  • Data: 2017-05-08 11:48:15
    Temat: Re: starzenie kabla?
    Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-06 o 22:20, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > czy miedziany kabel, kilka żył każda w swojej izolacji do tego wokół
    > wszystkich oplot i osłona dookoła, czy taki kabel się w jakiś sposób
    > starzeje? interesuje mnie czy: miedź w środku pozielenieje, czy może
    > przeżreć kabel, że nie będzie przejścia, czy może przestać dać się lutować?

    Mam kabel w podwójnej izolacji z 4x15mm2 drut każda żyła
    oddzielna w izolacji oraz całość w kolejnej izolacji z ok 80r.
    Przechowywany w nieogrzewanym garażu. Izolacja sklejona z żyłami,
    nie ma możliwośc zdjęcia zewnętrznej izolacji bez odcięcia
    jej od wewnętrznej, wewnętrzna z drutem także sklejona,
    druty poczernaiłe, po odrapaniu nalotu dalej ok.
    Bez mechanicznego usunięcia tlenków nie ma możliwości polutowania.
    W przypadku linki z podobnego okresu 2,5mm2 12 żył efekt
    podobny tylko każdy drucik z osobna pokryty nalotem nawet
    kilka metrów od końca. Zewnętrzna izolacja oddzielona
    talkiem bez problemu da się oddzielić od wewnętrznej.
    Z żyły już jest problem zdjąć izolację.

    --
    pzdr, j.r.