  • 11. Data: 2009-07-20 23:19:01
    Temat: Re: super pendrive
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:2009072022283200@grush.one.pl...

    > Nie. Napisz mi, z łaski swojej, do jakich to poważnych zasto-
    > sowań 4 GiB pen-drive jest zbyt "mały".

    Choćby do przeniesienia zawartości płyty DVD.
    Przyznasz, że nagranie krążka tylko po to, aby za chilę skopiować go w
    inne miejsce, to przesada.

    > Bo, na przykład, moje
    > wszystkie wykłady, materiały do zajęć i tabele z ocenami stu-
    > dentów z tak *sześciu* chyba semestrów zajmują raptem 200 MiB...

    Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Zmień branżę, a zmienisz zdanie.

  • 12. Data: 2009-07-21 05:24:00
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 20 Lip, 23:19, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:
    > Weź pod uwagę, że ja piszę o sytuacji *na dzisiaj* i na
    > najbliższą przyszłość. Możliwe, że za 10 lat faktycznie
    > pen-drive o pojemności poniżej 128 GiB będzie czymś tak
    > śmiesznym, jak dzisiaj o pojemności 128 MiB. Ale dzisiaj
    > ludzie rzadko mają zbiory danych *nadających się do prze-
    > chowywania na pen-drive*, których pojemność przekracza
    > na przykład 1 GiB.

    Po co to "i" wstawiasz? Jakaś nowa nomenklatura?
    Bo pierwszy raz widzę...

    Pzdr.
    L.

  • 13. Data: 2009-07-21 05:53:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 01:19, Jwzw pisze:
    > Choćby do przeniesienia zawartości płyty DVD.

    Po co?

    > Przyznasz, że nagranie krążka tylko po to, aby za chilę skopiować go w
    > inne miejsce, to przesada.

    Nie, po prostu w życiu nie miałem potrzeby przeniesienia
    zawartości krążka DVD w inny sposób, niż zabranie tego
    krążka ze sobą.

    Pomijam kwestię, że spora część płyt DVD nie jest zapełnio-
    na aż po brzegi i mieści się idealnie w 4 GiB.

    Poza tym pen-drive nie nadaje się do nagrywania tak wielkich
    bloków danych, bo szybko się go "zużyje" przez wyczerpanie
    limitu zapisów.

    > Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    > Zmień branżę, a zmienisz zdanie.

    Zajmuję się kilkoma branżami i w żadnej nie trzeba nosić
    ze sobą lub przenosić sporych ilości danych (a jak trzeba,
    to się to robi przez szybki LAN, a nie takie sobie wydajnoś-
    ciowo i dosyć zawodne pen-drive).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-07-21 05:54:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 07:24, Lisciasty pisze:
    > Po co to "i" wstawiasz? Jakaś nowa nomenklatura?
    > Bo pierwszy raz widzę...

    To krótko jesteś na grupie, bo stosuję to od dobrych paru lat :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedrostek_dw%C3%B3jko
    wy

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-07-21 05:57:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 23:28, Jwzw pisze:
    > Na dzisiaj, to 4GB peny dają jako gratisy do np. kartonu płyt CD, albo
    > kartonu baterii.
    > Jakbyś nie wiedział, to takie "promocje"/prezenty robi się wtedy, gdy
    > wypycha się towar z rynku.

    No i co z tego?

    Ja rozumiem, że producenci i handlowcy chcą zmusić ludzi do
    kupowania nośników o wyższej pojemności, na których znów moż-
    na zarobić więcej niż złotówkę na egzemplarzu. Ale sztuką nie
    jest poddawać się trendom na rynku, ale umieć je wykorzystywać
    w celu kupowania czegoś, co absolutnie wystarcza technicznie,
    a jest śmiesznie tanie.

    Poza tym, te wszystkie gratisy to są najtańsze, najwolniejsze
    modele. Sam czasem używam takich do mało wymagających zadań.
    Ale do codziennej pracy używam szybkiego "kupnego" 4 GiB Pa-
    triota, który daje znacznie wyższy komfort pracy (ale i tak
    pozostaje w 80% pusty przez większość czasu).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-07-21 09:23:20
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 21 Lip, 07:54, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:
    > To krótko jesteś na grupie, bo stosuję to od dobrych paru lat :)

    Ano krótko :>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedrostek_dw%C3%B3jko
    wy

    Ale co to ma na celu? Każdy chyba "kąsa" różnicę
    między 1000 a 1024, po co udziwniać?

    Pzdr.
    L.

  • 17. Data: 2009-07-21 18:14:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 11:23, Lisciasty pisze:
    wy

    > Ale co to ma na celu? Każdy chyba "kąsa" różnicę
    > między 1000 a 1024, po co udziwniać?

    Niestety, nie każdy wie, o jaką jednostkę powinno chodzić.
    Poza tym jednoznaczność jest *bardzo* cenna. Czym innym
    jest dysk twardy o pojemności 64 GB, a czym innym pamięć
    RAM o pojemności 64 GiB.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-07-21 20:22:15
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 21 Jul 2009 07:53:35 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

> [...]
    >krążka ze sobą.
    >
    >Pomijam kwestię, że spora część płyt DVD nie jest zapełnio-
    >na aż po brzegi i mieści się idealnie w 4 GiB.

    musiales miec wyjatkowe szczescie, graniczace z cudem, ze trafiles na
    takie dyski. spora czesc dobrze wydanych filmow jest wydawana na
    dyskach DL i zapisana po brzegi, czasami nawet dwustronnie. np. tak
    robi criterion.
    poza filmami, ktore spokojnie zapelnia 4GB dysk, sa materialy
    edukacyjne, rowniez wydawane na dyskach DL lub w serii dyskow
    pojedynczych.
    poza tym
    np. przenoszenie materialu do kompozytow video, w jakims bezstratnie
    skompresowanym formacie z jednego studia do drugiego, lub ze studia do
    klienta lub odwrotnie. czesto minuta takiego materialu wystarczy by
    zapchac znacznie wiekszej niz 4GB.
    np. wszelkie archiwa graficzne powstale podczas nawet nie bardzo
    wymagajacych researchy.
    np. bazy danych w sporym banku. z tego co widzialem, to przecietna
    wiekosc jednej z nich jest w granicach 4-12GB, a takich bywa wiecej
    niz jedna, ato bylo ladnych pare lat temu. przypuszczam, ze teraz sa
    znacznie wieksze.
    np. graficzne archiwa medyczne zwiazane z MRI i fMRI
    np. niektore dane powstale podczas skanowania 3D obiektow
    przeprowadzanych na potrzeby medyczne.
    np. niektore projekty zwiazane z analiza ciaglosci ksztaltu
    powierzchni takich konstrukcji jak samochody i samoloty itp.
    np. projekty zwiazane z symulacjami astronomicznymi i fizycznymi
    pewnie jest tego zancznie wiecej.

    >Poza tym pen-drive nie nadaje się do nagrywania tak wielkich
    >bloków danych, bo szybko się go "zużyje" przez wyczerpanie
    >limitu zapisów.

    co ma wspolnego wielkosc pliku z iloscia zapisow jesli za kazdym razem
    zapisujesz cala lub prawie cala powierzchnie? <rs>

  • 19. Data: 2009-07-22 05:54:05
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    rs wrote:

> [...]
    > powierzchni takich konstrukcji jak samochody i samoloty itp.
    > np. projekty zwiazane z symulacjami astronomicznymi i fizycznymi

    Wszystko fajnie, ale do do grubej ilosci rzeczy, ktore wymieniles, nikt
    nie wpadlby nawet na pomysl, aby przenosic je na USB sticku.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-07-22 12:05:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Wszystko fajnie, ale do do grubej ilosci rzeczy, ktore wymieniles, nikt
    > nie wpadlby nawet na pomysl, aby przenosic je na USB sticku.

    Pewnie dlatego, ze poki co jest to nieoplacalne. Jesli ceny takich
    duzych pendrivow beda rozsadnie konkurowaly z np. przenosnymi hdd to
    jakie widzisz przeciwwskazania?