    From: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Date: Tue, 19 Jan 2010 13:28:38 +0100
    <hiumgc$rb7$1@news.supermedia.pl> <hiv24s$fua$1@inews.gazeta.pl>
    <r...@4...com>
    <hj16vv$ank$1@news.dialog.net.pl> <hj190a$sdp$1@news.onet.pl>
    <hj19oi$cfg$1@news.dialog.net.pl> <hj1f5c$f0g$1@news.onet.pl>
    <hj1gq8$gqd$1@news.dialog.net.pl> <hj1p70$flp$1@news.onet.pl>
    <hj1re8$n3g$1@news.dialog.net.pl> <hj1s64$nj8$1@news.dialog.net.pl>
    <hj22dv$9qu$1@news.onet.pl> <hj2f3g$d9r$1@inews.gazeta.pl>
    <hj3o6a$n6k$1@news.dialog.net.pl> <hj44rs$7bq$1@news.onet.pl>

    J.F. napisał(a):
    [ciap]
    > Wcale nie jestem pewien czy byly, bo cos nie moge znalezc katalogu,
    [ciap]
    > Ja sie kiedys dawno nad tym sam zastanawialem,

    ROTFL

    ok, Diora oszukiwała na schematach, takich warikapów nie było, zwłaszcza
    że nie możesz ich znaleźć w katalogu. Siemens oszukiwał i ich nie
    produkował, Traper i Mercury nie istniały, zwłaszcza że pewnie nie masz
    ich w domu. Zakres przestrajania możliwy do osiągnięcia ówczesną diodą
    pojemnościową jest mniejszy niż stosowanymi przez przemysł PRL
    kondensatorami powietrznymi. Ich pojemności są tajne ale pewnie jakieś
    ogromne. To dlatego w odbiornikach z ręcznie kręconymi kondensatorami
    można przestrajać od długich do krótkich albo jeszcze bardziej,
    zwłaszcza że się dawniej nad przestrajaniem zastanawiałeś, itd, itd.
    Nie obraź się ale taka to właśnie komedia.
    Wobec powagi przytoczonych argumentów dla mnie EOT.

    Andrzej Kamieniecki