-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: sprzedawane auta.
Date: Mon, 03 May 2010 13:36:13 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <hrmcfj$gj9$1@news.onet.pl>
References: <hrgos7$4f8$1@usenet.news.interia.pl>
<4bdbfa40$0$19183$65785112@news.neostrada.pl> <hrgtta$epr$1@news.onet.pl>
<s...@d...wkurw.org> <hrh0dt$ldr$1@news.onet.pl>
<4bdc1420$1@news.home.net.pl> <hrh4ov$2e2$1@news.onet.pl>
<4bdc2949$1@news.home.net.pl> <hrhccq$ldc$1@news.onet.pl>
<4bdc4e27$1@news.home.net.pl> <hrhjm8$6r6$1@news.onet.pl>
<4bdc5430$1@news.home.net.pl> <hrhm3h$c4h$1@news.onet.pl>
<4bddb220$1@news.home.net.pl> <hrkd6q$79a$1@news.onet.pl>
<hrm159$irp$1@news.onet.pl> <hrm3g4$o0g$1@news.onet.pl>
<hrmb68$deb$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272886579 17001 89.76.168.83 (3 May 2010 11:36:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 11:36:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
X-Accept-Language: en-us, en
In-Reply-To: <hrmb68$deb$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277061
[ ukryj nagłówki ]Jurand wrote:
>> Jest niesłychanie ŁATWO. Robia to dresy kawałkiem druta. Wystarczy ze
>> usuną/zmienią informacje od których dostęp ma kupujący.
> Po pierwsze - nie robią tego dresy.
Kręceniem liczników zajmuje się czesto byle dres z komisu. Ma gotowy
kabel i gotowy program gdzie musi wpisać coś i kliknąc. I już. Tak
wygląda poziom zaufania do tego licznika. Ja na niego nie patrzę podczas
kupowania. Może bym zerknął gdybym posiadał wiedzę jak cieżko go złamać.
Ale wiem ja _łatwo_ go złamać.
> Robią to osoby bardzo mocno
> wyspecjalizowane w elektronice samochodowej - i nie raz posługując się w
> tym celu mikroskopem.
Zabezpieczenie przed odczytam flash powoduje ze mikroskop staje się
bezużyteczny. Wymagana jest masa innych narzędzi.
> Nie pieprz, proszę Cię. Wydajesz kilka tysięcy dolarów na NARZĘDZIE,
> dzięki któremu skorygujesz X liczników.
W postulowanym przeze mnie rozwiązaniu koszt złamania jednego licznika
wynosi X. Koszt złamania dwóch liczników wynosi X*2. Nie ma stałych
kosztow, ponieważ każdy licznik jest _unikatowy_ i złamanie jednego nic
nie pomoże następnym. A że X wynosi grubo powyżej opłacalności procederu
kręcenie liczników to przestaje się opłacać.
Zrozum: nie ma uniwersalnego narzedzia do łamania zabezpieczeń
zaszyfrowanych _unikatowynm_ kluczem. Będziesz musial go wydobyć za
każdym razem stosując bardzo kosztowne zabiegi. Kwestia utrudnienia tych
zabiegów do poziomu wymogu specjalistycznej aparatury wykraczającej poza
zaplecze "Pana kazia złota rączkę od robienia centralnych zamków i
kręcenia licznikami w golfach".
> Oczywiście i pięknie dzięki temu uniemożliwiasz sobie zdiagnozowanie
> pojazdu, bo skoro każdy egzemplarz ma dane szyfrowane wg unikatowego
> klucza, to jak podepniesz sobie komputer, żeby chociażby sprawdzić ten
> przebieg samochodu, albo historię błędów?
A jaki widzisz problem żeby licznik w sposób niezaszyfrowany pozwalał na
odczyt przebiegu ? Jesteś jeszcze jedną osobą na tej grupie która nie
odróżnia czym się różni odczyt danych od odczytu klucza szyfrujacego?
> Musisz udostępnić narzędzia
> diagnostyki, które będą przechowywały dane z kluczami
G. prawda. Nic nie musze udostępniać _do diagnostyki_. To zapis licznika
jest chroniony. Odczyt nie, przeciez widac go na wyświetlaczu.
>, tudzież będą
> wiedziały, skąd ten klucz pobrać - a skoro już wiadomo skąd pobrać
> klucz... mam tłumaczyć dalej? ;)
Sugeruje głebokie zastanowienie się nad działaniem całości tego
mechanizmu zanim zaczniesz generować następne "na chłopski rozum" tezy.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.10 13:36 Sebastian Biały
- 03.05.10 13:42 Jurand
- 03.05.10 13:56 Sebastian Biały
- 03.05.10 14:09 Sergiusz Rozanski
- 03.05.10 14:28 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:30 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:34 kamil
- 03.05.10 14:35 kamil
- 03.05.10 14:41 Bydlę
- 03.05.10 14:44 Karolek
- 03.05.10 14:49 Sebastian Biały
- 03.05.10 15:01 J.F.
- 03.05.10 15:02 Sebastian Biały
- 03.05.10 15:04 kamil
- 03.05.10 15:05 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=