    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: sprowadzenie auta z UK (itp) bez rejestracji
    Date: Sat, 15 Oct 2011 13:21:47 +0100

    Dnia 15.10.2011, na pl.misc.samochody napisałeś(aś):

    > Bardzo prawdopodobne że będę musiał szukać nowego silnika Z28NET, ale w
    > wersji OPC/VXR 280KM, bo taki mam osprzęt i komputer, i zastanawiam się
    > nad ściągnięciem mnie lub bardziej uszkodzonej Vectry VXR z anglii - tam
    > się je da dostać w bardziej sensownych cenach, a kierownica po prawej mi
    > nie przeszkadza - blok silnika jest ten sam, a dużo detali się przyda na
    > zapas.
    > Jak wygląda sprawa przywleczenia auta (może na kołach nawet) i nie
    > "rozpłynięcie sie" go? bez akcyzów? bez rejestrowania? itd?

    Żeby było bez biurokracji w PL to będzie biurokracja w UK. ;D

    Żeby pojechać takim autem to będzie musiało mieć MOT, TAX itp. - IMO za
    duże koszta (zakładam, że poprzedni właściciel wystąpi o ich zwrot bo to
    niejednokrotnie więcej kasy niż wartość samego samochodu).
    Według prawa w UK i tak nie mógłbyś prowadzić tego samochodu na
    ubezpieczeniu poprzedniego właściciela.

    Co do "rozpłynięcia się" to pracownik złomowiska zabiera V5C (ich
    odpowiednik DR) i daje Ci tylko jego fragment dot. złomowania z
    wypełnionymi danymi złomowiska. Musisz to odesłać do DVLA.
    IMO nie powinno być problemu jeśli wypełnią go w Polsce, nie wiem tylko
    czy wyrejestrowanie następuje po otrzymaniu przez DVLA obu części
    dokumentu (tj. Twojej i tej, którą zatrzymuje złomiarz) czy tylko, którejś
    z nich. Bez tego nadal ciąży na Tobie obowiązek płacenia wszelkich opłat.
    No chyba, że wcześniej właściciel wystąpił o SORN (w skrócie, wycofanie z
    ruchu), ale wtedy to już na pewno takim autem nie pojedziesz.

    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/BuyingAndSellin
    gAVehicle/RegisteringAVehicle/DG_189329
    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/
    ChangesToYourRegistrationCertificate/DG_4022057
    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/
    UntaxedVehicle/DG_069727

    IMO największym problemem będzie to, że po kupnie auta nie dostaniesz V5C
    do ręki, a jest on przysłany nowemu właścicielowi pocztą.
    Tak jak w przypadku złomowania, przy kupnie dostajesz tylko kwitek
    potwierdzający kupno.

    Podsumowując. IMO najlepiej kupić interesujące Cię części i przywieźć je
    na pace/lawecie.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/