  • 81. Data: 2016-04-01 14:14:55
    Temat: Re: stan kolekcjonerski :)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Ale pamietaj, ze fabryka z ton produkcji rozliczana :-)
    > stabilizator dziala sam, auto/trafo trzeba regulowac.
    > Jak kto zle ureguluje lub zapomni - to grozi upalenie odbiornika.
    > Przemytu ? Raczej z prywatnego importu, bo przeciez przywoz
    > niezakazany.

    Jeśli się nie płaci cła, to jest przemyt.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2016-04-01 14:22:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Apr 2016 04:18:14 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    > Właśnie dlatego w szufladzie obok kredek, bloku rysunkowego i
    zeszytu
    > papierów kolorowych u każdego dziecka powinna znajdować się puszka
    > z towotem! :)

    Ale całą puchę nie zużyje nawet do śmierci, marnotrawstwo miejsca na
    półce (towot ma termin przydatności do spożycia?). Na szczęście można
    już kupić w małych tubkach jak pastę do zębów.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2016-04-01 14:27:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    A nalezalo sie jakies clo ?

    J.

  • 84. Data: 2016-04-01 14:33:51
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-04-01 14:27, J.F. wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    > Hello J.F.,
    >
    > A nalezalo sie jakies clo ?

    A ktoś pytał?

    Włodek ;-)

  • 85. Data: 2016-04-01 14:41:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > A nalezalo sie jakies clo ?

    A przedstawiono do oclenia? :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2016-04-01 14:58:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,
    >A przedstawiono do oclenia? :P

    Jesli sie nie nalezalo, to nie trzeba bylo przedstawiac :-)

    Wladza tam chetnie rozne towary clila, ale o stabilizatorze to mogla
    zapomniec :-)

    J.

  • 87. Data: 2016-04-01 15:36:08
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Toż to gospodarka niedoboru,
    > autotransformator to mniej cennej miedzi, mniej stali i brak
    > kondensatora (też niebylejakiego).

    Znane mi (eufemizm dla "rozmontowane" :->) stabilizatory
    były nawijane amelinium.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 88. Data: 2016-04-01 16:28:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Lampowych ? :-)

    Niemieckie radiostacje polowe z drugiej wojny były zasilane
    przetwornicą wibratorową (IIRC z 2V na 200), więc technika
    zasadniczo nowa nie jest...

    Tylko po co się bawić w przetwornice impulsowe, skoro elementy
    drogie, a prąd tani (odwrotnie niż dziś)? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 89. Data: 2016-04-01 16:31:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Najgorzej ze stabilizowaniem napięcia żarzenia lamp pracujących
    > w układzie zasilacza stabilizowanego.

    Dla niskich napięć wystarczy zasilić żarzenie z wyjściowego. :-)
    A dla wysokich stabilizatory były wyładowcze, więc problemu żarzenia nie
    było.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 90. Data: 2016-04-01 16:36:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A taki telewizor "Wisła" w ogóle nie miał przełącznika, był
    > produkowany w trzech wersjach, każda do odbioru innego kanału.

    I to jest słuszna koncepcja, nawet (a może zwłaszcza!) dziś:
    a co Wy, Obywatelu, tak skaczecie po kanałach?!

    Pozdrawiam, Piotr