    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ssd a truecrypt
    Date: Fri, 13 Jul 2012 13:01:51 +0200

    W dniu 13.07.2012 11:23, BartekK pisze:
    > Ktoś może prowadził szersze testy, które/jakie/czy w ogóle SSD dają sobie jakoś
    radę z truecryptem? Testowałem osobiście kilka (ocz agility/vertex 2 i 3 - 60GB,
    intel G2 80GB) i wszystkie dramatycznie
    > zwalniały gdy używany był truecrypt (a nie był to problem wydajności CPU, nawet na
    CPU z sprzętowym wsparciem też zwalniało).
    > Efekt taki, że np Vertex3 wyciągający w prostym teście hd-tach 270MB/s odczytu - z
    truecryptem ledwo 65-80MB/s i "czkawka", a przy zapisie jeszcze gorzej.
    > Test odczytu/zapisu pliku 1GB - na SSD z truecryptem efekt 2x wolniej niż na
    zwykłym starym hdd 250GB. Tak być nie może ;), nie po to ssd, żeby to chodziło
    wolniej niż hdd...

    Efekt jest znany. Obecnie produkowane sterowniki SSD osiąga-
    ją swoją wydajność (i przy okazji większą trwałość samej pa-
    mięci Flash EEPROM) między innymi dzięki kompresji danych.
    Jakiekolwiek szyfrowanie powoduje, że nawet dobrze kompresu-
    jące się dane stają się zupełnie niekompresującą się sieczką
    (co zresztą nie dziwi biorąc pod uwagę, że podstawą większości
    algorytmów szyfrowania są generatory liczb pseudolosowych lub
    mechanizmy permutujące).

    Jedynym sposobem, by uzyskać jednocześnie wydajność i bez-
    pieczeństwo jest używanie wbudowanego szyfrowania samego
    urządzenia SSD, gdyż dane są wtedy szyfrowane po kompresji,
    a nie przed. Ale z tego, co pamiętam, i ta opcja powoduje
    spadek wydajności.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./