    From: "Sybi" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: starzenie się opon
    Date: Sun, 5 Jul 2009 22:24:02 +0200

    Użytkownik "(pj)" napisał:

    > Sybi! - Pan do Ciebie... ;-)

    Az takiego doswiadczenia nie mam coby za eksperta sie mienic
    ale z tego co wiem to producenci do pieciu lat od daty produkcji
    uwazaja opony za nowe i pelnowartosciowe, tak jak de Fresz
    zreszta wczesniej napisal.
    Ja podzielam takie podejscie, jezeli opona na sloncu ani pod duzym
    naskiem nie lezala nic jej nie bedzie i mozna smialo zakladac.
    Z doswiadczenia tez wiem, ze jezeli opony ukonczyla trzy/cztery
    lata mozna w hurtowniach jakis ekstra rabat dostac bo dalsze
    magazynowanie faktycznie moze skonczyc sie osiagnieciem kresu
    "okresu przydatnosci do uzycia", stad takie czasem okazje na allegro.
    Nie mam jednak pojecia jaki jest faktyczny kres terminu przydatnosci
    trzeba by jakies labolatorium zatrudnic i jakies testy przeprowadzic
    aby znalazc odpowiedz.

    Zupelnie inna sprawa sa "fobie" motocyklistow na ten temat,
    dla niektorych jazda na oponie dwuletniej to po prostu samobojstwo!!;))
    --
    Pozdr
    Sybi