  • 21. Data: 2014-01-25 13:43:46
    Temat: Re: stacja pogodowa - wiele wyswietlaczy
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 03:06:13 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    taka uświadomi w kwestii chleba i wody. Co się kryje pod " itp" takie było pytanie.
    Co jeszcze chcesz mierzyć? To grupa techniczna i odpowiedzi powinny być jednoznaczne
    a nie jakieś itp.

    > nie zmieniam tematu, bo go nie było. Zadajesz głupie pytania "po co
    >
    > komu..." w dodatku argumentując, że to do życia niepotrzebne. Więc -
    >
    > głupie pytanie - głupia odpowiedź.
    >

    > Jak byś czytał, zamiast zadawać głupie pytania, to byś wiedział, co jest
    >
    > "itp" poza temperaturą.
    >
    > W najtańszych stacjach to jest wilgotność, ciśnienie, ze wskazaniem
    >
    > trendów. Ta stacja którą ja kupiłem podaje też prognozę pogody, czas z
    >
    > DCF, fazy księżyca, kalendarz.
    >

    > Dyskusja, czy komuś do życia jest potrzebna informacja o ciśnieniu czy
    >
    > wilgotności jest zaś durna.

    Informacja o ciśnieniu jest potrzebna hipochondrykom żeby wiedzieli kiedy ma ich
    głowa boleć. Na co komu informacja o wilgotności nie mam zielonego pojęcia?

  • 22. Data: 2014-01-25 14:40:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Jan 2014 04:39:48 -0800 (PST), k...@g...com wrote:
    > To teraz napisałeś ze jest taka informacja potrzebna
    profesjonalistom i=
    > hobbystom meteorologom. Nikomu więcej. Przedtem napisałeś ze tobie
    p=

    Nic takiego nie napisałem. Napisałem jedynie przykład, komu
    informacja o wietrze (bieżąca lub prognoza) się przydaje.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2014-01-25 14:53:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 19:21:35 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik <a...@p...pl>

    > Ilu ludzi już zdeklarowało się ?

    Z wyjątkiem pomysłodawcy nikt. W domu w którym mieszkam na mojej klatce był pożar.
    Nie żadna popierdółka tylko taki z drabinami i laniem wody wężami. Na szczęście
    nikomu nic się nie stało. Na okoliczność pożaru kupiłem drogą kupna 4 czujniki dymu.
    Jeden dla mnie trzy dla sąsiadów. Tanie dwadzieścia złotych za sztukę. Poszedłem do
    sąsiadów żeby im odsprzedać po cenie zakupu. Tak na wszelki wypadek bo poznali że
    wypadki się zdarzają. Oczywiście kupiłem bez uzgodnienia z nimi. Jeden kumaty sąsiad
    wziął jeden i się ucieszył bo zamierzał kupić i go wyręczyłem. Ci co u nich się
    paliło ( nie są z najbiedniejszych) stwierdzili autorytatywnie że im nic takiego nie
    jest potrzebne. Drugi sąsiad też się wyślizgał. Ten sąsiad mieszka nam tymi co u nich
    się paliło. Kumaty sąsiad wziął jeszcze jeden jak się dowiedział że ci od pożaru nie
    wzięli. Przykręcił na swoim piętrze na klatce ale piszczyk przeniósł do domu. Zrobilo
    się malo przyjemnie jak ci od pozaru zagadnęli kiedyś ze teraz jest bezpiecznie bo na
    klatce jest czujnik. Sąsiad odpowiedział że to on ma bezpieczniej bo jak będzie dym
    to nie będzie piszczało na klatce zeby ich powiadomic tylko u niego żeby wiedział że
    na spierdalać. Na pytanie dlaczego tak że ich nie powiadmi stwierdzil że jak ktoś
    wycenia życie swoje i swojej rodziny na mniej niż 5 złotych od sztuki to on nie ma
    zamiaru inwestować w baterie żeby chronić coś tak bezwartościowego. Podobnie z takim
    systemem meteorologicznym. Generalnie człowiekowi potrzebna jest jedna zmierzona
    informacja. Jaka jest temperatura. Reszty nie musi mierzyć bo zobaczy czy jest wiatr,
    czy pada śnieg. Pomiar temperatury można zrealizować za 5 złotych. Na dodatek każdy
    termometr ma swój. Robienie pomiaru wielu parametrów i rozsyłanie wyników do mieszkań
    jest mniej więcej tak potrzebne jak szankier na chuju. Najprościej można sprawdzić
    przydatność systemu zbierając po 50 złotych zaliczki na jego budowę.

  • 24. Data: 2014-01-25 14:55:38
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 14:40:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >

    > Nic takiego nie napisałem. Napisałem jedynie przykład, komu
    >
    > informacja o wietrze (bieżąca lub prognoza) się przydaje.

    To widocznie jakiś inny Marek napisał " > a z wyjątkiem temperatury po co komuś kto
    nie jest hobbystą
    meteorolo=
    > giem reszta informacji? Co się kryje pod 'itp".

    Mimo, że meteorologiem nie jestem dla mnie istotna jest prognoza
    dot. wiatru, bo pozwala zaplanować latanie rc. "

  • 25. Data: 2014-01-25 18:12:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Sam też sobie takie cudo kupić muszę - latanie z każdą pierdołą do
    > komputera - po co ?

    No jasne... po co do komputera jak smartfona możesz mieć w kieszeni.

    > Poza tym - w komputerze jest "jakaś temperatura gdzieś tam".

    A na smartfonie jest temperatura tu, tu gdzie jest smartfon z Tobą...
    Bo smartfon wie dokładnie gdzie jest.

    > A różnica między informacją z internetu a na żywo często wynosi kilka
    > stopni - właśnie ostatnio ojciec o tym mówił ( bo też mają mimo
    > emeryckiego wieku komputer i korzystają ).

    Jaką ma dla Ciebie różnicę to, że za oknem jest 2 czy 4 stopnie plus?
    Albo minus 5 czy minus 7? Inaczej się ubierzesz? Nie wyjdziesz po
    bułki bo będzie o 2 stopnie za zimno? No weź mnie nie rozśmieszaj.

    To sprawdzanie pogody parę razy dziennie i dokładne pomiary
    temperatury, ciśnienia i siły wiatru to jakaś chorobliwa obsesja :-)

    > Tyle, że marnie widzę ten "Zestaw blokowy". Przy cenie za taką przeciętną
    > stację, z czujnikiem na zewnątrz i wewnątrz ( temp + wilgotność ) , z
    > zegarem DCF, czujnikiem ciśnienia - w okolicach 100 zł, to chyba żadna
    > inna kombinacja sensu ekonomicznego nie ma.

    Pomyśl też o zalecie, że mając czujnik temperatury za oknem wiesz
    ile jest stopni za TWOIM oknem a nie za oknem sąsiada który
    z faktu że mieszka dwa piętra wyżej, może mieć więcej słońca
    lub więcej wiatru i temperaturę o te 2 stopnie inną :-))))) Buahaha!

  • 26. Data: 2014-01-25 18:13:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ja to widze tak, ze kupujemy do bloku porzadna stacje pogodowa
    > (zrzutka lub ze wspolnoty) ale ludzie po mieszkaniach maja swoje

    Ale po co, skoro dzis przecietny smartfone ma aktualne pomiary
    dostepne od reki w kieszeni i to nie tylko w domu tylko równiez
    na wycieczce czy tam gdzie sie z nim wybierzesz, np. do kolegi...

  • 27. Data: 2014-01-25 18:17:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> wrote in message

    > Ja taką mam, korzystam z czujnika radiowego sąsiada, czyli są
    > prawdopodobnie co najmniej 2 wyświetlacze do tego samego czujnika;)
    > Dlatego swojego czujnika nie wystawiłem, wystawię jak zorientuje się z
    > której strony budynku jest ten czujnik którego sygnał odbieram.

    Ja chyba mam takie coś jak Ty - zegar z radiowym ustawianiem czasu
    (odpowiednik DCF77) i radiowy czujnik zdalnej tempratury za oknem
    komunikujący się zdaje się w paśmie 900Mhz.
    Gdy czujka odpadła z okna kupiłem drugi taki zegar z czujką i teraz
    mam dwa zegary, oba sparowane do jednej czujki...
    Zasięg takiej komunikacji nie jest chyba na tyle wydajny aby przez
    żelbetowe ściany gdzieś w bloku prześwitywać - ja mieszkam w
    ceglanym budynku.

  • 28. Data: 2014-01-25 18:22:33
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 25/01/2014 13:43, k...@g...com wrote:
> [...]
    głowa boleć. Na co komu informacja o wilgotności nie mam zielonego pojęcia?

    Po to, zeby jacys idiocy mogli tracic czas na "udowadnianiu" im ze nie
    jest to do niczego potrzebne. Fajnie juz ktos powiedzial spadaj na
    szczaw i pij wode ze strumienia - do przezycia wystarczy.

    0 C i 10 % wilgotnosci jest odczuwalne jako sporo cieplej
    niz 5 C i 80% wilgotnosci.

    Marek

  • 29. Data: 2014-01-25 18:22:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Na co komu informacja o wilgotności nie mam zielonego pojęcia?

    Wilgotność, siła wiatru i temperatura razem wpływają (między innymi
    czynnikami) na względne/osobiste odczuwanie ciepła i zimna...
    Inaczej odczuwasz 30'C przy dużej wilgotności gdzie skóra Ci nie
    paruje a inaczej te same 30'C w suchym powietrzu gdzieś w górach
    czy na pustyni... To samo dotyczy mrozu który jest bardziej uciążliwy
    gdy powietrze zawiera wilgoć (lub np. opady śniegu) niż powietrze
    suche które jest gorszym przewodnikiem ciepła od mokrego.

  • 30. Data: 2014-01-25 18:34:28
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-24 16:43, a...@p...pl pisze:

    > czy spotkal sie ktos moze ze stacja pogodowa, co moglaby miec wiele
    > wyswietlaczy??

    Można postawić porządniejszą stację meteorologiczną i udostępnić
    wyniki pomiarów w Sieci. Na przykład tak: http://meteo.sikornik.net/
    Ta stacja stoi ok. 100 metrów od miejsca, w którym mieszkam.
    Może obsłużyć całą okolicę.

    P.