  • 21. Data: 2009-06-02 21:25:34
    Temat: Re: stare stacje dyskietek
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jun 2009 22:54:59 +0200, "Jarek P."

    >W sensie tematu rozmowy? To nie kojarzę, rozwinięć skrótu PCB znam
    >kilka, do tematyki grupy najbardziej chyba pasuje "Printed Circuit
    >Board", ale do tematu nijak, więc pewnie nie o to pytasz?

    Art 46. .. 3) pojemniki do magazynowania baterii, kondensatorów
    zawierajacych PCB w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt 12 ustawy z dnia 27
    kwietnia 2001 r. o odpadach oraz innych odpadów zawierajacych
    skladniki niebezpieczne, o ile w procesie przetwarzania powstaja takie
    odpady;

    ZALACZNIK Nr 2
    SKLADNIKI NIEBEZPIECZNE, MATERIALY LUB CZESCI SKLADOWE, KTÓRE POWINNY
    BYC USUNIETE ZE ZUZYTEGO SPRZETU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO

    1. Z zebranego zuzytego sprzetu elektrycznego i elektronicznego, co
    najmniej w pierwszej kolejnosci, nalezy usunac:
    1) PCB,
    2) czesci skladowe zawierajace rtec, w tym wylaczniki lub
    podswietlacze,
    3) baterie,
    4) plytki obwodów drukowanych do telefonów komórkowych oraz inne
    wyroby, jezeli powierzchnia plytek obwodów drukowanych jest wieksza
    niz 10 centymetrów kwadratowych,

    No i zglupialem co to moze byc PCB .. ale chyba znalazlem -
    http://en.wikipedia.org/wiki/Polychlorinated_bipheny

    11) wyswietlacze cieklokrystaliczne wraz z obudowa, jezeli ja
    zawieraja, o powierzchni wiekszej niz 100 cm2 oraz wszystkie tego typu
    podswietlacze z gazowymi lampami wyladowczymi,

    A swoja droga niech mi ktos wytlumaczy co jest szkodliwego w
    wyswietlaczach lcd oraz w plytkach drukowanych telefonow komorkowych ?

    J.

  • 22. Data: 2009-06-03 07:02:31
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Koledzy stacji dyskietek jak nie mam tak nie mam , a po prostu brak ludzi do
    sortowania , sprawdzania itp. Łatwiej na młyn i do śmieci . Podali mi ze
    chyba miesięcznie utylizują kilka ton odpadów wiec co ich to obchodzi ?
    Marek S

  • 23. Data: 2009-06-16 14:27:24
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    J.F. wrote:
    > 1. Z zebranego zuzytego sprzetu elektrycznego i elektronicznego, co
    > najmniej w pierwszej kolejnosci, nalezy usunac:
    > 1) PCB,

    Poly Chlorinated Biphenyls.

    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Polichlorowane_bifenyl
    e )

    w Printed Circuit Boards czasem spotykane jako utwardzacz/wzmacniacz
    izolacji, ot taka gierka slowna ;)

  • 24. Data: 2009-06-30 15:34:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sortowania , sprawdzania itp. Łatwiej na młyn i do śmieci . Podali mi ze
    > chyba miesięcznie utylizują kilka ton odpadów wiec co ich to obchodzi ?

    Mała uwaga, w siemensach lubi być kabel z zasilacza żółty z czerwonym
    zamieniony,
    tak kiedyś ubiłem 2 stacje (dorabiałem wtyczkę po kolorach).

    Włodek