    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: stan kolekcjonerski :)
    Date: Thu, 31 Mar 2016 13:37:17 +0200

    news:slrnnfms7r.n9f.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    (dawniutki pilot do starego B&W Ametysta)

    > O, to bardzo ciekawe! Jak wyglądał ten pilot? W sensie jak był wykonany.

    Co do wyglądu, to za moment go opiszę, na tyle, ile jeszcze po ponad 30
    latach pamiętam.
    Produkcji nie pomnę, dwie gałki z przodu i dwa przyciski z tyłu.
    Wyglądem przypominało to nieco prostą sterownicę do maszyny budowlanej,
    wielkości to było... Hmm... Grubość i długość rzędu tego, jak HDD 3.5 cala,
    na szerokość gdzieś 2/3 tego. Jasnoszare pudełko, kanciaste, płasko-okragłe
    gałki... Znalazłem jak potrafił wyglądać taki pilot, masz tu, on jest z
    wyglądu inny, niż ten, co ja w rękach miałem, ale na tym samym polega.
    http://stare-telewizory.republika.pl/galeria/galeria
    1.html

    > Czy to produkt fabryki telewizorów, Zakładów Przemysłu Terenowego
    > w Tandetnicy Górnej, czy jakiegoś rzemieślnika? I skąd to się w ogóle
    > wzięło? Skoro nie widziałem tego nigdy w sklepie, to miałem również

    Nie mam pojęcia, zbyt dawno się to działo... Ale nie chcę skłamać... Unitra,
    Unimor, ruskie jakieś... ale to już szum w pamięci.

    > takie myśli, że dając schematy producent zakłada, że jak kto potrzebuje,
    > to sam sobie te dwa potencjometry zlutuje. Na pewno Dziadek z Babcią
    > tego sami na drutach nie wydziergali?

    Z pewnością.

    (pilot do Ametysta, o którym gadamy)

    > Ale jeszcze z podstawka lampy jako złącze, a nie z prostokątnym gniazdem?

    Tak, to mogę potwierdzić - okrągłe wtyczka i gniazdo, jak oktal. Ale o kolor
    kabla nie pytaj - nie pamiętam. Chyyyba niebieski, ale boję się, że kłamię
    :)
    Spróbuję się zorientować, czy zostało to w rodzinie, zrobiłbym zdjęcie i
    gdzieś podlinkował. Telewizora już nie ma, ale pilot ma szansę jeszcze
    gdzieś być.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.