-
1. Data: 2013-11-26 20:41:38
Temat: sprzęgło wentylatora
Od: PiteR <e...@f...pl>
Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.
Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)
--
Piter
-
2. Data: 2013-11-26 20:47:57
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-11-26 20:41, PiteR pisze:
> Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.
>
> Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)
Załącza się przy około 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty silnika.
Gdy przy tej temperaturze depniesz w pedał gazu do podłogi na chwilę, i
wentylator nie rozkręci się jednocześnie z obrotami silnika, to znaczy
że wiskoza do wymiany.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
-
3. Data: 2013-11-26 21:01:01
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.
>
> Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)
acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
drogiego, często psującego się i niepewnego gówna zamiast
wentylatora elektrycznego?
--
Piter
-
4. Data: 2013-11-26 21:07:10
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak:
> Załącza się przy około 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty
> silnika.
a jak ma być na zimnym silniku rano?
bo wieść gminna mówi że
1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem
2. poźniej zwalnia tak że można zatrzymać wiatrak ręką
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
5. Data: 2013-11-26 21:11:37
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
> drogiego, często psującego się i niepewnego gówna zamiast
> wentylatora elektrycznego?
1. Dochody producentowi pojazdu
2. Dochody producentowi części zamiennych
3. Dochody firmom transportowym
4. Dochody mechanikom.
Chwilowo nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
WOJO
-
6. Data: 2013-11-26 22:06:56
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-11-26 21:07, PiteR pisze:
> a jak ma być na zimnym silniku rano?
>
> bo wieść gminna mówi że
>
> 1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem 2. poźniej zwalnia tak że można
> zatrzymać wiatrak ręką
Na zimnym silniku zawsze wiatrak będzie się trochę kręcił ale nie
wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i można go zatrzymać ręką.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
-
7. Data: 2013-11-26 22:53:08
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:01:01 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
> na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
>
>
>
> > Sprz�g�o wiskotyczne wentylatora ch�odnicy.
>
> >
>
> > Jak sprawdzasz czy jest sprawne? :)
>
>
>
>
>
> acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego
>
> drogiego, cz�sto psuj�cego si� i niepewnego g�wna zamiast
>
> wentylatora elektrycznego?
>
>
>
>
>
>
>
> --
>
> Piter
Z tego co pamiętam. Wiatrak w 125p 1300 był na stałe z pompą połączony. W 125p 1500
zrobili sprzęgło elektromagnetyczne. Powodem było to że wiatrak połączony na stale
zabiera na mielenie powietrza do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma skąd wziąć w
samochodzie dwóch kilowatów mocy z prądu do napędu silników elektrycznych studzących
chłodnicę. Bylem parę razy w takiej sytuacji ze w korku w upal wentylator elektryczny
się włączył a temperatura dalej rosła. Nie jest to komfortowe uczucie jak wskazówka
zaczyna wchodzić na czerwone pole a dodatkowe włączenie nagrzewnicy na cały gwizdek
niewiele daje i szybciej serce stanie niż temperatura spadnie.
-
8. Data: 2013-11-26 23:09:04
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak:
> Na zimnym silniku zawsze wiatrak będzie się trochę kręcił ale nie
> wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i można go zatrzymać ręką.
no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje
wytwarzając huragan.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
9. Data: 2013-11-26 23:15:04
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), k...@g...com
> Z tego co pamiętam. Wiatrak w 125p 1300 był na stałe z pompą
> połączony. W 125p 1500 zrobili sprzęgło elektromagnetyczne. Powodem
> było to że wiatrak połączony na stale zabiera na mielenie powietrza
> do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma skąd wziąć w samochodzie dwóch
> kilowatów mocy z prądu do napędu silników elektrycznych studzących
> chłodnicę.
W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne
wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac
po wielkosci silnika i srednicy kabli.
I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym
poprzecznie.
Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo
mocy pobierac.
> Bylem parę razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
> wentylator elektryczny się włączył a temperatura dalej rosła. Nie
> jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodzić na
> czerwone pole a dodatkowe włączenie nagrzewnicy na cały gwizdek
> niewiele daje i szybciej serce stanie niż temperatura spadnie.
Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
na krotko.
J.
-
10. Data: 2013-11-26 23:55:13
Temat: Re: sprzęgło wentylatora
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), k...@g...com
>
> > Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z pomp�
>
> > po��czony. W 125p 1500 zrobili sprz�g�o elektromagnetyczne. Powodem
>
> > by�o to �e wiatrak po��czony na stale zabiera na mielenie powietrza
>
> > do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk�d wzi�� w samochodzie dw�ch
>
> > kilowat�w mocy z pr�du do nap�du silnik�w elektrycznych studz�cych
>
> > ch�odnic�.
>
>
>
> W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne
>
> wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac
>
> po wielkosci silnika i srednicy kabli.
>
> I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym
>
> poprzecznie.
>
>
>
> Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo
>
> mocy pobierac.
>
>
>
> > Bylem parďż˝ razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
>
> > wentylator elektryczny si� w��czy� a temperatura dalej ros�a. Nie
>
> > jest to komfortowe uczucie jak wskaz�wka zaczyna wchodzi� na
>
> > czerwone pole a dodatkowe w��czenie nagrzewnicy na ca�y gwizdek
>
> > niewiele daje i szybciej serce stanie niďż˝ temperatura spadnie.
>
>
>
> Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie
>
> na krotko.
>
>
>
> J.
Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego że chuja wiesz niech Ci będzie. Z koniem kopal
się nie będę.