  • Data: 2010-09-08 18:05:54
    Temat: Re: stabilizator krzyżowy - jakie opampy?
    Od: Szczur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa 08 wrzesień 2010 19:35, użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > 1. Że chce zasilać względem masy (ale na pewno by nie napisał 30V, poza
    > tym schemat jest wyraźny).
    > 2. Że nie ma pojęcia, że wystarczy mu znacznie mniej niż 30V (i tu nie
    > ma żadnego powodu do odrzucenia tego wniosku).
    > P.G.

    Już wyjaśnione, teraz już wiem :) Ale pojawił się inny problem przy
    zasilaniu opampów napięciami odniesionymi względem Vout - prąd bazy
    tranzystora mocy płynie przez opornik bocznikujący - tworzy się obwód:
    dodatni biegun V+, złącze BE tranzystora mocy, opornik bocznikujący, Vout,
    ujemny biegun Vout. Co niestety ma wpływ na pomiar prądu gdy zaczyna
    działać ograniczenie prądowe, szczególnie gdy będzie nastawione na
    miliampery.

    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus