    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprzedawane auta.
    Date: Mon, 03 May 2010 13:36:13 +0200
    <4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
    <4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
    <4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
    <4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
    <4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
    <4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
    <hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
    <hrmb68$deb$1@news.onet.pl>

    Jurand wrote:

    > Po pierwsze - nie robią tego dresy.

    Kręceniem liczników zajmuje się czesto byle dres z komisu. Ma gotowy
    kabel i gotowy program gdzie musi wpisać coś i kliknąc. I już. Tak
    wygląda poziom zaufania do tego licznika. Ja na niego nie patrzę podczas
    kupowania. Może bym zerknął gdybym posiadał wiedzę jak cieżko go złamać.
    Ale wiem ja _łatwo_ go złamać.

    > Robią to osoby bardzo mocno
    > wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w
    > tym celu mikroskopem.

    Zabezpieczenie przed odczytam flash powoduje ze mikroskop staje się
    bezużyteczny. Wymagana jest masa innych narzędzi.

    > Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE,
    > dzięki któremu skorygujesz X liczników.

    W postulowanym przeze mnie rozwiązaniu koszt złamania jednego licznika
    wynosi X. Koszt złamania dwóch liczników wynosi X*2. Nie ma stałych
    kosztow, ponieważ każdy licznik jest _unikatowy_ i złamanie jednego nic
    nie pomoże następnym. A że X wynosi grubo powyżej opłacalności procederu
    kręcenie liczników to przestaje się opłacać.

    Zrozum: nie ma uniwersalnego narzedzia do łamania zabezpieczeń
    zaszyfrowanych _unikatowynm_ kluczem. Będziesz musial go wydobyć za
    każdym razem stosując bardzo kosztowne zabiegi. Kwestia utrudnienia tych
    zabiegów do poziomu wymogu specjalistycznej aparatury wykraczającej poza
    zaplecze "Pana kazia złota rączkę od robienia centralnych zamków i
    kręcenia licznikami w golfach".

    > Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
    > pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego
    > klucza, to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten
    > przebieg samochodu, albo historię błędów?

    A jaki widzisz problem żeby licznik w sposób niezaszyfrowany pozwalał na
    odczyt przebiegu ? Jesteś jeszcze jedną osobą na tej grupie która nie
    odróżnia czym się różni odczyt danych od odczytu klucza szyfrujacego?

    > Musisz udostępnić narzędzia
    > diagnostyki, które będą przechowywały dane z kluczami

    G. prawda. Nic nie musze udostępniać _do diagnostyki_. To zapis licznika
    jest chroniony. Odczyt nie, przeciez widac go na wyświetlaczu.

    >, tudzież będą
    > wiedziały, skąd ten klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać
    > klucz... mam tłumaczyć dalej? ;)

    Sugeruje głebokie zastanowienie się nad działaniem całości tego
    mechanizmu zanim zaczniesz generować następne "na chłopski rozum" tezy.