-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!k19g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
From: tadek <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: subaru i sprzeglo :-)
Date: Thu, 15 Jul 2010 03:33:58 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 104
Message-ID: <1...@k...googlegroups.com>
References: <i1mmq5$2nn$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 81.219.28.123
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1279190040 17162 127.0.0.1 (15 Jul 2010 10:34:00 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 10:34:00 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k19g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=81.219.28.123;
posting-account=xVbsZAoAAACa9wI0ZXF_E1pRBBWrq8Sn
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
2.0.50727; InfoPath.2; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297354
[ ukryj nagłówki ]On 15 Lip, 12:12, Gabriel 'wilk'
<g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
> Nie abrdzo wiem czy nalezy plakac czy raczej sie smiac po przeczytaniu tego art. i
postawie Subaru
> oraz ich zalecen :-)http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenc
i/news/subaru-tak-do...
>
> "...Narzekania nie dotyczą jednak samej jednostki napędowej ale układu
przeniesienia napędu.
> Właściciele modeli forester, legacy i outback masowo zjawiają się w warsztatach w
celu wymiany
> sprzęgła. Element ten, przez większość producentów (również przez Subaru)
traktowane jest jako tzw.
> "część eksploatacyjna", a to oznacza, że nie podlega wymianie na gwarancji. Nie
byłoby w tym pewnie
> nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprzęgła masowo odmawiają współpracy po
przebiegu rzędu 20-30
> tys. km.
> Przedstawiciele Subaru zasłaniają się tym, że wytrzymałość sprzęgła wynika w dużej
mierze z warunków
> użytkowania. Jako przyczynę awarii podaje się więc nieumiejętne obchodzenie się z
pedałem sprzęgła.
> Spowodowane ono jest - wg Subaru - tym, że nowy silnik Diesla dysponuje bardzo
wysokim momentem
> obrotowym (350 Nm) i bardzo żywiołowo reaguje na gaz. Ponieważ samochody mają napęd
na wszystkie
> koła, zerwanie przyczepności kół w czasie ruszania jest niemożliwe, a do poślizgu,
który w innych
> pojazdach występuje na kołach, tutaj dochodzi na tarczy sprzęgła.
> W takiej argumentacji doszukać się można pewnej logiki. Po wprowadzeniu do oferty
diesla, klientami
> Subaru stali się ludzie, którzy często nie mieli wcześniej do czynienia z
permanentnym napędem na
> cztery koła. Należy jednak pamiętać, że samo Subaru określa forestera i outbacka
mianem SUV-ów,
> czyli samochodów, które świetnie sprawdzają się nie tylko w roli pojazdów
miejskich, ale też dają
> sobie radę w lekkim terenie, ciągają przyczepy, itd. Również wspominany "wysoki
moment obrotowy"
> rzędu 350 Nm nie jest dzisiaj niczym szczególnym, a pojazdy z napędem 4x4 oferowane
przez
> konkurencję nie mają tego typu problemów.
> Niestety, doszło do tego, że część użytkowników pseudoterenowch samochodów boi się
nawet wjeżdżać
> swoimi autami na krawężniki, bo - jak przestrzegają pechowcy - może się to skończyć
spaleniem tarczy
> sprzęgła.
> Oficjalnie, ponieważ nie ogłoszono żadnej akcji serwisowej, problem nie występuje.
Subaru zastrzega
> się, że sprzęgło jest mocniejsze niż u konkurencji i nie ma mowy o błędzie
konstrukcyjnym ani wadzie
> fabrycznej.
> Trzeba jednak przyznać, że - po interwencji dziennikarzy jednej z telewizji -
przedstawiciele Subaru
> podjęli kroki mające na celu zahamowanie tego zjawiska. Firma proponuje klientom
zmianę
> oprogramowania komputera sterującego jednostką napędową (bardzo niski moment
obrotowy w dolnym
> zakresie obrotów powoduje, że wielu kierowców "gasi auto" przy próbie ruszenia) a
także, jeśli
> klient zastosował się do tego zalecenia, zwraca koszt wymiany sprzęgła, gdy to
odmówi współpracy
> przy przebiegu poniżej 30 tys. km.
> Warunkiem zwrotu kosztów jest również odbycie przez kierowcę jednodniowego,
bezpłatnego szkolenia w
> Szkole Jazdy Subaru, które obejmuje głównie... naukę ruszania. Ma ono - zdaniem
Subaru - odbywać się
> "bez gazu", pedał przyspieszenia powinien być wciśnięty dopiero wówczas, gdy auto
zaczęło się już
> toczyć. Oczywiście takie traktowanie sprzęgła faktycznie wydłuża jego żywotność,
problem w tym, że
> może też skrócić "żywotność" kierowcy, jeśli wytaczając się z podporządkowanej
samochód zgaśnie na
> środku skrzyżowania.
> O co więc chodzi? Albo Subaru wyprodukowało część, która wyraźnie nie radzi sobie z
nagłym
> przyrostem momentu obrotowego nowoczesnego, doładowanego diesla (wcześniej notowano
też problemy z
> kołami dwumasowymi), albo też, po wprowadzeniu jednostki wysokoprężnej, markę
ukochali sobie
> kierowcy, którzy - przynajmniej teoretycznie - nie potrafiąc ruszać, oblaliby każdy
egzamin na prawo
> jazdy.
> Z naszych informacji wynika, że jednym z kluczy do rozwiązania tej zagadki jest
fakt, że problemy ze
> sprzęgłem mają w większości ci, którzy nie boją się podjeżdżać pod krawężniki,
wyjeżdżać z
> podziemnych parkingów, samodzielnie wykopywać się ze śnieżnych zasp, a czasami
nawet - o zgrozo -
> zjechać z asfaltu jadąc na ryby. Jednym słowem - użytkują samochód zgodnie z jego
przeznaczeniem.
> Winą za palące się sprzęgła nie można jednak obarczać wyłącznie Subaru. Kto w
centrali japońskiej
> firmy mógł przewidzieć, że w XXI wieku, kierowca SUV-a (forester znaczy po polsku
"leśnik")
> wyposażonego w stały napęd na cztery koła i reduktor zdecyduje się używać go
również w zimie,
> czasami nawet poza utwardzonymi drogami..."
> pozdrawiam
> --
> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
> Oskar Wilde
mam ten komfort że kupiłem forestera na benzyn z AT.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.10 12:43 Waldek Godel
- 15.07.10 16:44 Olleo
- 15.07.10 17:18 neoniusz
- 16.07.10 10:42 czak norris
- 16.07.10 12:22 kml
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=