  • 31. Data: 2009-07-22 19:36:00
    Temat: Re: super pendrive
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2009 19:59, Jwzw pisze:
    > My już nie nosimy plecaków ;-)

    A gdzie nosisz parasol czy np. drugie śniadanie do pracy?
    W reklamówce?

    Można zrobić "s/plecak/torba/". Ale ja akurat mam taki
    bardziej młodzieżowy styl ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 32. Data: 2009-07-22 19:37:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2009 20:00, rs pisze:

    > HDD ma znacznie mniejsza szanse przezycia.

    Ale ile razy się takie coś zdarza?

    Nigdy nie upuściłem dysku. Oczywiście, ma mniejsze szanse
    przeżycia upadku, ale go *nie upuściłem*.

    > tu posluze sie twoim ulubionym: po co?

    Bo nie chcę synchronizować danych, a chcę często zapisywać
    zmiany żeby w razie problemów nie stracić dużo.

    > nie masz rowniez zadnej pewnosci, ze ten dysk bedzie zyl za rok.

    Oczywiście. Dlatego robię kopie zapasowe. Tak ważnych danych
    z dysku przenośnego, jak i z "bieżącego" pen-drive.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 33. Data: 2009-07-22 19:41:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 22:22, rs pisze:
    > musiales miec wyjatkowe szczescie, graniczace z cudem, ze trafiles na
    > takie dyski. spora czesc dobrze wydanych filmow jest wydawana na
    > dyskach DL i zapisana po brzegi, czasami nawet dwustronnie. np. tak
    > robi criterion.

    Ale po co nosić na pen-drive filmy DVD DL? Film się ogląda -
    jeżeli już nie w kinie - w domu na telewizorze, a nie w
    tramwaju z pen-drive.

    > poza filmami, ktore spokojnie zapelnia 4GB dysk, sa materialy
    > edukacyjne, rowniez wydawane na dyskach DL lub w serii dyskow
    > pojedynczych.

    Nie spotkałem się w życiu.

    > np. przenoszenie materialu do kompozytow video, w jakims bezstratnie
    > skompresowanym formacie z jednego studia do drugiego, lub ze studia do

    Nie nadaje się do tego pen-drive.

    > np. wszelkie archiwa graficzne powstale podczas nawet nie bardzo
    > wymagajacych researchy.

    *Archiwum* na pen-drive???

    > np. bazy danych w sporym banku. z tego co widzialem, to przecietna

    Jak wyżej. Bazy danych to nawet oglądnąć nie można, ale nie
    dlatego, że jest na małym pen-drive, ale że "siedzi" na NASie
    zamkniętym bezpiecznie w niedostępnej dla nieupoważnionych
    szafie.

    > np. graficzne archiwa medyczne zwiazane z MRI i fMRI
    > np. niektore dane powstale podczas skanowania 3D obiektow
    > przeprowadzanych na potrzeby medyczne.

    To zagadnienie akurat znam. Nikt nie lata z pen-drive, nagrywa
    się płyty albo przesyła po LANie dane.

    > co ma wspolnego wielkosc pliku z iloscia zapisow jesli za kazdym razem
    > zapisujesz cala lub prawie cala powierzchnie?<rs>

    No właśnie. Zapisz sobie 100x mały plik na pen-drive, może
    dopiero wtedy raz wykorzystasz całą pojemność nośnika.
    Zapisz 100x plik 4 GiB -- pewnie właśnie wykorzystałeś
    100 cykli zapisu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 34. Data: 2009-07-22 19:51:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2009 21:31, Grzegorz Prędki pisze:
    > A co to ma do rzeczy? HDD tez sie psuja, i to czesto, bo z zalozenia nie
    > sa przystosowane do przenoszenia. Zepsuje sie, kupuje sie nowy lub
    > wymienia na gwarancji i koniec.

    1) Dyski 2.5" są przystosowane do przenoszenia.

    2) A pamięć Flash EEPROM nie jest przystosowana do częstego
    zapisywania danych. A przynajmniej nie jest *zbyt dobrze*
    przystosowana.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 35. Data: 2009-07-22 20:10:03
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Dyski 2.5" są przystosowane do przenoszenia.
    Chyba, ze wzgledu na rozmiar.

    > 2) A pamięć Flash EEPROM nie jest przystosowana do częstego
    > zapisywania danych. A przynajmniej nie jest *zbyt dobrze*
    > przystosowana.

    Dobra, wiec uwazaj sobie, ze nikt nie wykorzysta 8GB pendriva, bo Ty nie
    wykorzystasz. Wszyscy wola nosic dyski 2,5 niz male klucze, bo Ty wolisz
    i kazdy nosi torbe/plecak, bo Ty nosisz.
    Ciekawe jak ja bym wygaldal przed kontrahentami w garniturze, krawacie i
    TORBIE/PLECAKU na ramieniu.

    Mozesz pojac to, ze rozni ludzie maja rozne wymagania, i ze moga byc
    rozne od Twoich?

  • 36. Data: 2009-07-22 20:20:30
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.07.2009 22:10, Grzegorz Prędki pisze:
    > Dobra, wiec uwazaj sobie, ze nikt nie wykorzysta 8GB pendriva, bo Ty nie

    Ale niech mi ktoś poda jakieś *sensowne* sposoby wykorzysta-
    nia takiej pojemności *przenośnego* nośnika danych.

    > Ciekawe jak ja bym wygaldal przed kontrahentami w garniturze, krawacie i
    > TORBIE/PLECAKU na ramieniu.

    1) Torba zwykła. Czy idziesz do pracy z samymi kluczami?
    Bo ja jednak zawsze muszę coś w jedną i w drugą stronę
    ponosić. I raczej każdy do pracy coś niesie jednak.
    Choćby telefon...

    > Mozesz pojac to, ze rozni ludzie maja rozne wymagania, i ze moga byc
    > rozne od Twoich?

    Ale fizyki i techniki nie zmienisz. Jak coś się do czegoś
    nie nadaje, to Twoje wymagania - nawet, jeżeli faktycznie
    są sensowne, czego nie wiem - nie zmienią ograniczeń na-
    rzucanych przez sprzęt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 37. Data: 2009-07-22 20:33:57
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Radosław Sokół pisze:

    > Ale niech mi ktoś poda jakieś *sensowne* sposoby wykorzysta-
    > nia takiej pojemności *przenośnego* nośnika danych.

    Aha, to jakiej pojemosci masz HDD przenosny? 2GB? Juz Ci ktos podal mase
    zastosowan w innym poscie.

    > 1) Torba zwykła. Czy idziesz do pracy z samymi kluczami?
    > Bo ja jednak zawsze muszę coś w jedną i w drugą stronę
    > ponosić. I raczej każdy do pracy coś niesie jednak.
    > Choćby telefon...

    Tak, czesto ide, i nie bede targal w garsci dysku + kabla usb. Telefon
    zmieszcze do kieszeni marynarki, dysk 2,5 nie, a przynajmniej bedzie to
    wygladalo wiejsko.

    To do czego wymyslili pendrivy?

  • 38. Data: 2009-07-22 21:05:57
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 21:37:38 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Ale ile razy się takie coś zdarza?

    mniej wiecej tyle razy ile razy moze sie przytrafic pendrivowi, a
    podejrzewam, ze z racji ciazaru i wielkosci to HDD ma pierwszenstwo.

    >Nigdy nie upuściłem dysku. Oczywiście, ma mniejsze szanse
    >przeżycia upadku, ale go *nie upuściłem*.

    no widzisz, ale pendrive'a tez nie upusciles. wiec na jedno wychodzi.
    a ja sobie wlasnie przypomnialem, ze ratowalem pendrive'a po wpadzie
    do zlewu pelnym wody i plynu do mycia garow. przelezal caly dzien na
    reczniczku i chyba dziala do dzis.

    >Bo nie chcę synchronizować danych, a chcę często zapisywać
    >zmiany żeby w razie problemów nie stracić dużo.

    co minute. hehehe. ladnie zmyslasz.

    i tu poslusze sie cytatem z drugiego twojego postu:
    "No właśnie. Zapisz sobie 100x mały plik na pen-drive, może
    dopiero wtedy raz wykorzystasz całą pojemność nośnika.
    Zapisz 100x plik 4 GiB -- pewnie właśnie wykorzystałeś
    100 cykli zapisu."

    i co minute zapisujesz cala pojemnosc urzadzenia, zeby w ogole brac
    pod uwage ten warunek.

    >Oczywiście. Dlatego robię kopie zapasowe. Tak ważnych danych
    >z dysku przenośnego, jak i z "bieżącego" pen-drive.

    no sam widzisz. za pare lat nie bedziesz juz uzywal HDD i jak sobie
    przypomnisz te rozmowe, to rumieniec zawstydzenia zagosci na twoim
    licu. <rs>

  • 39. Data: 2009-07-22 21:06:08
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 22 Jul 2009 21:41:40 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Ale po co nosić na pen-drive filmy DVD DL? Film się ogląda -
    >jeżeli już nie w kinie - w domu na telewizorze, a nie w
    >tramwaju z pen-drive.

    bardzo malo skomplikowany jest twoj swiat.

    >Nie spotkałem się w życiu.

    nie mam najmniejszego powodu ci nie wiezyc, ale dokad nie jestes
    jescze jakims ogolnie przyjetym standardem, to pozwole sobie nie
    przejmowac sie ta informacja.

    >Nie nadaje się do tego pen-drive.

    jak sie nie nadaje, jak sie nadaje? niby dlaczego sie nie nadaje?

    >*Archiwum* na pen-drive???

    archiwum nie oznacza, wylacznie zapisania czegos na wieki wiekow.
    zapisanych kilka plikow w rarze, rowniez nazywa sie archiwum.

    >Jak wyżej. Bazy danych to nawet oglądnąć nie można, ale nie
    >dlatego, że jest na małym pen-drive, ale że "siedzi" na NASie
    >zamkniętym bezpiecznie w niedostępnej dla nieupoważnionych
    >szafie.

    powiedz to gosciom np. w fujitsu bank, ktorzy przesylaja sobie takie
    bazy w sieci wewnetrznej emailami.

    >To zagadnienie akurat znam. Nikt nie lata z pen-drive, nagrywa
    >się płyty albo przesyła po LANie dane.

    w sieci lokalnej? szczegolnie kiedy np. twoj lekarz jest na drugim
    koncu swiata niz labolatorium ze sprzetem skanujacym.

    >No właśnie. Zapisz sobie 100x mały plik na pen-drive, może
    >dopiero wtedy raz wykorzystasz całą pojemność nośnika.
    >Zapisz 100x plik 4 GiB -- pewnie właśnie wykorzystałeś
    >100 cykli zapisu.

    to pozwolisz, ze przypomne ci to co tu napisales w innym poscie, na
    ktory zaraz odpowiem. <rs>

  • 40. Data: 2009-07-22 21:12:00
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:2009072219414900@grush.one.pl...

    > Ale po co nosić na pen-drive filmy DVD DL?

    Ano dlatego, że jak sam napisałeś w innym wątku "Ale napędy optyczne
    naprawdę stają się bezużyteczne :)"

    > Film się ogląda -
    > jeżeli już nie w kinie - w domu na telewizorze, a nie w
    > tramwaju z pen-drive.

    albo z pena wetkniętego w gniazdo USB w TV.

    W każdym wątku zajmujesz inne stanowisko.
    Cierpisz na jakieś rozdwojenie czegoś, czy jak to z Toba jest?