    From: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowniki modelarskich silników bezszczotkowych
    Date: Sat, 21 Jan 2012 17:21:25 +0100

    grg12 wrote:

    > Chyba się nie zrozumieliśmy - potrzebuję silnika do napędu narzędzia a
    > nie
    > pozycjonowania.

    No najwyraźniej.

    Frezarka już działa:
    > http://www.youtube.com/watch?v=2O-sXu43ZLk
    > ale silniczek który w tej chwili napędza narzędzie (silnik DC, około
    > 45W)

    Niezłe

> [...]
    > wygląda na to że ESC
    > używa sygnałów z silnika (nieważne czy z hallotronu czy wyindukowanego
    > na nieużywanym
    > uzwojeniu) tylko do sterowania generatorem trójfazowym a wypełnienie
    > sygnału PWM
    > (nakładanego na "trójfazowy") zależy tylko od impulsów sterujących z
    > radia.
    > Krótko mówiąc - takie urządzenie będzie się zachowywało jak tania
    > "multiszlifierka" - niby
    > można sobie ustawić obroty ale po przyłożeniu do materiału natychmiast

    No ale one chyba siadaja bo silnik jest przeciążony. W takiej sytuacji
    to najsprytniejszy regulator nie utrzyma obrotów.

    Niestety nie znam się na tym ale mam kilka silników modelarskich
    i nie wyobrażam sobie używania tego w frezarce. Te regulatory dosyć
    szybko odcinają zasilanie silników przy przeciążeniu i skończy się złamaniem
    freza przy każdym wejściu w materiał. Charakterystyka pracy takiego
    sterownika
    do modelu jest pewnie zupełnie inna niż przy napędzie frezu. Moge oczywiście
    się mylić.