  • 11. Data: 2017-05-07 12:58:56
    Temat: Re: starzenie kabla?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 May 2017 12:55:55 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
    > to jak z tą samodegradacją kabla?

    A to zalezy w jakiej partii.

    Tam gdzie jest duzo kwasow, lub duzo zasad, tam sie starzeje szybko.

    J.

  • 12. Data: 2017-05-07 13:15:34
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie prawda, idee europejskie poza podziałami...

  • 13. Data: 2017-05-07 13:30:09
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    taaaaakkkkkkk, kablowanie...

    no w europie całe życie trzeba się rozwijać...

  • 14. Data: 2017-05-07 13:32:45
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no nie bardzo, że zacytuję "oni/e (ostro) nic ode mnie nie chcą!"... i
    tego się trzymajmy...

  • 15. Data: 2017-05-07 13:45:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 13:15, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > nie prawda, idee europejskie poza podziałami...

    Ale tam według ciebie szambo, a szambo do dużo soli, a sól to korozja -
    taki kabel jak ty szybko ulegnie samodegradacji.

  • 16. Data: 2017-05-07 13:55:28
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no tak, samoregulacje wolnego rynku wspólnej europy [R]...

    P.S.
    przypomniało mi się jeszcze o kablu, niżej:

  • 17. Data: 2017-05-07 13:56:16
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jeszcze taka sprawa,
    jeśli kabel w okół oplotu ma jeszcze oplot z papieru i dopiero nad nim
    jest izolacja...
    to gorzej czy lepiej?

  • 18. Data: 2017-05-07 23:14:22
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 06-May-17 21:20, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
    > czy miedziany kabel, kilka żył każda w swojej izolacji do tego wokół
    > wszystkich oplot i osłona dookoła, czy taki kabel się w jakiś sposób
    > starzeje? interesuje mnie czy: miedź w środku pozielenieje, czy może
    > przeżreć kabel, że nie będzie przejścia, czy może przestać dać się lutować?

    Mam taki ~6 letni kabel PVC podwojnie izolowany, do elektrycznej kosiarki

    psuje sie glownie w miejscach gdzie sie lamie na wyjsciu z obudowy
    wylacznika, srednio co 2 lata (slabo skrecona miedz w tej izolacji
    i sie o siebie ociera przy wyginaniu, zewnetrzny pancerz sztywniejszy
    od wewnetrznego i od samej miedzi, no i rozrywa miedz)

    po wycieciu przegrzanego przez wypalenie odcinka, reszta jest zywa
    i miedziana jak miedz w kablu glosnikowym u srednio zapalonych
    audiofillii...

    -L.

  • 19. Data: 2017-05-08 00:37:52
    Temat: starzenie kabla?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kable w izolacji z gumy tak maja jak napisales.

  • 20. Data: 2017-05-08 11:48:15
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-05-06 o 22:20, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > starzeje? interesuje mnie czy: miedź w środku pozielenieje, czy może
    > przeżreć kabel, że nie będzie przejścia, czy może przestać dać się lutować?

    Mam kabel w podwójnej izolacji z 4x15mm2 drut każda żyła
    oddzielna w izolacji oraz całość w kolejnej izolacji z ok 80r.
    Przechowywany w nieogrzewanym garażu. Izolacja sklejona z żyłami,
    nie ma możliwośc zdjęcia zewnętrznej izolacji bez odcięcia
    jej od wewnętrznej, wewnętrzna z drutem także sklejona,
    druty poczernaiłe, po odrapaniu nalotu dalej ok.
    Bez mechanicznego usunięcia tlenków nie ma możliwości polutowania.
    W przypadku linki z podobnego okresu 2,5mm2 12 żył efekt
    podobny tylko każdy drucik z osobna pokryty nalotem nawet
    kilka metrów od końca. Zewnętrzna izolacja oddzielona
    talkiem bez problemu da się oddzielić od wewnętrznej.
    Z żyły już jest problem zdjąć izolację.

    --
    pzdr, j.r.