  • 151. Data: 2010-05-03 19:15:52
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > Można pomyśleć o mechaniźmie parowania urządzeń za pomocą kluczy
    > jednorazowych, otrzymywanych z centrali (i powiązanych z danym egzemplarzem
    > samochodu). To znacznie łatwiej kontrolować i rejestrować.

    To już nie będzie 2$ na samochodzie, to będą konkretne koszty.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 152. Data: 2010-05-03 19:18:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze byc to w formie trudniejszej do wycieku - dobrze schowane w
    > programie, czy w dodatkowym urzadzeniu na USB ..

    I tak wyciekną.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 153. Data: 2010-05-03 19:19:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Znasz jakąś łatwą metode produkcji LCD w domu?

    LCD się kupuje gotowe.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 154. Data: 2010-05-03 19:20:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mylisz odczyt licznika (jawny) z modyfikacją przebiegu (który to sposób
    > komunikacji jest szyfrowany). Po raz N-ty.

    Nie piszę o modyfikacji przebiegu. Piszę o wstawieniu własnego chipa z
    którego wyświetlacz odczyta (jawnie) dokładnie to co chcemy.

    > Pokazalem też metodę gdzie licznik jest w komputerze, a dbamy tylko o to
    > by wyświetlacz nie przekłamywał szyfrując między nimi komuinikację.

    Nie mieszaj metod, bo wszystkich na raz nie zastosujesz.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 155. Data: 2010-05-03 19:44:12
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 03.05.2010 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Wystarczy że będzie pobierane z centrali z rejestracją takiego zdarzenia
    > w systemie.

    No to jest akurat już stosowana procedura w innej branży. Swoją drogą
    genialnie głupia. Po prostu jest więcej miejsc gdzie można "dostać"
    klucze. A koszty systemu i jego obsługi dramatycznie rosną po kolejnych
    wpadkach. Czynnik ludzki zawsze jest najłatwiej wykorzystać i nikogo nie
    stać na odpowiednią ilość pewnych specjalistów i kolejnych ich
    pilnujących i następnych i tak dalej. A już najmniej klientów gdy robi
    się coraz bardziej upierdliwie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 156. Data: 2010-05-03 20:26:40
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Nie warto go chronić za 2$?

    Nawet jakby to kosztowalo 1$ to nie warto.
    Pamietaj kupuje sie samochod, nie przebieg.
    A 2$ pomnozone przez milion aut to juz ladna premia dla prezesa na
    wakacje ;>
    Pamietaj, ze w tym biznesie oszczedza sie na wszystkim ile tylko mozna,
    a to kloci sie z wkladaniem dodatkowych zbednych rzeczy (w katalogu nikt
    nie napisze w wyposazeniu, "posiada nieulotna/nienadpisywalna pamiec
    przebiegu" ;P).

    > Nie. Ewentualnie "pokaż sposób".

    Eee pokaz. Za latwo bys mial :>
    Podpowiem Ci tyle, ze z cala pewnoscia nie bedzie potrzebny zaden klucz.
    Podpowiedz druga: nie trzeba tysiecy $.
    Skoro jestes elektronikiem (tech. czy inz?) to pomysl co mozna by zrobic.

    > Śmiało, dawaj. Kpić można. Ale powiedz coś do rzeczy.

    Spoko, tu nie chodzi o to by kpic.
    Po prostu nie lekcewaz przeciwnika, bo zdziwisz sie kiedys jak ten tepy
    lysol pokaze Ci co potrafi.

    --
    Karolek

  • 157. Data: 2010-05-03 20:28:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > W wielu autach cudów nie ma, zwłaszcza jeśli licznik jest na osobnym
    > wyświetlaczu. Nie takie rzeczy też chińczycy robili.

    AES też łamią 1000 razy szybciej od reszty świata?

    > A jeśli jest graficzny i da się dostać do środka... To pozostaje tylko
    > wpiąć się między wyświetlacz a sterownik.

    Jeśli to COG to sobie możesz wpinać oczywiście - za pare k$. Lutewnica
    nie wystarczy niestety.

    > To też chińczycy zrobią.

    Jasne.

  • 158. Data: 2010-05-03 20:29:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:
    > LCD się kupuje gotowe.

    Od razu z kompletem kluczy szyfrujacych w sterowniku pasujących do twoje
    komputera? Wow.

  • 159. Data: 2010-05-03 20:33:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:
    > Nie piszę o modyfikacji przebiegu. Piszę o wstawieniu własnego chipa z
    > którego wyświetlacz odczyta (jawnie) dokładnie to co chcemy.

    Nie odczyta. Nie będzie w stanie się nim dogadać, bo niewłasciwie
    zaszyfrujesz dane i zostaną olane przez wyświetlacz. LCD i strerownik do
    niego są bezpośrednio połaczone na szkle. Ingerencja w to jest
    kosztowna, na pewno nie wystarczy tutaj szczerbaty dres z kablem KKL.

    > Nie mieszaj metod, bo wszystkich na raz nie zastosujesz.

    Ależ wystarczy jedną parę: brak dostępu do zapisu licznika i brak ataku
    man-in-the-middle na komunikacje wyswietlacz <- komputer. To wystarcza
    aby cena za kręcenie drastycznie podskoczyla do góry robiąc całość
    nieopłacalną.

  • 160. Data: 2010-05-03 21:32:38
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 May 2010 17:25:00 +0200, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    >Jeśli byle ASO ma te klucze to wyciekną zanim pierwszy samochód zostanie
    >odsprzedany.

    Jakby tak było, to wszystkie renówki, otwierane kartą, byłyby otwarte
    przez byle gówniarza. A nie są. Ale tu akurat klucze szyfrujące są u
    producenta, a nie w ASO.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280