  • 1. Data: 2010-09-30 10:33:05
    Temat: stałki M42 do systemu E dla NEX-a
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Witam.

    Jakie manualne, stałoogniskowe obiektywy
    (ogniskowa 30 .. 90mm światło lepsze niż 2.8)
    z systemu M42, byście polecili do podpięcia
    przez adapter do NEX-a.
    Chodzi mi o w dobrą jakość (ostrość) szkieł
    oraz w miarę niską cenę na rynku wtórnym.

    Z takich staroci mam w tej chwili Heliosa 58/2
    oraz Jupitera 135/3.5.

    Przy rosnącej popularności bezlustrowych EVILi
    oraz wysypie prostych, mechanicznych adapterów
    do nich, nadchodzi druga młodość dla niektórych,
    tanich manualnych szkieł...

    --
    pzdr.
    JR

  • 2. Data: 2010-09-30 11:03:42
    Temat: Re: stałki M42 do systemu E dla NEX-a
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    JR wrote:

    > Przy rosnącej popularności bezlustrowych EVILi
    > oraz wysypie prostych, mechanicznych adapterów
    > do nich, nadchodzi druga młodość dla niektórych,
    > tanich manualnych szkieł...

    One już nie są tanie :>

  • 3. Data: 2010-09-30 11:34:43
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 12:33:05 +0200, JR napisał(a):

    > Z takich staroci mam w tej chwili Heliosa 58/2
    > oraz Jupitera 135/3.5.

    Helios nie jest zły, polecam popatrzeć Revuenon, Chinon, Pentacon, chociaż
    to prawie jedno i to samo. Chwalone są szkła Takumar, Carl Zeiss, ale chyba
    są trochę droższe.

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2010-09-30 11:39:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JR napisał(a):
> [...]
    >
    > Przy rosnącej popularności bezlustrowych EVILi
    > oraz wysypie prostych, mechanicznych adapterów
    > do nich, nadchodzi druga młodość dla niektórych,

    Akurat szkła M42 swoją drugą młodość już przeżywały, w momencie, jak się
    pojawiły tanie DSLR-y. Teraz swoją drugą młodość przeżywają szkła innych
    systemów, np Canon FD, M39, Leica, itp. Ale to już też od jakiegoś czasu
    i te już też tanie nie są.

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-09-30 11:54:04
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krasnal" :

    > Helios nie jest zły, polecam popatrzeć Revuenon, Chinon, Pentacon, chociaż
    > to prawie jedno i to samo. Chwalone są szkła Takumar, Carl Zeiss, ale
    > chyba
    > są trochę droższe.

    No właśnie jak wygląda porównanie np. takich szkieł:
    http://allegro.pl/jasny-auto-revuenon-1-7-55-japan-b
    db-stan-i1245005600.html
    http://allegro.pl/mc-revuenon-pentacon-auto-1-8-50-j
    ak-nowy-i1249217452.html
    do Heliosa?

    --
    pzdr.
    JR

  • 6. Data: 2010-09-30 12:08:45
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 13:54:04 +0200, JR napisał(a):

    > No właśnie jak wygląda porównanie np. takich szkieł:
> [...]

    Ciężko powiedzieć dokładnie o parametrach optycznych, bo nie widziałem
    jakichś testów. Ale miałem 2 sztuki Revuenona 1.4 (6 listków przysłony i 8)
    oraz jednego Revuenona 1.7, Chinona 1.4 i Heliosa 2.0 i uważam
    subiektywnie, że to podobne szkła. Heliosa szybko sprzedałem bo
    potrzebowałem coś jaśniejszego niż 2.0, ale miło go wspominam :). Może
    dlatego, że to była pierwsza moja "zabawa" ze starymi manualnymi szkłami.

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2010-09-30 12:09:03
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" :

> [...]
    > pojawiły tanie DSLR-y. Teraz swoją drugą młodość przeżywają szkła innych
    > systemów, np Canon FD, M39, Leica, itp. Ale to już też od jakiegoś czasu

    Tu jest fajne porównanie szkieł z mocowaniem min. Leica M:
    http://motimotion.at/blog/2010/08/21/sony-nex-with-n
    ikon-zeiss-sigma-lenses/

    Ja na razie rozglądam się za adapterem M42=>E-mount,
    bo mam akurat dwa niezagospodarowane obiektywy M42
    i ew. jakieś inne dobre szkło w tym systemie mógłbym dokupić.

    Z innej beczki -- czy ktoś słyszał/widział takie cudo:
    lupa/okular z osłoną, mocowany do ekranu LCD w aparacie,
    który tworzy w ten sposób wizjer EVF?
    W ruchomym, 3"-calowym, wysokorozdzielczym ekraniku
    NEX-a, byłoby to świetnym wynalazkiem, szczególnie
    przy manualnym ostrzeniu przy słonecznej pogodzie.
    W sumie taki wizjer, to b. prosta konstrukcja, aż dziwne
    że jeszcze żaden "chińczyk" tego nie produkuje?
    Podejrzewam, że taka nakładka/wizjer miałaby spore wzięcie...

    --
    pzdr.
    JR

  • 8. Data: 2010-09-30 12:15:05
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > że jeszcze żaden "chińczyk" tego nie produkuje?
    > Podejrzewam, że taka nakładka/wizjer miałaby spore wzięcie...

    Ze w sensie takie http://allegro.pl/i1244491424.html ustrojstwo?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2010-09-30 12:27:01
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Vituniu" :

    > Ze w sensie takie http://allegro.pl/i1244491424.html ustrojstwo?

    Dokładnie!
    Zobaczymy za jakiś czas ile będzie takie cudo kosztować do NEX-a,
    bo cenę za taki wizjer optyczny:
    http://motimotion.at/blog/2010/08/21/sony-nex-with-n
    ikon-zeiss-sigma-lenses/
    pozostawię bez komentarza...