eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingsumaryczny czas uzywania programu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2011-04-05 17:55:46
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-05 17:14, A.L. pisze:
    > On Mon, 4 Apr 2011 22:08:45 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    > <m...@g...com> wrote:
    >>
    > Obiekty w kodzie
    >> odwzorowuja jeden do jeden obiekty rzeczywiste.
    >>
    > Naprawde?...
    >
    Na poziomie szkolnym mozna tak podawac ;)
    jablko, gruszka, owoc itd.

    W sam raz na poziomie pierwotnego pyania.


  • 42. Data: 2011-04-05 22:43:45
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Kwi, 19:55, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
    > W dniu 2011-04-05 17:14, A.L. pisze:> On Mon, 4 Apr 2011 22:08:45 -0700 (PDT),
    Mariusz Marsza kowski
    > > <m...@g...com>  wrote:
    >
    > > Obiekty w kodzie
    > >> odwzorowuja jeden do jeden obiekty rzeczywiste.
    >
    > > Naprawde?...
    >
    > Na poziomie szkolnym mozna tak podawac ;)
    > jablko, gruszka, owoc itd.
    >
    > W sam raz na poziomie pierwotnego pyania.
    To na poziomie bardziej zaawansowanym jak powinno się podawac?
    Pozdrawiam


  • 43. Data: 2011-04-06 10:44:50
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-06 00:43, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > On 5 Kwi, 19:55, Jacek Czerwinski<x...@...z.pl> wrote:
    >> W dniu 2011-04-05 17:14, A.L. pisze:> On Mon, 4 Apr 2011 22:08:45 -0700 (PDT),
    Mariusz Marsza kowski
    >>> <m...@g...com> wrote:
    >>
    >>> Obiekty w kodzie
    >>>> odwzorowuja jeden do jeden obiekty rzeczywiste.
    >>
    >>> Naprawde?...
    >>
    >> Na poziomie szkolnym mozna tak podawac ;)
    >> jablko, gruszka, owoc itd.
    >>
    >> W sam raz na poziomie pierwotnego pyania.
    > To na poziomie bardziej zaawansowanym jak powinno się podawac?
    > Pozdrawiam

    Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).

    Czyli
    samochod osobowy extends samochod
    i zawiera
    funkcjonalnosc ABS
    funkcjonalnosc Klima
    funkcjonalnosc naped 2x lub
    funkcjonalnosc naped 4x

    Przyklad jest lekko naciagany, ciagle widac w nim 'rzeczy' a nie czyste
    'funkcjonalnosci', ale chcialem obrazem szkolnym sie posluzyc. O! dodajmy:
    funkcjonalnosc ruch prawostronny
    funkcjonalnosc ruch lewostronny


    Np mi tzw "praktykowi" potrzebne bylo nie tyle szczegolowe poznanie 21
    (liczba dowolna) oficjalnych wzorców GoF, ile przestawienie czy
    zwerbalizowanie zmian w patrzeniu. Pomogla mi ksiazka (juz niedostepna)
    http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-zorientowane-
    obiektowo-wzorce-projektowe-wydanie-ii-alan-shallowa
    y-james-r-trott,probw2.htm

    W kazdym razie w "drugiej fali" programowania obiektowego
    a) hierarchie maja mniejsza glebokosc
    b) klas jest wiecej
    c) nie kazda klasa jest tak konkretna jak 'jablko' czy 'owoc'.
    itd.


  • 44. Data: 2011-04-06 11:32:20
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-04-06 12:44, Jacek Czerwinski pisze:
    > W dniu 2011-04-06 00:43, Mariusz Marszałkowski pisze:
    >> On 5 Kwi, 19:55, Jacek Czerwinski<x...@...z.pl> wrote:
    >>> W dniu 2011-04-05 17:14, A.L. pisze:> On Mon, 4 Apr 2011 22:08:45
    >>> -0700 (PDT), Mariusz Marsza kowski
    [...]
    >> To na poziomie bardziej zaawansowanym jak powinno się podawac?
    >> Pozdrawiam
    >
    > Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    > m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    > przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    > obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).
    >
    > Czyli
    > samochod osobowy extends samochod
    > i zawiera
    > funkcjonalnosc ABS
    > funkcjonalnosc Klima
    > funkcjonalnosc naped 2x lub
    > funkcjonalnosc naped 4x
    >
    > Przyklad jest lekko naciagany, ciagle widac w nim 'rzeczy' a nie czyste
    > 'funkcjonalnosci', ale chcialem obrazem szkolnym sie posluzyc. O! dodajmy:
    > funkcjonalnosc ruch prawostronny
    > funkcjonalnosc ruch lewostronny
    [...]
    > W kazdym razie w "drugiej fali" programowania obiektowego
    > a) hierarchie maja mniejsza glebokosc
    > b) klas jest wiecej
    > c) nie kazda klasa jest tak konkretna jak 'jablko' czy 'owoc'.
    > itd.

    Prostym przykładem jest wzorzec Dekoratora - obiekt klasy nie
    reprezentuje "rzeczy" (np. pliku), ale sposób zmiany/dodania
    zachowania "dekorowanego" obiektu (np. cache dla obiektu
    implementującego interfejs pliku). Dzięki nie dziedziczymy
    FileWithCache z File, ale "opakowujemy" obiekt z interfejsem IFile
    w obiekt implementujący IFile i dodający funkcjonalność.

    Inne to Strategia lub Stan - klasa nie odwzorowuje obiektu, ale
    zachowania w pewnych przypadkach.

    Nieco obok, ale też podobne - refaktoryzacja "Replace Method with
    Method Object". Tworzymy klasę, której obiekty reprezentują stan
    lokalnych zmiennych metody.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net


  • 45. Data: 2011-04-06 12:14:12
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: p...@p...onet.pl

    jaki jest MINIMALNY (ale dopuszczalny)
    sposob uzywania tych wszystkich obiektow

    czy sposob polegajacy na tym ze w kazdym
    obiekcie ustawia sie twarde wskazmiki na potrzebne
    mu inne obiekty ujdzie ?



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 46. Data: 2011-04-06 12:45:27
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 06 Apr 2011 12:44:50 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    >m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    >przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    >obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).

    Wzorce nie maja nic, ale to zupelnie nic wspolnego z obiektowoscia.

    A.L.


  • 47. Data: 2011-04-06 13:14:48
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-06 14:45, A.L. pisze:
    > On Wed, 06 Apr 2011 12:44:50 +0200, Jacek Czerwinski<...@...z.pl> wrote:
    >
    >> Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    >> m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    >> przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    >> obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).
    >
    > Wzorce nie maja nic, ale to zupelnie nic wspolnego z obiektowoscia.
    >

    A wiesz, nie bede polemizowal.

    ja to wzorce widze, za w/w autorem, raczej jako 'pokorna' analize i
    werbalizacje, jak to 'my' tradycyjnie robimy typowe rzeczy, niz
    oglaszanie z ambony 'od teraz bedzie tak'.

    W tym sensie wzorce wczuwaja sie w pewne tradycje, sposoby, intuicje,
    starsze niz programowanie obiektowe. Nigdy nie bylem religijnym
    zwolennikiem, ze wzorców jest dokladnie 22 (czy inna liczba), prawie
    wszystkie (moze bez 2-3) wyrosly na NASIONACH (wybacz wiosenne
    skojarzenie) starszych niz OOP. Dostaly nazwy, slowa, porzadek, ale same
    idee byly bardzo stare.

    W tym sensie sie zgadzam.

    W praktyce A.D. 2011 sa one wyartykulowane i podawane w dominujacym dzis
    paradygmacie, na sposob obiektowy.

    Ale nie wiem, co A.L. konkretnie miales na mysli.


  • 48. Data: 2011-04-06 13:16:43
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-04-06 14:14, p...@p...onet.pl pisze:
    > jaki jest MINIMALNY (ale dopuszczalny)
    > sposob uzywania tych wszystkich obiektow

    Minimalny to spojrzenie choc troche abstrakcyjne, na implementacje
    przyjdzie czas.


  • 49. Data: 2011-04-06 13:27:56
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    A. L. wrote:

    > On Wed, 06 Apr 2011 12:44:50 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:
    >
    >>Od czasu pojawienia sie wzorców (szeroko ujmujac, pewien etap rozwoju
    >>m.in. postulat drugiej fali OOP zawieranie zamiast dziedziczenia w
    >>przeciwstawieniu do potwornie glebokich hierarchii 1-go etapu itd)
    >>obiekt = funkcjonalnosc (juz nie rzecz).
    >
    > Wzorce nie maja nic, ale to zupelnie nic wspolnego z obiektowoscia.

    Chodzi ci o wzorce w ogolnosci?
    Bo jesli chodzi konkretnie o wzrorce tzw. GoF to chyba jednak maja:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Design_Patterns_(book)

    --
    Michal


  • 50. Data: 2011-04-06 18:03:33
    Temat: Re: sumaryczny czas uzywania programu
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 6 Kwi, 12:44, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:
    > Np mi tzw "praktykowi" potrzebne bylo nie tyle szczegolowe poznanie 21
    > (liczba dowolna) oficjalnych wzorców GoF, ile przestawienie czy
    > zwerbalizowanie zmian w patrzeniu. Pomogla mi ksiazka (juz
    niedostepna)http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-z
    orientowane-obiektowo-wzorce-...
    >
    > W kazdym razie w "drugiej fali" programowania obiektowego
    > a) hierarchie maja mniejsza glebokosc
    > b) klas jest wiecej
    > c) nie kazda klasa jest tak konkretna jak 'jablko' czy 'owoc'.
    > itd.

    Niczemu z powyzszych nie zaprzeczam. W programie mam obiekt
    brama i samochod, takie bardzo "twarde" obiekty. Ale przejazd
    samochodu
    przez brame byl tak skomplikowany ze mam hierarchie roznych
    przejazdow. Okreslony obiekt przejazdu powstaje, samochod
    przejezdza, twarde obiekty sa modyfikowane przez obiekt
    przejazdu i w koncu obiekt przejazdu ginie. Ale fakt, zgrabniej
    jest nazywac przejazd "dzialaniem" niz "obiektem rzeczywistym".

    Pozdrawiam

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: