  • 41. Data: 2010-01-18 13:54:50
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kamieniecki"
    <_...@t...com.pl> napisał

    > ale przecież on iloraz tajnym nie jest i każdy może sprawdzić ile
    > wynosi. Nie no bez jaj, nie słyszałeś o BB113?

    Nie pamietam.
    Znalazlem tu http://www.datasheetarchive.com/BB113-datasheet.html
    Ale to z 1977 i rubryka ilorazu jest dla niej nie wypelniona :-)
    Za to inne maja od 1.4 do 6.8

    znalazlem BB112 - tez jej nie pamietam, ale jest dobra, wedle
    katalogu z 1994.

    J.

  • 42. Data: 2010-01-18 14:13:30
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-01-18 10:39, Andrzej Kamieniecki pisze:

    > Oryginalne BB113 z Siemensa były potrójne. Heh, poza tym polskim radiem
    > samochodowym sprzed lat jeszcze w starych odbiornikach pomiarowych
    > Rohde&Schwarz są takie :-)

    ZTCP to w diorowskim "Merkurym" też są

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 43. Data: 2010-01-18 14:32:51
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    J.F. napisał(a):
    [ciap]
    > Nie pamietam.
    > Znalazlem tu http://www.datasheetarchive.com/BB113-datasheet.html
    > Ale to z 1977 i rubryka ilorazu jest dla niej nie wypelniona :-)
    > Za to inne maja od 1.4 do 6.8

    tu sprzedają te pojedyncze czeskie:
    http://sklep.monster.pl/ProduktSzczegoly.aspx?TowarI
    d=19203
    i nie wiem czemu je plątają z BB113. Oryginalna BB113 jest potrójna, ma
    pięć końcówek i jest w obudowie takiej coś jak BF194 tylko większej ze
    dwa razy, nie wiem jak się ona nazywa.

    > znalazlem BB112 - tez jej nie pamietam, ale jest dobra, wedle katalogu z
    > 1994.

    hm, ale takiej to nie widziałem w sprzętach dostępnych w okolicy,
    capacitance ratio 15, nieźle. Nie wiedziałem o jej istnieniu.

    Przed chwilą dopytałem też kolegi to on potwierdza, że BB113 jest z
    Trapera i ponoć była też w czymś jeszcze z końcowej działalności Diory.
    A głowica przestrajana cewkami wg niego to Safari 6 i chyba jeszcze
    Wiraż ale tu to nawet on się zapomina.
    Pewnie obecny naczelny EP wiedziałby najlepiej :-)

    Andrzej Kamieniecki

  • 44. Data: 2010-01-18 14:45:35
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Andrzej Kamieniecki napisał(a):
    [ciap]
    > Pewnie obecny naczelny EP wiedziałby najlepiej :-)

    lub ewentualnie samemu przekopać się przez dział download ze strony

    http://unitra.eu.org/

    Andrzej Kamieniecki

  • 45. Data: 2010-01-18 16:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kamieniecki"
    <_...@t...com.pl>

    Jak wyciagne drabinke, to moge siegnac do rocznikow RE :-)

    > lub ewentualnie samemu przekopać się przez dział download ze
    > strony
    > http://unitra.eu.org/

    http://unitra.eu.org/node/3080
    Traper SMP-401, przestrajany istotnie BB113, ale srednie ma
    podzielone na dwa podzakresy.

    http://unitra.eu.org/node/3753
    Traper 2, o - to samochodowe, bez schematu, ale nadal podwojne
    srednie.

    J.

  • 46. Data: 2010-01-18 20:06:01
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-01-18 17:32, J.F. pisze:

> [...]

    http://unitra.eu.org/node/992

    Merkury - potrójna BB113, dwie równolegle w obwodzie wejściowym, jedna w
    heterodynie.

    --
    Pozdr.
    Michal

  • 47. Data: 2010-01-18 20:06:21
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    http://unitra.eu.org/node/992

    Merkury - BB113, dwie równolegle w obwodzie wejściowym, jedna w heterodynie.

    --
    Pozdr.
    Michal

  • 48. Data: 2010-01-18 20:13:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 21:06:01 +0100, Michał Baszyński wrote:
    >http://unitra.eu.org/node/992
    >
    >Merkury - potrójna BB113, dwie równolegle w obwodzie wejściowym, jedna w
    >heterodynie.

    I tez ma dwa podzakresy na srednich falach.

    J.

  • 49. Data: 2010-01-18 21:18:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    PeJot pisze:

    > Tak, chodzi mi o ten projekt. Jeśli Cię to odstarsza, to raczej nie
    > zaproponuję Ci pogrzebania w starych czasopismach "Audio-Video" (?), bo
    > tam w dziale DIY były awangardowe jak na tamte czasy projekty, m.in.
    > tuner AM z podwójną przemianą.

    Nie chodzi mi o to, że projekt mnie odstrasza. Jednak jest to już jakieś
    poważniejsze urządzenie, na które chyba nie powinno się rzucać na
    początku. Co prawda aż tak kompletnie początkujący nie jestem - jako
    dzieciak bawiłem się odbiornikami detektorowymi a później różnymi
    prostymi konstrukcjami o bezpośrednim wzmocnieniu. Potem była przerwa, a
    teraz po latach wracam do starego hobby. Zacząłem od prostych układów -
    działają. Tak więc wiem, że wciąż potrafię lutować i nawijać cewki.
    Korzystając z faktu, że teraz nieco więcej rozumiem w tym temacie i mam
    parę niedostępnych przed laty narzędzi pomiarowych chciałbym zrobić krok
    do przodu.

    Niemniej z tymi bardziej złożonymi projektami też się chętnie zapoznam.
    Co nie znaczy oczywiście, iż natychmiast zaplanuję wykonanie własnego
    egzemplarza. Superheterodyna FM z MT ma tą zaletę, że jest konstrukcją
    na tyle prostą, minimalistyczną. Prawie na "początek". Stąd moje pytanie
    o "podmianę" głowicy UKF - pozwoliłoby to uniknąć nie tylko potrzeby
    przestrajania na współczesne pasmo ale również (a raczej przede
    wszystkim) zabawy z mechanizmem przesuwania rdzenia cewki.

  • 50. Data: 2010-01-18 21:24:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    TERRANova pisze:

    > Nie chce nikogo obrazac ani sie chwalic ale wlasnie ten "rozbudowany" tuner
    > zbudowalem w owczesnych czasach kiedy mialem dokladnie 15 lat i nie mialem
    > wielkiego doswiadczenia w budowaniu ukladow bo i w jaki sposob wtedy mozna
    > bylo je zdobyc.

    Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie twierdzę, że ten projekt jest jakoś
    specjalnie skomplikowany i ja go nie pojmuję. Wyznaje jedynie zasadę, że
    powinno zaczynać się od rozwiązań prostszych i stopniowo wspinać się do
    góry. Jakimś specjalnym nowicjuszem nie jestem - radiem też bawiłem się
    jako dzieciak, tak około dwunastoletni. Składałem wtedy proste
    odbiorniczki o bezpośrednim wzmocnieniu, refleksowe itp. (na samym
    początku także detektorowe). Przeważnie działały. ;)
    Teraz powoli wracam do tego hobby, także jako zupełny amator. Moje
    "główne" wykształcenie poszło w stronę dziedziny bardzo odległej od
    elektroniki. Niemniej na razie wygląda na to, że pamiętam jak się
    nawijało cewki i lutowało.