eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodystary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2017-04-15 21:00:54
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Miałem w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumiałem że to
    > kompletne dziadostwo i sprzedałem wozidło w diabły.
    >
    > Silnik znakomicie odpalał zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
    > skoro rozleciał się po paru tysiącach km. Wszystkie silniki jakie
    > kupowałem jako używane miały jakieś niedostatki i zazwyczaj były
    > problemy z odpalaniem przy -20C.
    > Oleju faktycznie nie brał, żaden. Pracowały przyzwoicie (nie klekotały
    > jakoś nadmiernie). Spalanie też niczego sobie, tylko to francowate
    > zapalanie na mrozach i ciągłe wymienianie połówek silnika na cały. :(

    Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
    wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...


  • 12. Data: 2017-04-15 21:05:26
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:

    > I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza
    tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.
    >

    Jakbyś używał właściwego słowa pierścień a nie uszczelka, zasób słów
    technicznych powiększył by ci się co najmniej o kilkanaście procent,
    czym mógłbyś się na starość chwalić wnukom.
    A komplet pierścieni nie tylko uszczelnia ale także zgarnia olej z
    cylindra.


  • 13. Data: 2017-04-15 22:49:25
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 20:01, t-1 pisze:
    > W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:
    >> Witam
    >>
    >> Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnossącym 1.8D
    >> 44KW... nie chce palić jak zimny przy temperaturach rzędu plus 10 st.
    >> C... za chiny ludowe. Jak już odpali i pochodzi chwilę, to na ciepło
    >> pali i chodzi dobrze.
    >
    >>
    > A świece żarowe wymienione?
    >

    Oczywiście, sprawne, grzeją, ale przy kompresji na zimno ok. 20 bar to
    cudów nie ma, ma poważne problemy z paleniem.

    Ponawiam pytanie, bo tu dywagujemy o mydle i powidle i akademickie
    dyskusje idą...

    Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie
    ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ??? Jeśli tak- zrobię
    -wyreguluję luz, jeśli nie, to odpuszczę w ogóle to auto.

    pzdr Nix



  • 14. Data: 2017-04-15 22:51:44
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze wiem co napisalem a ze nie rozumiesz ze sie nabijam to nie moj problem.
    Pytanie bylo w stylu jak naprawic silnik w stanie zejsciowym wymieniajac uszczelke
    pod pokrywa klawiatury. Jak minumum to 24 a w realu na jednym cylindrze jest 17 to
    rokowania nie sa pomyslne jak by powiedzial lekarz. Cudem bedzie jesli sie na
    remoncie srednim skonczy. Amen.


  • 15. Data: 2017-04-15 22:57:30
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy
    pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to
    zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny
    zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


  • 16. Data: 2017-04-15 22:58:33
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)
    >

    Ależ nie.
    Przy 160km/h silnik miał 4krpm, a to dla niego, na dłuższą metę
    (powiedzmy 1000km trasy) było zabójcze. Korbki bokiem wychodziły w
    niedalekiej przyszłości po takiej jeździe.
    Trochę szkoda, bo wózek naprawdę wygodny i przy takich prędkościach
    bardzo komfortowy był.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 17. Data: 2017-04-15 23:02:28
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:
    > luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl.
    Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra.

    Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci
    sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga

    naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


    To twierdzisz, że luz zaworowy, prawidłowy czy nie nie ma w ogóle wpływu
    na ciśnienie sprężania osiągane w silniku ???



  • 18. Data: 2017-04-15 23:05:19
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:
    > luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl.
    Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj
    samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes
    sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady
    itp.
    >

    wziąłem w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

    "Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego
    zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania."

    Czy to są fakty czy naginane fakty ?


  • 19. Data: 2017-04-16 00:00:59
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy pomiarze pojecie zbyt malego luzu nie istnieje. Setka, pol setki luzu spowoduje
    ze zawor bedzie zamkniety. Teretycznie jak luz bedzie wynosil zero to tez zawor
    powinien byc szczelny. Brak luzu to jak w kazdym polozeniu krzywki zawor jest
    otwarty. Czy zamiast myslenia internet ma byc recepta na wszystko. O pomiarze
    cisnienia sprezania jest temat a nie o pracy przy czterech tysiacach obrotow z pelna
    moca. Przy pomiarze wielkosc luzu w pewnych bardzo szerokich granicach nie ma zadnego
    znaczenia na wynik pomiary. Przy pomiarze ma byc luz.


  • 20. Data: 2017-04-16 08:53:12
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisał(a):

    > Czy zbyt mały luz zaworowy - podałem w pierwszym poście- ( głównie
    > ssący) może zmniejszyć ciśnienie sprężania ???

    Raczej nie. Silnik kręci się wolno, czasu na zassanie jest dosyć. Odpuść
    z tym silnikiem, to by była kosmetyka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: