  • Data: 2010-09-08 15:43:59
    Temat: Re: stabilizator krzyżowy - jakie opampy?
    Od: Szczur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa 08 wrzesień 2010 17:12, użytkownik napisał:

    > Właściwie powinny tu być dwa napięcia Vref. Jedno dla prądu, referowane
    > względem Vout (a właściwie względem lewego końca bocznika)

    No nie wiem, tak jak jest teraz (Vref odniesione do Vout, czyli prawego
    końca bocznika) powoduje, że przez bocznik (to ten rezystor na lewo od
    oznaczenia Vout gwoli ścisłości) nie będzie płynął prąd pętli sprzężenia
    zwrotnego i nie doda się on do prądu obciążenia - tak radzi również
    książką M.Stabrowskiego "Stabilizatory sterowanie napięcia i prądu
    stałego".

    > drugie dla napięcia, duuużo większe (pokrywające
    > cały zakres regulacji), referowane do głównej masy.

    Ale to jest kolejna komplikacja, której unikam właśnie przez wykorzystanie
    już istniejącego napięcia Vref.

    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus