  • 1. Data: 2014-11-30 17:23:34
    Temat: ssd+sshd ?
    Od: q...@p...fm

    Czy warto zrobić tandem ssd na system i najważniejsze programy (120GB)
    oraz reszta tzn. ProgramFiles w tym "duże" gry na sshd 1TB. i
    oszczędza to ssd i przyspiesza częste wejścia sshd

  • 2. Data: 2014-11-30 18:26:25
    Temat: Re: ssd+sshd ?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/11/2014 16:23, q...@p...fm wrote:
    > Czy warto zrobić tandem ssd na system i najważniejsze programy (120GB)
    > oraz reszta tzn. ProgramFiles w tym "duże" gry na sshd 1TB. i
    > oszczędza to ssd i przyspiesza częste wejścia sshd

    Nie.

  • 3. Data: 2014-12-01 23:18:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    q...@p...fm wrote:

    > Czy warto zrobić tandem ssd na system i najważniejsze programy (120GB)
    > oraz reszta tzn. ProgramFiles w tym "duże" gry na sshd 1TB. i
    > oszczędza to ssd i przyspiesza częste wejścia sshd

    Ciekawy pomysł, w sumie dlaczego nie. Będzie działać zauważalnie lepiej
    w przypadku często odczytywanych danych, które nie znajdują się na SSD,
    bo ich tam nikt nie zapisał. SSHD sam się nauczy, co jest z niego
    najczęściej czytane, umieści to w swoim cache solid state i przy
    kolejnych odczytach będzie czytał z szybkiego cache solid state, a nie z
    wolniejszego talerza.

  • 4. Data: 2014-12-04 17:34:08
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    2late wrote:

    > Nie.

    W sumie po przemyśleniu jeszcze raz zgadzam się o tyle, że prościej,
    taniej i równie skutecznie będzie po prostu użyć SSHD i nie szarpać się
    na SSD, bo w tym układzie, w proporcji do wydanych pieniędzy SSD dał by
    tak mało, że całkiem nie warto się na niego napinać.

  • 5. Data: 2014-12-04 20:35:45
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/12/2014 16:34, Poldek wrote:

> [...]
    > w tym układzie, w proporcji do wydanych pieniędzy SSD dał by tak mało, że

    Chcialem przez to powiedziec ze jestem zwolennikiem SSD plus jak
    najczestszy backup na HDD a przeciwnikiem polsrodkow. Nie wspomniales nic o
    budzecie.

  • 6. Data: 2014-12-04 22:40:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    2late wrote:

    > Chcialem przez to powiedziec ze jestem zwolennikiem SSD plus jak
    > najczestszy backup na HDD a przeciwnikiem polsrodkow. Nie wspomniales
    > nic o budzecie.

    Racja, od zaproponowanego przez ciebie rozwiązania droższe będzie chyba
    tylko SSD + jak najczęstszy backup na SSD.

  • 7. Data: 2014-12-05 09:30:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/12/2014 21:40, Poldek wrote:

    > Racja, od zaproponowanego przez ciebie rozwiązania droższe będzie chyba
    > tylko SSD + jak najczęstszy backup na SSD.

    'Drozsze' jest wzgledne. Drozsze przy zakupie tansze na codzien w eksploatacji.
    Czas tez kosztuje.

  • 8. Data: 2014-12-05 21:54:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-05 09:30, Użytkownik 2late napisał:

    > 'Drozsze' jest wzgledne. Drozsze przy zakupie tansze na codzien w
    > eksploatacji.
    > Czas tez kosztuje.

    Nie ma też pewności czy chodzi o tańsze czy szybsze rozwiązanie.
    Tańszy będzie sshd szybszy SSD+HD na dane.