  • Data: 2010-04-17 12:49:02
    Temat: Re: sprzedam Kia Pro cee'd 2.0 benzyna Optimum +
    Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "l" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zanim zaczniesz w śmieszny sposób zaprzęgać matematykę wyższą do rozważań o
    > wieku samochodu weź pod uwagę fakt, że wystarczyło użyć sformułowania "auto
    > z 2008 roku" zamiast "trzylatek" i nikt na to nie zwróciłby uwagi. To auto
    > nie jest trzylatkiem - i tyle. Tak jak trzylatkiem nie jest dziecko urodzone
    > w 2008 roku, ani wino w tamtym roku wyprodukowane. Nie opchniesz również
    > konia urodzonego w 2008 roku jako trzylatka. No chyba, że w 2011.
    >
    > --
    > Yogi(n)

    Z co do koni to nie wiem, skoro tak mówisz, to może lepiej znasz się na handlu
    końmi niż ja. Wydaje mi się, że konie i ludzie w zbyt wielu aspektach różnią się
    od samochodów, żeby w ogóle "zaprzęgać" je w tym kontekście.

    Ale czy samo pojęcie i wymienienie dla przykładów podstawowych metryk to
    matematyka wyższa?
    Tu śmiem wątpić, ale może grupowi koledzy od matematyki zajmą bardziej fachowe
    stanowisko i zarzucą coś o gierychowaniu bądź o niezdawaniu matematyki(mi lub
    Tobie).
    Serio jesteś na bieżąco z matematyką wyższą, czy tylko tak rzuciłeś (chyba, że
    za wyższą Ty rozumiesz poziom liceum)?

    No i nie wyjaśniłeś na czym ta śmieszność wynika.

    Ja tylko zwróciłem uwagę, że mogą istnieć różne spojrzenia na podobną sprawę, a
    także na to, że kwestia samej ceny, czy sprzedaży to sprawa odrębna.
    Poza tym nie odniosłeś się do przykładu nówki-sztuki z salonu.
    Oczywiście, że sprzedający będzie zainteresowany przedstawieniem swojego
    samochodu jak najmłodziej, podobnie jak to, że kupujący jak najstarzej.
    Zgodnie z jakimś tam przełożeniem (żeby nie nadużywać terminu korelacja, bo
    mimo, że podałem w procentach i mój post ma charakter poglądowy/wyrażenia
    opinii, to zaraz ktoś się będzie czepiał o matematykę wyższą :-)) sprzedający
    będzie chciał sprzedać za jak najwyższą cenę, kupujący za jak najniższą. To
    żadna filozofia i tyle z mojego posta wynika.

    Wg mnie podawanie liczby lat samochodu to głupota (tu chyba się z Tobą zgadzam,
    nieprawdaż, nie pisałem, że się z tym nie zgadzam) - podobnie jak spieranie się
    o nią - ot są 2 podejścia (a może więcej? :) ) i niech kto chce to się spiera.
    Ja się kłócił nie będę, a to że są te 2 podejścia to fakt, z którym się nie ma
    co kłócić tylko przyjąć do wiadomości, że istnieją - co najwyżej nie używać
    któregoś z nich.
    Jest rok produkcji, dla ewentualnie rok pierwszej rejestracji, swoją rolę gra
    model roku, oczywiście stan oraz wyposażenie/konfiguracja i tyle.

    Generalnie udowadnianie przez sprzedającego kupującemu, że towar jest wart
    więcej niż uważam za desperację i ostatecznie tylko pogorszenie pozycji
    negocjacyjnej lub kompromitację.