-
1. Data: 2012-06-28 12:09:40
Temat: światła dzienne w VAG
Od: mopar <m...@p...com>
Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami dziennymi
zrobionymi
ze świateł długich (żarówki zasilone przez przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze
zredukowaną mocą). Czy do tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne
są
jakieś specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na bańce?
Z
własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W przez PWM z mocą około
40%
nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl halogenowy i bańka dość szybko się
zaczernia.
Zastanawiam się jak zapobiegł temu VAG w swoich autach?
-
2. Data: 2012-06-28 17:11:10
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
> Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
> dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
> przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
> tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
> specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
> bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
> przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
> halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
> zapobiegł temu VAG w swoich autach?
Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić,
ale nie jest to robione fabrycznie.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
3. Data: 2012-06-28 20:06:35
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: "Tomasz" <t...@g...pl>
>
> Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić, ale
> nie jest to robione fabrycznie.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Czesławek
Jak najbardzie fabrycznie.
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
pozdr
Tomasz
-
4. Data: 2012-06-28 21:55:30
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
> Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
do ilu % można zjechać?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
5. Data: 2012-06-29 15:50:44
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: "Tomasz" <t...@g...pl>
"PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
news:XnsA080DF08E2DEBelektronik@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
>
>> Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
>
> do ilu % można zjechać?
>
> --
> Piter
> vw golf mk2 1.3 '87
> vw passat B5 1.6 '98
Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na 100%
Tomasz
-
6. Data: 2012-06-29 21:30:27
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
>
> Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
> poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
> 100%
To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie przeglądu?
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
7. Data: 2012-07-01 17:23:49
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2012-06-28 17:11, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
>> Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi światłami
>> dziennymi zrobionymi ze świateł długich (żarówki zasilone przez
>> przetwornicę PWM i dzięki temu świecące ze zredukowaną mocą). Czy do
>> tych świateł używa się klasycznych żarówek, czy potrzebne są jakieś
>> specjalne odporne na odparowywanie wolframu z żarnika i osadzanie go na
>> bańce? Z własnych testów widzę, że zasilanie żarówki halogenowej 60W
>> przez PWM z mocą około 40% nominalnej sprawia, że nie zachodzi cykl
>> halogenowy i bańka dość szybko się zaczernia. Zastanawiam się jak
>> zapobiegł temu VAG w swoich autach?
>
> Pierwsze słyszę aby VAG takie rozwiązanie stosował. Da się to zrobić,
> ale nie jest to robione fabrycznie.
>
są fabrycznie robione również w Golfach VI (bez ksenonów). Do wątko
twórcy jutro zapytam znajomego co to ma w Golfie takie cudo i dam znać.
pozdrawiam
marcin jan
-
8. Data: 2012-07-12 21:52:43
Temat: Re: światła dzienne w VAG
Od: "Tomasz" <t...@g...pl>
"Czeslawek" <c...@g...pl> wrote in message
news:jskvoj$25e$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
>>
>> Robił mi to gość w czasie przeglądu. Z tego co mowil to 40% to minimum,
>> poniżej 40% sterownik nie przyjmował wartości i wracał automatycznie na
>> 100%
>
> To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawił ci to gość w czasie
> przeglądu?
>
> --
> Pozdrawiam,
> Czesławek
>
Ustawil w czasie przegladu. Poczatkowo twierdzil ze moze ustawic tylko tzw
skandynawskie czyli zasilanie na 100%. Uparlem sie zeby sprawdzil poniewaz
juz kiedys widzialem golfa V ze swiatlami dziennymi zasilanymi nizszym
napieciem. Troche pogrzebal i w koncu znalazl.