  • 51. Data: 2009-02-16 21:04:46
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009 20:25:19 +0100, gargamel wrote:

    >fakt, ale powiedz mi ile komend asemblera wygeneruje kompilator włąśnie dla
    >takiej prostej pętli napisanej w C?:O)

    Dobry kompilator potrafi petle calkowicie usunac, jesli wyda mu sie
    niepotrzebna.

    Ba - mi kiedys caly program usunal. Nic nie drukowal, interesowal mnie
    tylko czas wykonania, a kompilator wykazal sie inteligencja i
    zoptymalizowal do zera :-)

    J.

  • 52. Data: 2009-02-16 22:02:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    gargamel pisze:

    > jądra systemów operacyjnych (czyli to co najważniejsze) pisze sie w
    > asemblerze, całą resztę bajerów w C:O)

    Eeee, ale niby od kiedy? W asemblerze są zwykle 2-3 pliki (część wspólna
    przerwań, część schedulera związana z przełączaniem kontekstu, startup)
    i już. Cała reszta jądra, włączając scheduler, kolejki, powiadomienia,
    starzenie zadań - to wszystko prawie zawsze pisze się w C. Wtedy jest
    duużo mniej roboty z portowaniem na kolejny procek. Zobacz przykładowo,
    na ilu platformach pójdzie FreeRTOS. A to tylko mały pikuś w porównaniu
    z większymi systemami.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 53. Data: 2009-02-16 23:24:51
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > ok, bo prawdopodobnie była ona pisana w asemblerze:O)
    he he a ty ciągle uparty....wspomagania sprzętowego operacji dsp
    nie zastąpi nawet najlepszy asembelr :)

    zbyszek

  • 54. Data: 2009-02-17 17:51:59
    Od: Name <u...@e...org>

    gargamel wrote:
    > (jeden i drógi pisane przez zawosowe
    > zespoły porogramistów) i porównanie było też takie jak pisałem:O)

    Zamiast filozofować naucz się pan w końcu języka polskiego a później ANSI C.

  • 55. Data: 2009-02-17 18:02:52
    Temat: Re: sterowanie urz?dzeniami el. przez PC?
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "zbyszek" napisał:
    > he he a ty ciągle uparty....wspomagania sprzętowego operacji dsp
    > nie zastąpi nawet najlepszy asembelr :)

    ojej, oczywiste ze sprzętowo jest najwydajniej, potem asembler, następnie
    języki wysokopoziomowe:O)
    a co do FFT to procesory sygnałowe wykonują to sprzętowo, programuje sie je
    też w asemblerze:O)

  • 56. Data: 2009-02-17 22:44:59
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    gargamel napisal(a):

> [...]
    >języki wysokopoziomowe:O)
    >a co do FFT to procesory sygnałowe wykonują to sprzętowo, programuje sie je

    No ale jesli w procesorze sa jakies pajlajningi, jednostki rownogle,
    itd to programowanie w asm chyba nie musi byc najszybsze?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 57. Data: 2009-02-18 07:31:31
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    gargamel denied rebel lies:

    > ojej, oczywiste ze sprzętowo jest najwydajniej, potem asembler,
    > następnie języki wysokopoziomowe:O)

    Chcesz się ścigać z optymalizacjami kompilatora? To dobry musisz być.
    Ja nie mam zamiaru - piszę w C a kompilator załatwia resztę.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|I stab the dragon and tell it
    (::) (::)|to get off me

  • 58. Data: 2009-02-19 01:09:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    MoonWolf pisze:

    > Chcesz się ścigać z optymalizacjami kompilatora? To dobry musisz być.
    > Ja nie mam zamiaru - piszę w C a kompilator załatwia resztę.

    Chyba nic nigdy nie pisałeś na DSP'ki. Kompilator C wygeneruje zwykle
    kod asemblerowy kilka razy !!! gorszy, niż mógłbyś sam ręcznie
    wycyzelować (mając pod ręką listę instrukcji z zależnościami pipeline
    itp). ARM to inna sprawa i tutaj przeciętny kompilator C z włączoną
    optymalizacją zadziała podobnie do optymalizacji ręcznej. Natomiast
    pecety (x86) to ekstremum w drugą stronę - przy kompilacji kodu dla
    wyższych architektur (np. Pentium) i włączonej optymalizacji mała jest
    szansa wygrać ręcznie z kompilatorem. Chyba że korzystasz z dodatkowych
    instrukcji a'la DSP czyli SSE/SSE2/SSE3/SSE4 itp.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 59. Data: 2009-02-20 11:48:30
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 16 Feb 2009 20:06:38 +0100,
    gargamel <s...@d...eu> screamed:

    > ja pie### literatura? poczytaj podręcznik do C i do asemblera, acha samo
    > przeczytanie nic ci nie da, niestety jeszcze nie wymyślono literetury która
    > jeszcze myśli za czytelnika, głową musisz ruszyć sam, może zaboleć:O)

    Aha. Czyli widzimisię. Syndrom związany z byciem ajatollahem asemblera.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 12:47:55 user up 11989 days, 0:42, 1 user, load average: 0.99, 0.95, 0.97 ]

    In God we trust; all else we walk through.

  • 60. Data: 2009-02-20 11:52:10
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 15 Feb 2009 22:01:59 +0100,
    gargamel <s...@d...eu> screamed:

    > tak, wiem że kod w C jest piękny, te wszystki odstępy, tabulatory,
    > komentarze, wszystko tak piękne że tylko podziwaić i takie proste, dlatego
    > stosuje sie języki wysokopoziomowe,

    Tu przede wszystkim chodzi o krótszy kod źródłowy i krótszy czas, który
    trzeba zużyć na napisanie programu.

    > ale jest dróga strona, kosztem łątwizny
    > jest niestabilnosć, bnłęduy io brak kontroli, to są fakty a nie moje
    > widzimisie,

    Jakieś potwierdzenie tych Twoich widzimiśnych faktów?

    > acha a co do błędów w kompilatoraach to każdy kto sie świeżo
    > uczy jakiegoś języka to takie błędy znajduje w ilościach huirtowych na
    > porządku dziennym:O(

    Początkujący zazwyczaj generują PEBKAC-e. A to jest niezależne od
    języka.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 12:49:54 user up 11989 days, 0:44, 1 user, load average: 0.99, 0.95, 0.97 ]

    Everyone has a right to be stupid. Some just abuse the priviledge.