  • Data: 2010-03-02 20:24:32
    Temat: Re: sprzedalem samochod...
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    BearBag pisze:

    > zdradz wiec tajemnice jak można za grosze odpicować auto bo moi
    > klienci zwykle chcą jechać na serwis, lakier oglądają przez lupe z
    > dwoma specami, jazda testowa coraz czesciej trwa 20 i wiecej minut po
    > rozmaitych dziurach i innych takich. Więc jak za powiedzmy 500zl mam
    > ukryć to że auto ma wybite zawieszenie, silnik chodzi jak w traktorze.

    Jak to jak.
    Prawdziwy handlarz to ma wlasny warsztacik i sobie picuje.
    Wyklepie to i owo, sam pomaluje calosc jak trzeba, a ze potem na
    mierniku wychodzi, ze klamal, ze nie bity, to nasciemnia, ze on nic nie
    robil i ze to poprzedni wlasciciel musial...
    Dziwne jest to, ze jeszcze zadnego auta nie kupilem od handlarza, zawsze
    to jakies kombinowane samochody byly i zawsze wyweszylem jakas scieme.
    A zawias jak zrobic za 500zl? Trywialnie, kupujesz najtanszy zestaw
    wahaczy na alledrogo jakiejs chinskiej produkcji za smeiszne pieniadze,
    montujesz i na jazde testowa wystarczy :>

    > I jak pomalować sprayem (bo chyba niczym innym nie pomaluje za stowke
    > polowy auta) tak żeby nikt nie zauwazyl że auto nie jest w
    > oryyyyginale.

    Za stowke nie.
    Ale widzisz, skoro ja specjalnie nie szukajac znalazlem uszkodzone auto
    warte te 7 tysiecy, a kupilem za 1800 i uruchomilem za 200zl, to jeszcze
    zostalo mi troche kasy, aby pomalowac to co przerysowane i wymienic
    jakies drobne rzeczy typu wahacze, czy linka recznego i zarobic troche.
    A handlarze padlina, zazwyczaj nie naprawiaja samochodow tak, zeby nikt
    nie zauwazyl. Ten co troche kuma temat, zauwazy bez problemu i nie kupi,
    ale frajerow nie brakuje.

    > Dlatego o wiele bardziej wole przepłacić za dobrą fure z
    > małą wada ktorą usunę i potem wiecej żądać przy sprzedaży.
    > Nie wiem jakie masz wyobrażenie o wspolczesnych kupcach aut używanych
    > ale zanim wyciągną portfel to auto przerzucają do góry nogami ze dwa
    > razy.

    Mam zle zdanie raczej, za duzo mi sciemnialo prosto w oczy.
    Przyklad:
    Jade ogladac E38 3.0d, auto bylo tanie trzeba przyznac. Co widze, z
    kazdej strony byl walony i nikt nawet nie staral sie spasowac dobrze
    elementow, ale oczywiscie sprzedawca sie wypiera, a na pytanie czemu ma
    z przodu zderzak od wersji benzynowej (inne halogeny), wielkie
    zdziwienie o co mi chodzi. Po wytlumaczeniu, ze wersja z tym silnikiem
    ma zupelnie inne halogeny, stwierdzil ze moze jednak cos tam bylo
    robione, ale to na pewno nie on :> Brak plastikowych oslon pod maska,
    rozne sruby przy blotnikach, brak ogranicznika w drzwiach, krzywa klapa
    bagaznika to juz pominalem :P

    > Troche mnie wkurza że ludzie w 12letnim golfie oczekują fabrycznego
    > lakieru na 100% elementów i przebiegu w granicach 120tyś. Ale tego u
    > Polaka sie juz nie zmieni. Ostatnio mialem fabie z gazem 9letnią i
    > ludzie są zszokowani że ma przejechane 150tyś.

    Bo oczekiwali ze bedzie miala 300kkm :P

    > Kurde to ile ma miec
    > przejechane takie auto do tego z instalacją gazową ?? W Golfach
    > dopuszczają juz nawet przebiegi do 200tyś bez omdlenia na tą
    > informacje :)

    Moze Ty jestes inny (znaczy uczciwy), ale sam przyznajesz, ze
    uczciwoscia ciezko w tym biznesie zarobic, bo oczekiwania sa wziete z nieba.
    Ja tez nie jestem typowym kupcem, bo nie patrze na rok, nie patrze na
    przebieg tylko na auto i jak jest dobre to sie nawet wiele nie targuje i
    szybko zalatwiam sprawe.

    --
    Karolek