  • Data: 2017-05-07 23:14:22
    Temat: Re: starzenie kabla?
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06-May-17 21:20, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
    > czy miedziany kabel, kilka żył każda w swojej izolacji do tego wokół
    > wszystkich oplot i osłona dookoła, czy taki kabel się w jakiś sposób
    > starzeje? interesuje mnie czy: miedź w środku pozielenieje, czy może
    > przeżreć kabel, że nie będzie przejścia, czy może przestać dać się lutować?

    Mam taki ~6 letni kabel PVC podwojnie izolowany, do elektrycznej kosiarki

    psuje sie glownie w miejscach gdzie sie lamie na wyjsciu z obudowy
    wylacznika, srednio co 2 lata (slabo skrecona miedz w tej izolacji
    i sie o siebie ociera przy wyginaniu, zewnetrzny pancerz sztywniejszy
    od wewnetrznego i od samej miedzi, no i rozrywa miedz)

    po wycieciu przegrzanego przez wypalenie odcinka, reszta jest zywa
    i miedziana jak miedz w kablu glosnikowym u srednio zapalonych
    audiofillii...

    -L.