  • 11. Data: 2010-12-07 22:08:11
    Temat: Re: stalka
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 7 Dec 2010 22:21:30 +0100, Agent napisał(a):

    > A ja myslalem ze stalki to wlasnie sa po to aby nie generowaly
    > znieksztalcen. Poza tym 50 w APS-C to bedzie cos okolo 75 mm.

    Mają korygowane również przerysowania? Hmm...

    "The gift is the blessing of the giver."

  • 12. Data: 2010-12-08 07:01:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2010 12:16:56 -0800 (PST), Stan.Matyska wrote:

    > Wedlug "starej" szkoly obiektywy portretowe mialy minium 80mm na malym
    > obrazku.

    I dokladnie taki sam kat widzenia bedziesz mial w APS-C (u Canona, u
    reszty lekko szerzej).

    > Nie ma co tu uzasadniac, bo nikt chyba przy zblizeniach nie chce miec
    > znieksztalconej twarzy.

    I nie bedzie.

    Patrz archiwum, hasla perspektywa vs ogniskowa.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2010-12-08 07:56:16
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 7 Dec 2010 23:08:11 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Mają korygowane również przerysowania? Hmm...

    znaczy jakie przerysowania? chodzi o dystorsję?

  • 14. Data: 2010-12-08 08:04:21
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Chodzi o zniekształcenia wynikające z prespektywy. Powstają także gdy masz
    idealny obiektyw.

  • 15. Data: 2010-12-08 08:15:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010 08:56:16 +0100, ...::QRT::... wrote:

    > znaczy jakie przerysowania? chodzi o dystorsję?

    Chodzi o perspektywe w portrecie. Np o proporcje nosa do reszty twarzy.

  • 16. Data: 2010-12-08 08:19:17
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Tue, 7 Dec 2010 22:37:14 +0100, JA napisał(a):

    > No to zrób portret obiektywem 20 mm na APS-C z 15 cm.

    No i co z tego?
    Mowa o różnicy 75m na FF i 50mm na cropie 1,5.
    A perspektywa i zniekształcenia z niej wynikłe będą identycze w obu
    wypadkach - niezależnie czy masz FF i 75 mm czy gdy masz cropa 1,5 i 50mm.
    Różnica bedzie tylko w GO.
    Różnica w perspektywie bedzie tylko wtedy jak pstrykniesz *ten sam kadr*
    obiektywami o różnej ogniskowej na *tym samym cropie*.
    Jeśli przeliczać ogniskowe na "ekwiwalenty" to perspektywa i
    zniekształcenia z niej wynikłe zawsze bedą takie same. [choć oczywiście
    dystorsja może być inna :)]

  • 17. Data: 2010-12-08 08:20:11
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 08:15:40 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Chodzi o perspektywe w portrecie. Np o proporcje nosa do reszty twarzy.

    no to czy używasz 50mm na cropie 1,5 czy 75mm na FF to perspektywa będzie
    taksa sama.

  • 18. Data: 2010-12-08 08:24:08
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > znaczy jakie przerysowania? chodzi o dystorsję?

    http://foto.tvnpolska.pl/wp-content/uploads/2010/03/
    ogniskowe_m1.jpg

    Z reszta - caly art tez chyba warto przeczytac:
    http://foto.tvnpolska.pl/?p=27

    pozdrawiam,
    Vituniu

    PS:
    W kwestii "mozna czy nie mozna szerokim" sie nie wypowiadam ;)

  • 19. Data: 2010-12-08 08:28:30
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 09:24:08 +0100, Vituniu napisał(a):

    > http://foto.tvnpolska.pl/wp-content/uploads/2010/03/
    ogniskowe_m1.jpg

    To oczywiste - ale to jest na tym samy cropie prawda?
    Wiec w tej dyskusji nie nie ma zastosowania...
    Gdy porównuje sie ekwiwalenty a nie realne ogniskowe to perspektywa sie nie
    zmienia.

  • 20. Data: 2010-12-08 08:33:31
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wiec w tej dyskusji nie nie ma zastosowania...

    Mozliwe... pogubilem sie juz kto i ktorej barykady broni ;)

    V.