  • 21. Data: 2011-04-09 13:41:27
    Temat: Re: stary VW Touareg
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał

    > Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

    Jeśli porównujesz do czterocylindrowego diesla w kompakcie to rzeczywiście
    będzie palił znacznie więcej, ale w tym segmencie utyskiwanie na zużycie
    jest trochę nie na miejscu. Za to jest dużo większa szansa na znalezienie
    sensownego egzemplarza z silnikiem benzynowym, akurat nie tego bo to import
    z USA.

    ZK

  • 22. Data: 2011-04-09 14:14:20
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 10:56:56 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

    > Ze wszystkim sie zgadzam ale zapewniają znikomy komfort w porównaniu z
    > Touaregiem.

    Nie będę się sprzeczał, jak pisałem ja bym nie brał Touarega bo jeszcze
    jest "wynalazkiem" i na rynku wtórnym nie bardzo wiadomo jak to się je.

    Aczkolwiek stwierdzenie "znikomy komfort" uważam za nadużycie, nawet
    jeśli Touareg jest w czymś tam wygodniejszy.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 23. Data: 2011-04-09 14:20:44
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2011 13:35:42 +0200, Hektor napisał(a):

    > Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy
    (...)
    > Operujesz schematami z Golfa II, że diesel
    > zawsze będzie "lepszy" (w domyśle, bo oszczędniejszy).

    Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam że silnik drogi, a potem ze
    polecam go bo tani.

    Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć
    300 koni (obojętnie benzyna, diesel, LPG) jak chce być "luksusowy".

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 24. Data: 2011-04-09 14:40:12
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-09 13:36, Hektor pisze:

    > R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór.

    Muł mułem ale pali przyzwoicie, jak komuś nie zależy na rakiecie to po
    chipie na ~200KM i wyrównaniu krzywej momentu już jakoś się rusza, pali
    z 1l mniej niz V6 TDI ale jest dużo bardziej odporny na słabe paliwo i
    jakiekolwiek naprawy pompowtrysków są tańsze niż CR V6 TDI. To IMHO są
    spore zalety dla 'ekonomicznego', poza tym R5 można wyrwać taniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 25. Data: 2011-04-09 14:43:52
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-09 14:20, Mega pisze:

    > Kolega sam sobie przeczy. Najpierw czytam że silnik drogi, a potem ze
    > polecam go bo tani.

    Nie przeczy. V10 to awaryjny i nieudany silnik, jakiekolwiek naprawy są
    okrutnie drogie. "Oszczędność" to nie tylko paliwo a przede wszystkim
    cała hasło "eksploatacja", które dla V10 TDI jest bardzo drogie, V8 jest
    dużo lepszym wyjściem.

    > Tymczasem ja operuje prostym schematem że SUV tych rozmiarów musi mieć
    > 300 koni (obojętnie benzyna, diesel, LPG) jak chce być "luksusowy".

    Może nie tyle ta magiczna liczba 300KM, co przebieg momentu obrotowego,
    "żeby to jechało". A tak jak Hektor napisał - V6 TDI jest bardzo
    optymalnym silnikiem do tej budy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 26. Data: 2011-04-09 14:46:49
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-09 13:41, Hektor pisze:

> [...]
    > większa szansa na znalezienie sensownego egzemplarza z silnikiem
    > benzynowym, akurat nie tego bo to import z USA.

    Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po
    prostu dużo lepiej się jeździ dużą masą z sensownym dieslem LUB sporą
    benzyną, np. 4.2 V8.
    A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma
    segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe
    czasy, Panie!

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 27. Data: 2011-04-09 20:32:29
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-09 00:49, krzyss pisze:

    > Bo ten co pokazujesz to import USA i pewnie byl przystankiem...

    Akurat Canada :) i co ciekawe nie był tam złomem :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - zanim kupisz auto, sprawdź jego historię.

  • 28. Data: 2011-04-09 20:47:00
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

> [...]

    > Nie porównuje do innego samochodu. Cały czas piszę tylko o Touaregu. Po
    > prostu dużo lepiej się jeździ dużą masą z sensownym dieslem LUB sporą

    No to wiadomo! Lepiej jest mieć trochę więcej mocy w zapasie, niż mniej. Ale
    kiedyś spotkałem gościa który mi uparcie tłumaczył, że 1.6 75KM w Skodzie
    Felicji to zbyt mocny silnik.

    > A co do segmentu, Cayenne ma diesla i hybrydę, już prawie nie ma
    > segmentów, gdzie producent nie musi się liczyć ze spalaniem. Takie podłe
    > czasy, Panie!

    To chyba taka moda na ekologię i to, że te napędy (do niedawna) z kombajnów
    są coraz lepsze.

    Zbigniew Kordan

  • 29. Data: 2011-04-09 20:52:24
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Mega" <m...@p...wp.pl> napisał

    > Nie będę się sprzeczał, jak pisałem ja bym nie brał Touarega bo jeszcze
    > jest "wynalazkiem" i na rynku wtórnym nie bardzo wiadomo jak to się je.

    Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w tym przypadku chodzi Ci o to, że brakuje
    zamienników w cenie podzespołów do Tico oraz trudno je wymienić pod blokiem.

    Zbigniew Kordan

  • 30. Data: 2011-04-09 21:01:56
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał

    > Za słaby silnik do tego auta a do tego bardzo paliwożerny.

    A tak swoją drogą to 220 KM to miał VAG-owska 3-litrowa benzyna. A czy ten
    3.2-litra nie miał 240 KM? Czy to może jakieś dziwadło na Amerykę?

    ZK