  • 11. Data: 2011-05-31 19:21:52
    Temat: Re: ssd ocz solid 3/agility 3
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-05-31 21:03, Rafał Łukawski pisze:

    > Zapytałbym raczej po co przełączać na emulacje IDE? nawet XP działa z
    > AHCI (po załadowaniu sterowników)?

    Co mnie obchodzi system, jeżeli płyta nie posiada w biosie opcji AHCI?
    Nie kupuję SSD, chciałem tylko zaspokoić swoją ciekawość.

  • 12. Data: 2011-05-31 19:23:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-31 20:50, Dawid pisze:
    > Czy dla tego typu dysków wymogiem jest włączenie trybu AHCI?
    > Czytałem, że bez AHCI, dyski SSD mają jakieś problemy.
    Nie stwierdzono.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2011-05-31 19:56:29
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Co mnie obchodzi system, jeżeli płyta nie posiada w biosie opcji AHCI?
    > Nie kupuję SSD, chciałem tylko zaspokoić swoją ciekawość.

    Hm, bardzo trudno znalezc dysk z interfejsem ATA (ew. do PC z
    przejsciowka). Tak czy owak jezeli mowa o PC bez SATA, czyli np
    ATA/66-100, tu juz sie sporo traci na wydajnosci.

  • 14. Data: 2011-06-01 12:18:44
    Od: "Billy" <a...@a...pl>

    > Byc moze to sa jakies transfery chwilowe (te 5000MiB/s). Mam Vertex'a 2 i
    > tez pomiary z poziomu systemu przez odczyt sekwencyjny sa nizsze (ok
    > 190MiB/s) niz deklarowane bodajze 275MiB/s

    Pewnie masz nowszy vertex 2 z literką E. Są one na kosciach 25nm, niby
    szybszych ale jest ich o polowę mniej, a ponieważ kontroler sandforce dziala
    troche jak raid (zapisujac na kilka kosci naraz) to w sumie wychodzi ze
    nowsze dyski są wolniejsze. Ja mam starszy vertex 2 34nm i rzeczywiscie ma
    zapis/odczyt na poziomie 270-280MB/s bez żadnej sciemy. Niestety dzisiaj nie
    do kupienia w sklepie. Jak by było mało to ma wieksza pojemnosc po
    sformatowaniu niz starszy. Roznica 5GB przy "60GB" dysku jest niebagatelna.

    Pozdr,L.

  • 15. Data: 2011-06-01 12:21:24
    Od: "Billy" <a...@a...pl>

    > sformatowaniu niz starszy. Roznica 5GB przy "60GB" dysku jest
    > niebagatelna.

    niż nowszy miało być :) Nowe 60-tki z literką E mają o 5GB mniejsza
    pojemnosc niz starsze bez E.

    L.

  • 16. Data: 2011-06-01 12:40:19
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-05-31 21:56, Rafał Łukawski pisze:

    > Hm, bardzo trudno znalezc dysk z interfejsem ATA (ew. do PC z
    > przejsciowka). Tak czy owak jezeli mowa o PC bez SATA, czyli np
    > ATA/66-100, tu juz sie sporo traci na wydajnosci.

    Człowieku, o czym Ty piszesz?
    Płyta ASUS P5K, wszystko SATA, quad 9400, nie obsługuje AHCI i tyle.
    Zdziwiony?

  • 17. Data: 2011-06-01 12:53:40
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    >Człowieku, o czym Ty piszesz?
    >Płyta ASUS P5K, wszystko SATA, quad 9400, nie obsługuje AHCI i tyle.

    To ja tez zdziwiony bo moja starenka wysluzona P5B-E AHCI obsluguje
    - o lie mnie skleroza starcza nie myli ;)

  • 18. Data: 2011-06-01 12:59:00
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To ja tez zdziwiony bo moja starenka wysluzona P5B-E AHCI obsluguje
    > - o lie mnie skleroza starcza nie myli ;)

    No ale zalozylem binokl i znalazlem ze ....
    .....AHCI zostało celowo usunięte z tej płyty ,od biosu 04xx wzwyż ;)
    tylko nie pytaj mnie czasem dla czego ;P

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-06-01 13:57:14
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-01 14:40, Dawid wrote:

    > Człowieku, o czym Ty piszesz?
    > Płyta ASUS P5K, wszystko SATA, quad 9400, nie obsługuje AHCI i tyle.
    > Zdziwiony?

    Skąd te emocje?
    Przeczytaj sobie:
    http://vip.asus.com/forum/view.aspx?SLanguage=en-us&
    id=20080429114702843&board_id=1&model=P5K

    Całości nie czytałem, aczkolwiek zaczyna się od: "I have successfully
    enabled AHCI on my P5K"

    Sprawdziłem tylko dlatego, że mam bardzo podobną płytę, chyba z 2006r.
    Jest AHCI, jest RAID itp.

    pozdrawiam
    Mam nadzięję, że tym razem nie wzbudziłem negatywnych emocji ;)

  • 20. Data: 2011-06-01 19:26:22
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 19:06:50 +0200, BartekK napisał(a):

    > Tak piszę "dla potomnych" - dostałem nowe SSD OCZ z serii "3"
    > Po pierwsze - nijak tych deklarowanych 500MB/s read 450MB/s write nie
    > ma, nawet na sata-3 (6Gbps), idzie cały czas równo 290-295MB/s na całej
    > powierzchni. Dziwne, bo wygląda jak limit sata2, ale też w benchmarkach
    > innych się potwierdza. Płyta Gigabyte GA-H65M-D2H oraz H67M-UD2H.

    Z tego co czytałem (Anand?), Agility są mocno ścięte w stosunku do V3, a
    deklarowane transfery maksymalne to tylko pojedyńcze peaki. O ile dobrze
    pamiętam, wynika to ze stosowania asynchronicznych (lecz tańszych) NANDów,
    które w praktyce są ok 2x wolniejsze niż "normalne".

    t.

    --