  • Data: 2011-05-19 21:00:16
    Temat: Re: święte krowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Marek,

    Thursday, May 19, 2011, 9:54:26 PM, you wrote:

    [...]

    > Bredzisz. Brak polskich znakow byl juz standardem kiedy ty nie jeszcze
    > nie miales pojecia o internecie. Potem pojawili sie jacys urwani z
    > choinki goscie ktorym to przeszkadzalo.

    Mnie też chcesz na ten temat pouczać?

    Brak polskich liter był standardem na _jednej_ polskiej grupie
    dyskusyjnej: soc.culture.polish. 20 lat temu. Ponieważ grupa ta
    powstała w USA i język polski (bez znaków diakrytycznych) był jedynie
    na niej dopuszczony.

    ZANIM w Polsce pojawił się Internet, istniały inne sieci - amatorskie.
    I tam był ustalony standard polskich liter - FidoMazovia. I 20 lat
    temu pisaliśmy jak najbardziej po polsku.

    Jak w połowie lat 90-tych pojawiły się grupy dyskusyjne w hierarchii
    pl.*, to ich właściciel ustalił standard ISO-8859-2 jako obowiązujący
    standard polskich liter. I od tamtej pory, czyli samego początku
    istnienia grup dyskusyjnych, piszemy po polsku.

    Nigdy nie istniał standard braku polskich znaków. To jedynie nikła
    część upartych lamerów usiłuje coś takiego wmawiać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl