  • Data: 2016-03-31 14:31:15
    Temat: Re: stan kolekcjonerski :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    news:mt4nfbh9crigi55mf2t605a37t7tls08ed@4ax.com...
    > *) Loc. KO02MF - ktoś pamięta co jeszcze dawało się w TV złapać,
    > oprócz TVP1 i 2, tak ok. 1985-89?

    To mieszkamy blisko, ja też KO02MF, specjalnie nie wyłapywałem TV, ale nie
    wiem, czy mi Łódź na moment nie wskoczyła... Prędzej na radiu, zdarzał się
    sygnał tak silny, że odbierałem w stereo zupełnie bez anteny. Swego czasu
    niemal dzień-w-dzień, odbierałem radio Kielce, ze Św. Krzyża chyba, sygnał
    bywał niekiety tak mocny, że lokalne z Raszyna nieznacznie tylko go
    przekraczały. Z dalszych radiowych zdarzył mi się Olsztyn, Kraków, chyba
    Bydgoszcz, Lublin, Katowic sobie nie przypominam. W Szczecinku będąc, stale
    prawie suchałem Zielonej Góry (QRB 210 km), bardzo mocny i stabilny sygnał,
    lokalnie Radio Koszalin, ale Gdańsk i Szczecin też się pojawiały (po ok. 140
    km). Słabiutko, ale czytelnie, pojawiła mi się też Warszawa, ok. 400 km.
    Tamtejsi znajomi opowiadali mi, ze dość często, tylko pory dnia nie
    pamiętam, było to wszakże regularne, odbierali sygnały TV szwedzkiej. Mnie
    udało się przez kilka minut odbierać na Rubinie 714p, czytaj
    Polski-gówniany-montaż, który się później zjarał i narobił szkód
    (zlekceważono moje (sp)ostrzeżenie, że coś się iskrzy w zasilaczu, w tym
    czasie obraz na ekranie mocno tańcował), B&W i bez dźwięku, sygnał telewizji
    ZDF, skąd dokładnie, nie wiem, tyle, że z RFN, bo NRD (wtedy jeszcze wówczas
    nie mające się ku upadkowi) nadawało w SECAMie, a sygnał był na tyle mocny,
    że kolor powinien się pojawić.
    Wracając do Warszawy - radio - czasem mi się niektórymi nocami udawało dość
    mocno łapać sygnał z Kazachstanu (a to jeszcze ZSRR było), mono, bo inna
    modulacja i podnośna, więc nawet kompatybilny stereodekoder by nie złapał,
    na mój szacunek ok. 4 tysięcy km. Nadawano ichnie melodie ludowe, których
    chętnie słuchałem. (Ech, kto w Polsze tak umiejut zapieprzać na harmoszce,
    jak tam zapieprzali, miodzio... Aż bym sobie na "Bieriozku" posmotrił,
    słuchając rewelacyjnej gry na harmoszce, jaką słyszałem nocą w radiu) :)),
    na koniec znów TV - 6 lat pracując na 31 piętrze PKiN w tamtejszej WSLR, w
    wolniejszych chwilach skanowałem sobie pasmo TV i udalo mi się kilka razy
    złapać, nawet w kolorze i bardzo gównianą anteną, w zasadzie kawałkiem
    porzewodu :), sygnał TV Gdańsk. Też KO02MF.
    Dziś gorzej, bo już nie wyłączają nadajników na noc, oraz zakłóceń daleko
    więcej... Na dawnej kablówce, czytaj: antenie zbiorczej, popołudniami
    odbieralem radio Praha, podłapywali pewnie sygnał i wzmacniali, że moje
    radio już to łapało, choć nie zawsze. Niestety, mono, mimo nieraz dość
    mocnego sygnału.
    Pewnie jeszcze coś było, ale już nie pomnę.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.