eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodystabilizator?Re: stabilizator?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: stabilizator?
    Date: Tue, 18 Oct 2011 12:19:14 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 29
    Message-ID: <j7jjr2$1svn$1@news2.ipartners.pl>
    References: <j7hvek$mrf$1@inews.gazeta.pl> <X...@l...net>
    <j7jboj$9tf$1@inews.gazeta.pl> <z...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1318933154 62455 157.25.157.219 (18 Oct 2011 10:19:14
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 18 Oct 2011 10:19:14 GMT
    In-Reply-To: <z...@4...net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.23) Gecko/20110920
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.15
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407289
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-18 10:22, huri_khan pisze:

    >> Żarówki świateł mijania pracują na 2/3 mocy, dodatkowo jest "soft-start" (od
    >> zera do tych 2/3 mocy zasilanie narasta płynnie przez ok 3 sekundy) - to do
    >> jazdy w dzień.
    >
    >
    > A jakiś schemat możesz zamieścić ?

    Jako elektronik z 25-letnim doświadczeniem mogę powiedzieć, że z amatorskich
    rozwiązań elektroniki samochodowej najlepiej sprawdzają się najprostsze :)
    Im mniej elementów tym lepiej. Wykonanie jest kluczowe, musi zapewniać mechaniczną
    odpornośc (w tym na wibracje), szczelność, i bardzo szerokie granice termeratur pracy
    (chłodzenie, dryf temperaturowy - obliczone na ekstremalne warunki).

    Z ww powodów optuję za... szeregowym opornikiem :) Dobranym tak, aby ograniczał
    prąd w momencie włączenia, zaś niewiele zmniejszał jasność w czasie pracy.
    A tutaj pomagają nam własności włókna samej żarówki.
    W momencie włączania opór żarówki jest około 10x niższy niż w czasie pracy.
    Przykładowo żarówka 55W będzie miała prąd około 4.5A (opór 2.6ohm), ale przy
    starcie udar prądowy może wynieść i 50A przez kilka setnych s. Dodanie opornika
    rzędu 0.3ohm zmniejszy napięcie pracy o mniej niż 1.5V, ale ograniczy udar
    prądowy ponad dwukrotnie. Niewielką stratę jasności proponuję wyrównać umyciem
    reflektorów, w tym również odbłyśnika wewnątrz - efekt jest imponujący :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: