-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Mon, 03 May 2010 13:36:13 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272886579 17001 89.76.168.83 (3 May 2010 11:36:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 11:36:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
X-Accept-Language: en-us, en
In-Reply-To: <hrmb68$deb$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277061
[ ukryj nagłówki ]Jurand wrote:
>> Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
>> usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.
> Po pierwsze - nie robią tego dresy.
Kręceniem liczników zajmuje się czesto byle dres z komisu. Ma gotowy
kabel i gotowy program gdzie musi wpisać coś i kliknąc. I już. Tak
wygląda poziom zaufania do tego licznika. Ja na niego nie patrzę podczas
kupowania. Może bym zerknął gdybym posiadał wiedzę jak cieżko go złamać.
Ale wiem ja _łatwo_ go złamać.
> Robią to osoby bardzo mocno
> wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w
> tym celu mikroskopem.
Zabezpieczenie przed odczytam flash powoduje ze mikroskop staje się
bezużyteczny. Wymagana jest masa innych narzędzi.
> Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE,
> dzięki któremu skorygujesz X liczników.
W postulowanym przeze mnie rozwiązaniu koszt złamania jednego licznika
wynosi X. Koszt złamania dwóch liczników wynosi X*2. Nie ma stałych
kosztow, ponieważ każdy licznik jest _unikatowy_ i złamanie jednego nic
nie pomoże następnym. A że X wynosi grubo powyżej opłacalności procederu
kręcenie liczników to przestaje się opłacać.
Zrozum: nie ma uniwersalnego narzedzia do łamania zabezpieczeń
zaszyfrowanych _unikatowynm_ kluczem. Będziesz musial go wydobyć za
każdym razem stosując bardzo kosztowne zabiegi. Kwestia utrudnienia tych
zabiegów do poziomu wymogu specjalistycznej aparatury wykraczającej poza
zaplecze "Pana kazia złota rączkę od robienia centralnych zamków i
kręcenia licznikami w golfach".
> Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
> pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego
> klucza, to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten
> przebieg samochodu, albo historię błędów?
A jaki widzisz problem żeby licznik w sposób niezaszyfrowany pozwalał na
odczyt przebiegu ? Jesteś jeszcze jedną osobą na tej grupie która nie
odróżnia czym się różni odczyt danych od odczytu klucza szyfrujacego?
> Musisz udostępnić narzędzia
> diagnostyki, które będą przechowywały dane z kluczami
G. prawda. Nic nie musze udostępniać _do diagnostyki_. To zapis licznika
jest chroniony. Odczyt nie, przeciez widac go na wyświetlaczu.
>, tudzież będą
> wiedziały, skąd ten klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać
> klucz... mam tłumaczyć dalej? ;)
Sugeruje głebokie zastanowienie się nad działaniem całości tego
mechanizmu zanim zaczniesz generować następne "na chłopski rozum" tezy.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.10 13:36 Sebastian Biały
- 03.05.10 13:42 Jurand
- 03.05.10 13:56 Sebastian Biały
- 03.05.10 14:09 Sergiusz Rozanski
- 03.05.10 14:28 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:30 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:34 kamil
- 03.05.10 14:35 kamil
- 03.05.10 14:41 Bydlę
- 03.05.10 14:44 Karolek
- 03.05.10 14:49 Sebastian Biały
- 03.05.10 15:01 J.F.
- 03.05.10 15:02 Sebastian Biały
- 03.05.10 15:04 kamil
- 03.05.10 15:05 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=