  • 101. Data: 2020-06-08 19:38:14
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może umówmy się, że automat to taka kawa instant: wsypujesz zalewasz i pijesz, a z
    ekspresem (manual) trzeba się tyle pie.....ć.
    Co kto lubi.

    -----

  • 102. Data: 2020-06-08 19:47:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 19:35 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > że automaty nieco kastrują auta - po prostu stawiają niskie zużycie
    > podzespołów przed osiągami - niby niektóre mają tryb sport, ale z
    > doświadczeń to głupie były - po prostu wyżej ciągnęły bez znaczenia czy
    > trzeba było czy nie i auto wyło czy miało to sens czy nie - może teraz
    > mądrzejsze.
    >
    > Ale to przemyślenia dla tych co chcą się ścigać na torze, a dla zwykłego
    > użytkownika automat będzie prawie zawsze lepszy - choćby dlatego, że
    > spora część ludzi nie ogarnia redukcji przed wyprzedzaniem;)

    Nie pisałem do Ciebie :-)
    Ze wszystkim co napisałeś się zgadzam, tyle tylko, że ja zawszę piszę o
    automacie w "dupowozie"/aucie "rodzinnym".

    TG

  • 103. Data: 2020-06-08 21:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .06.2020 o 18:57 Shrek <...@w...pl> pisze:
    [...]

    >Akurat w górach jazda automatem (hydrokinetycznym) to bajka.
    >Pod górę w trybie "D" (czyli normalna praca automatu),z górki
    >sekwencyjna zmiana biegów.

    ale taka 1-2-3 ? Bo wiecej do ustawienia chyba nie ma ?

    >Aktualny (kia) i poprzedni citroen (assassin) w trybie auto przy
    >zjeździe ma/miał bieg o "oczko" za wysoki - auto przyspiesza. Ale i w
    >cytrynie i w kia ręczne wymuszenie biegu było skuteczne i na wybranym
    >biegu auto utrzymuje zadaną prędkość. Jeździłem po różnych stromych
    >górkach lato/zima (narty w Alpach) i zawsze z "peletonu" miałem
    >"najmniej w gaciach" właśnie ze względu na skrzynię automatyczną.

    W jakim sensie "najmniej w gaciach" ?
    Bo w manualu to nie widze zadnego strachu.

    >Jak ktoś pisze, że automat jest zły bo zima/góry - to nie jeżdził
    >wspóczesnym automatem. W lecie oczywiście jest jeszcze lepiej.

    Tylko czy wspolczesny jest hydrokinetyczny ?

    J.

  • 104. Data: 2020-06-08 21:19:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W aucie rodzinnym automat ma jedną KOLOSALNĄ zaletę:
    Wrzucasz "P" do tego bolec blokady (taki autolock przeciwkradzieżowy dokładany w
    warsztacie) i idziesz sobie, nawet przy włączonej
    klimie lub ogrzewaniu, silnik może pracować i za ch... nie ruszy (bolec na kluczyk).
    Przy manualu nawet do łba by mi nie przyszło zostawić pracujący silnik nawet na
    chwilkę.

    -----

  • 105. Data: 2020-06-08 21:29:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 21:14 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > W dniu .06.2020 o 18:57 Shrek <...@w...pl> pisze:
    > [...]
    >
    > ale taka 1-2-3 ? Bo wiecej do ustawienia chyba nie ma ?
    w obu autach miałem/mam 1-6 do dyspozycji.
    1-3 to miałem kiedyś w starym volvo - ale to były lata 90-te.

    > W jakim sensie "najmniej w gaciach" ?
    > Bo w manualu to nie widze zadnego strachu.
    Ty to stary wyga jesteś. Ale jak "młodzik" zobaczy w zimie biały zjazd lub
    wjazd o nachyleniu kilkunastu procent to lepiej aby miał łatwiej niż
    trudniej. W automacie jest łatwiej bo masz tylko jeden pedał do
    pilnowania. Jak musisz zredukować przed zakrętem z dwójki na jedynkę to
    masz do wykonania tylko jeden ruch wajchą, po wciśnięciu sprzęgła auto nie
    stacza Ci się pod wpływem grawitacji parę bezcennych metrów w dół.

    > Tylko czy wspolczesny jest hydrokinetyczny ?

    Współczesny hydrokinetyczny. Wbrew pozorom nie został wyparty przez
    "roboty".
    Pewnie i te wszystkie "zrobotyzowane" spokojnie (lub jeszcze lepiej) dają
    sobie radę - ale w górach nimi nie jeździłem, nie mam porównania.

    TG

  • 106. Data: 2020-06-08 22:54:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Pewnie i te wszystkie "zrobotyzowane" spokojnie (lub jeszcze lepiej)
    > dają sobie radę - ale w górach nimi nie jeździłem, nie mam porównania.

    A to nie jest tak, że większość producentów oferuje teraz skrzynie DCT?
    Nie sprawdzałem jakoś specjalnie, ale z tego co mi tam gdzieś mignęło:
    VW, Kia, Hyundai...

    MJ

  • 107. Data: 2020-06-08 23:09:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 22:54, Michal Jankowski pisze:

    > A to nie jest tak, że większość producentów oferuje teraz skrzynie DCT?
    > Nie sprawdzałem jakoś specjalnie, ale z tego co mi tam gdzieś mignęło:
    > VW, Kia, Hyundai...

    To jeszcze nie większość.
    Wbrew pozorom, tradycyjnych automatów też jeszcze całkiem sporo zostało.

  • 108. Data: 2020-06-09 01:42:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie pisałem do Ciebie :-)
    > Ze wszystkim co napisałeś się zgadzam, tyle tylko, że ja zawszę piszę o
    > automacie w "dupowozie"/aucie "rodzinnym".

    No to też w dupowozie będzie zawsze lepszy. Choć niektórzy moga woleć
    manual (ale to margines).

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2020-06-09 08:11:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No zobacz co teraz produkują, zawsze miałem dwa ;-)

    -----