  • Data: 2010-09-08 13:08:37
    Temat: Re: stabilizator krzyżowy - jakie opampy?
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szczur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i66g89$n2s$1@node1.news.atman.pl...

    > Pytanie czy zasilanie opampa musi być symetryczne, bo myślałem na
    przykład
    > nad +30V/-5V (wtedy razem jest 35V i mieszczę się w granicach zasilania
    > wymaganych dla większości opampów +/-18V czyli 36V różnicy).

    1) Łączne zasilanie np. 36V można podzielić jak się chce, wbrew pozorom są
    jednak pewne niuanse związane z zachowaniem stopnia wejściowego różnych
    typów wzmacniaczy w zależności od tego, w jakim miejscu między zasilaniami
    się on znajduje, ale w tym przypadku jest to bez znaczenia.
    2) W układzie który narysowałeś, tak naprawdę nie potrzebujesz aż tak
    dużego napięcia zasilania. Wejścia są na Vout, wyjście też zawsze blisko
    (poniżej lub powyżej) Vout. Napięcia zasilania mogą być niewielkie (razem
    ok. 10V), ale muszą "przemieszczać" się razem z Vout, czyli musisz mieć
    lokalne stabilizatory przy wzmacniaczach i dwa napięcie zasilania -
    około -5 i około +40V.

    e.