    Date: Sun, 07 Jun 2009 22:13:14 +0200
    From: grg12 <g...@c...at>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: strzelnica 2 - bariera optyczna w słońcu

    ToMasz pisze:

    > Najprościej - to mi sie podoba. Rozumiem ze pingpong były rozszerzeniem
    > pola powierzchni sensora? Mógłbyś rozwinąć swój pomysł?
    >
    > ToMasz

    Zwyczajnie - przeciąć piłeczkę na pół, połówkę ustawić wypukłością do
    strzelca a za nią dać fotodiodę "patrząca" na wnętrze. Odległość dobrać
    eksperymentalnie w taki sposób aby fotodioda "widziała" całe wnętrze.
    Czułość sporo spadnie w porównaniu do bezpośredniego trafinie diody
    promieniem laser będzie dużo mniejsza ale powinno działać. Jeśli czułość
    będzie zbyt mała (a to bardzo możliwe) - można spróbować z fotodiodą w
    ognisku soczewki. Cel będzie kierunkowy - ale jeśli wiesz gdzie będzie
    stanowisko "strzelca" możesz odpowiednio zorientować cele.
    Pozdrawiam
    GRG