  • 111. Data: 2010-05-03 15:10:26
    Temat: Re: sprzedawane auta.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 3 May 2010 00:15:28 +0200, to wrote:
    >A kwestię oszustw przy przebiegu rozwiązuje skuteczniej np.
    >prosty do bólu system Szwedzki.

    Chyba ze ktos bedzie przewidujacy i sobie zacznie ustawiac licznik
    przed kazdym przegladem [a pierwszy u nas po 3 latach], albo doplaci
    10zl zeby sie diagnosta pomylil o zero .. a na "dobrych" stacjach
    uczynni diagnosci zaczna sami pytac o przebieg :-)

    >No to się ukradnie lawetą. Co za różnica?

    spore utrudnienie. Juz nie zginie tak latwo, w bialy dzien, na
    parkingu pod supermaketem.

    Tylko ze byc moze skonczy sie tak iz ubezpieczenie kradziezowe
    potanieje - i jaki TU (*) mialyby w tym miec interes ?
    I juz nie bedzie mozna zwabic klienta darmowym assistance, bo to
    bedzie bardzo drogie, a przygody ze auto po tankowaniu nie chce
    zapalic beda na porzadku dziennym.

    J.

    *) - Dlaczego piszecie Towarzystwo Ubezpieczeniowe, czy w innych
    wersjach Zaklad ? Przeciez to nie musi byc Towarzystwo ?

  • 112. Data: 2010-05-03 15:12:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 May 2010 10:23:09 +0200, Jurand wrote:
    >Musisz wziąć pod uwagę jedną rzecz - producent samochodu musi zostawić sobie
    >opcję naprawy/wymiany danego modułu, na wypadek, gdyby się ów moduł zepsuł.
    >I ZAWSZE będzie jakaś procedura, wedle której programuje się nowy moduł. I
    >wystarczy poznać tą procedurę, żeby zrobić to dokładnie tak samo.

    A to moze wymagac podania indywidualnego klucza ktory Autoryzowany
    Serwisant uzyska od producenta na te jedna naprawe.
    I bedzie wiadomo kto, jaka czesc i w jakim aucie montowal ..

    J.

  • 113. Data: 2010-05-03 15:16:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 May 2010 12:26:56 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Ciekawostką jest fakt, że wiele kluczy i podpisów elektronicznych
    >stosowanych jest przez banki, przedsiebiorstwa, państwa. I jakoś
    >stosują. Dziwne, nie? Nie boją się że wycieknie? Może powinni jedna
    >zostać przy sprawdzonych metodach typu gołębie pocztowe?

    Akurat sporo takich systemow zlamano, czesto cos wycieklo.
    Bo sie biznes opieral na uczciwych ludziach, a nieuczciwi ..
    nie byli problemem dopoki stanowili margines.
    Zabezpieczenia byly symboliczne - jak w samochodach :-)

    J.

  • 114. Data: 2010-05-03 15:18:31
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 May 2010 14:28:29 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ja chętnie rzucę przykład różnicy jakości:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/082dbb762c
    0d94ad.html
    > Prawy - na rynek szwajcarski. Odpady - do nas.

    I to jest właśnie ta smutna prawda - nawet głupi wyjazd wakacyjny
    zamawiany/kupowany w Niemczech (Neckerman) różni się znacząco
    (cena/jakość/podejście do klienta na miejscu) od tej samej oferty,
    realizowanej też przez tą firmę, tyle że poprzez biuro znajdujące się w
    naszym kraju.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 115. Data: 2010-05-03 15:23:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 03.05.2010 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Do pewnego momentu. Efektem będzie jeszcze lepsze zabezpieczenie kluczy
    > i w koncu złamanie będzie niemożliwe.

    Do czasu aż ktoś złamie :)

    > Twierdzisz ze łamiesz AES w kilka godzin? Wow.

    Nie trzeba łamac czegoś co jest w jakimś stopniu udowodnione że jest trudne
    do złamania, za to łamie się w tym coś łatwiejszego np błędy w implementacji
    czy inne czynniki ludzkie, socjotechnika itd. to są słabe elementy
    zabezpieczeń. Z resztą pewnie to znasz, nie mam co tłumaczyć.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 116. Data: 2010-05-03 15:44:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    > czy inne czynniki ludzkie, socjotechnika itd. to są słabe elementy
    > zabezpieczeń. Z resztą pewnie to znasz, nie mam co tłumaczyć.

    Znowu to samo co z prezerwatywami. Poniewaz w 0.01% wypadków padnie, to
    lepiej nic nie robić i montowac liczniki mechaniczne.

  • 117. Data: 2010-05-03 15:49:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) zmienić parę komputer - wyświetlacz. Jeśli do systemu dodamy nastepne
    > klocki wymagające wymiany koszty będa za duże i niepłacalne w porównaniu
    > z zyskami. Jeśli komputer w pojeździe dodatkowo posiada nr nadwozia
    > który może wyświetlić/odczytać ale NIE zapisać to sprawa nawet dla
    > kupującego bez komputera staje się znacznie pewniejsza.

    I jak którykolwiek element padnie to trzeba wymieniać komplet. Drogo dla
    producenta w okresie gwarancji, drogo dla właściciela po gwarancji. U
    konkurencji jest taniej...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 118. Data: 2010-05-03 15:50:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Odczyt licznika nie jest szyfrowany. ZAPIS jest.

    To się wkłada licznik z ustawionym przez nas stanem, a super-hiper
    zabezpieczony licznik ląduje w śmietniku.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 119. Data: 2010-05-03 15:50:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, kamil <k...@s...com> wrote:

    > A jak konkretnie? Bo efekty raczej marne, kazdy watek o kupnie auta konczy
    > sie poradami "nie patrz na przebieg bo i tak krecony".

    Ale co konkretnie?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 120. Data: 2010-05-03 15:53:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-03, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Czekaj, cofnij, przeczytalem ze walczy sie z kreceniem.

    No to się w końcu dogadaliśmy :)

    > Ano wlasnie sie nie
    > walczy i nie pojmuje dlaczego, skoro mozna to rozwiazac zerowym kosztem.

    Zastanów się kto uchwala przepisy, a kto by skorzystał z takiego
    rozwiązania i dlaczego te dwie grupy mają niewiele elementów
    wspólnych...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski