  • 11. Data: 2011-04-08 23:02:25
    Temat: Re: stary VW Touareg
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 21:32:36 +0200, andrzej napisał(a):

    > Użytkownik "Mega" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Mam słabe pojęcie o ofercie rynku samochodowego, więc z chęcią dowiem się co
    > lepiej brać zamiast tego a mieć podobne cechy, wrażenia z jazdy.

    "Lepiej" to bardzo ryzykowne stwierdzenie ;), kłócić się można długo.
    Tradycyjnymi przedstawicielami terenówek nad jakimi należy się
    zastanowić - subiektywnie - są:
    Toyota Landcruiser "ta mniejsza" - klasyka, diesle nie za silne, benzyny
    trochę lepiej ale bez szału,
    Mitsubishi Pajero (ale nie Pajero sport, to już rzadko spotykana
    wersja),
    Nissan Patrol - hard mada-faka offroad bydle, lecz powolne, niektórzy
    twierdza że te nowe (od 2002) diesle często padają
    Jeepy - od 2005 dostępny nowszy model, są wersje z bardzo dużymi
    silnikami

    Wszystkie diesle względnie oszczędne ale anemiczne, jak benzynka to
    zawsze lepiej, ale lepiej też o spalanie nie pytać.
    Czasem automaty, czasem nie.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 12. Data: 2011-04-08 23:10:28
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    andrzej <n...@o...pl> napisał(a):

    > Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywiście, wady mają/mogą mieć stare VW
> [...]

    Bo, VW zrobił jeszcze Phaetona :)

    Więc nie brał bym go bo bym wolał Phaetona z pneumatycznym zawieszeniem,
    też jest ciężki, też szeroki i długi (dłuższy) ale jest sedanem,
    a na dodatek wygląda jak passat 98' ;)

    pozdrawiam!

  • 13. Data: 2011-04-08 23:51:55
    Od: Paweł Olaszek <o...@g...com>

    W dniu 2011-04-08 21:00, =Marcos= pisze:
    > Dla przykładu najmocniejszy silnik 2,5l w Suzuki Vitara to 154KM na

    Jeździłem vitarą 3,2/230KM, miała `nieco` lepszy stosunek mocy

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2011-04-09 00:49:50
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2011-04-08 20:06, andrzej pisze:

    > Dlaczego byście nie brali takiego auta?

    Bo ten co pokazujesz to import USA i pewnie byl przystankiem...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 15. Data: 2011-04-09 10:40:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    andrzej wrote:
    > Jakie, Waszym subiektywnym zdaniem oczywiście, wady mają/mogą mieć
    > stare VW Touareg z automatyczną skrzynią biegów?
> [...]

    pojemność 3.2 litra :)

  • 16. Data: 2011-04-09 10:55:42
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-08 22:45, Mega pisze:

    > OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
    > napędową.

    W zasadzie to nie, bo jest strasznie kapryśny i awaryjny. IMHO
    oszczędnie 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8.
    W tym najnowszym jest 4.2 V8 TDI i to już ma bardzo fajne parametry
    jeśli chodzi o osiagi/spalanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 17. Data: 2011-04-09 10:56:56
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-08 23:02, Mega pisze:

    > Wszystkie diesle względnie oszczędne ale anemiczne, jak benzynka to
    > zawsze lepiej, ale lepiej też o spalanie nie pytać.
    > Czasem automaty, czasem nie.

    Ze wszystkim sie zgadzam ale zapewniają znikomy komfort w porównaniu z
    Touaregiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 18. Data: 2011-04-09 10:59:33
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    > Maciek jest lekko zgięty w temacie niedostatków mocy. ;)

    Nie no, bez przesady :) Po prostu uważam, że do takiego klocka najlepiej
    nadaje się albo duża benzyna, która niestety będzie paliwożerna albo
    sensowny diesel, który to ruszy. 3.2 wyje, nie jedzie, wyje, nie jedzie
    i dopiero u góry zaczyna lepiej ciągnąć co przekłada się na kosmiczne
    spalanie, za to dźwięk ma jak na V6 super.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 19. Data: 2011-04-09 13:35:42
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Mega" <m...@p...wp.pl> napisał

    > OIDP w Touaregu V10 około 300 konna jest "tą wymarzoną" jednostką
    > napędową.

    Ale dla kogo "wymarzoną"? Dla oszczędnych będzie "pocałunkiem śmierci" przy
    pierwszej konkretnej naprawie (ma np. rozrząd na kołach zębatych) a dla
    tych, dla których przeznaczony jest taki samochód, dużo lepszym wyborem
    będzie sprawdzona benzyna 4.2 V8. Operujesz schematami z Golfa II, że diesel
    zawsze będzie "lepszy" (w domyśle, bo oszczędniejszy).

    ZK

  • 20. Data: 2011-04-09 13:36:57
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał

> [...]
    > 2.5 R5 TDI, kompromis 3.0 V6 TDI + chip, po maxie 4.2 V8.
    > W tym najnowszym jest 4.2 V8 TDI i to już ma bardzo fajne parametry jeśli

    R5 to muł pasiasty, V6 TDI to chyba najsensowniejszy wybór.

    ZK