Daje siÄ to robiÄ (popatrz
> w link)
>
> pzdr
> bartekltg
>
>
> PS. Nie wiem, czy na pewno o tym mĂłwisz, ale nic
> innego z tego posta nie da siÄ odczytaÄ;)
>
tez nie wiem o czym ty mowisz, mi chodzi o tematy pokrewne
hdr, (sa w necie ciekawe artykuly)
generalnie chodzi o to ze o ile na monitorze mozna miec
256 stopni jasnosci koloru to w realu znacznie szersze
spektrum (z grubsza mowiac do nieskonczonosci, bo
niekoniecznie wazna czy 1:10 000 czy 1:200 tys, nawet
przy sloncu mozna zapalic 10 razy mocniejsze slonce )
i z tego mw wynika mz ze jasnosc ma ten charakter 0 do
nieskonczonosc) wiec podskornie warto operowac na tego
typu wartosciach na koniec na device je tylko przemapowywujac
(tak by np wartosci znacznie wieksze niz normalne np 1000 do
1 mln i powyzej przemapowac na 250-255 itp
pytanie jest tylko o konkretny wzorek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-01-22 19:48:39
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
> >
> > PrzemyĹl tÄ linijkÄ raz jeszcze.
> >
>
> co to za odzywki (nieladnie)
>
(to troche element humorystyczny)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-01-22 19:55:24
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> bartekltg <b...@g...com> napisał(a):
>
> > W dniu 2012-01-22 11:49, f...@W...gazeta.pl pisze:
> > > wpadĹem na Ĺwietlny pomysĹ, polegajacy na
> > > uĹwietlomieniu sobie Ĺźe naturalnÄ postaciÄ
> > > wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
> > > od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
> >
> > PrzemyĹl tÄ linijkÄ raz jeszcze.
> >
>
> co to za odzywki (nieladnie)
>
> > ZresztÄ , byĹo:
> > http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_number_syst
em
> >
> > > mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
> > > widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
> > > wartosci dla tej logarytmicznej skali
> >
> > PomyĹl nad sprawna implementacjÄ dodawania w takiej
> > reprezentacji. PrzecieĹź ln ( exp(repr_x) + exp(repr_y) )
> > to trochÄ niewygodne. Daje siÄ to robiÄ (popatrz
> > w link)
> >
> > pzdr
> > bartekltg
> >
> >
> > PS. Nie wiem, czy na pewno o tym mĂłwisz, ale nic
> > innego z tego posta nie da siÄ odczytaÄ;)
> >
>
> tez nie wiem o czym ty mowisz, mi chodzi o tematy pokrewne
> hdr, (sa w necie ciekawe artykuly)
>
> generalnie chodzi o to ze o ile na monitorze mozna miec
> 256 stopni jasnosci koloru to w realu znacznie szersze
> spektrum (z grubsza mowiac do nieskonczonosci, bo
> niekoniecznie wazna czy 1:10 000 czy 1:200 tys, nawet
> przy sloncu mozna zapalic 10 razy mocniejsze slonce )
> i z tego mw wynika mz ze jasnosc ma ten charakter 0 do
> nieskonczonosc) wiec podskornie warto operowac na tego
> typu wartosciach na koniec na device je tylko przemapowywujac
> (tak by np wartosci znacznie wieksze niz normalne np 1000 do
> 1 mln i powyzej przemapowac na 250-255 itp
>
> pytanie jest tylko o konkretny wzorek
>
>
np
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Parque_Balboa_-_Sa
n_Diego,_California.jpg
czytalem o tym juz dawniej (to wychodzi zreszta przy
bardzo prostych rzeczach typu jakiekolwiek dodawanie swiatla)
- teraz tylko nieco lepiej zrozumialem temat z tym 'podskornym'
zakresem a i tak nie znam dobrego wzorka i uzasadnienia
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2012-01-22 20:18:46
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
tak wogole to zdawaloby sie ze ten wiekszy zakres
dynamiczny w monitorze mozna by osiagnac przez
podkrecanie bialego na maksa (by swiecil jak
najmocniej) przy tym pilnowaniu by przy tym czarny
byl jak najczarniejszy, po czym w softwarze
generowaniu dosyc malych wartosci rgb - tak by przy
tym podkreconym nie za mocno swiecilo i uzywaniu
tych mocnych bieli > 200 200 200 oszczednie w sofcie
jak osiagnac taki efekt w monitorze przy kreceniu
pokretlami? brightnes na max? contrast na max? temperatura
na max? kolory pikseli na niskie wartosci?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2012-01-22 20:21:31
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>
Dnia 22-01-2012 o 11:49:32 <f...@w...gazeta.pl> napisał(a):
> wpadłem na świetlny pomysł, polegajacy na
> uświetlomieniu sobie że naturalną postacią
> wartosci swiatla jest 'logarytmiczny' zakres
> od 0 do nieskonczonosci - to ze ergebe jest 0-255
> to cecha devica (co wiadomo dobrze z wykladow o hdr
> itd)
>
> wiadome sa problemy z dodawaniem swiatla przez to wlasnie
> przyciecie na 255, rozwiazaniem tych problemow byloby
> wlasnie przyjecie naturalnych koordynatow (w tych
> koordynatach mozna spokojnie dodawac i mnozyc swiatlo)
> i tylko na koniec przemapowanie tego na device
>
> tak sie zreszta chyba robi, cos czytalem,z tym ze nie pamietam
>
> pytanie jaka to powinna byc dokladnie transformacja
>
> mapowanie powino byc dosyc szybkie z arytmetycznego punktu
> widzenia, trzeba tez przyjac jakas skale powszechnych
> wartosci dla tej logarytmicznej skali
>
>
> ???????
>
>
>
>
>
https://groups.google.com/group/pl.comp.programming/
msg/1d010770ce235241?hl=pl
--
Jordan Szubert
-
10. Data: 2012-01-22 20:28:36
Temat: Re: świetlny pomysł
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
widac z tego ze bezposrednie pisanie do rgb w devicu
powinno odejsc do lamusa, nz aplikacja powinna
miec przykazane by uzywac wartosci np 0...1000 gdzie
1000 byloby bielą przy okreslonej standardowej
wartosci luminancji a wyzsze wartosci by byly
mozliwe ale niezalecane jako dajace po oczach
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/