  • 11. Data: 2017-02-16 14:39:44
    Temat: Re: spiesz sie powoli
    Od: p...@g...com

    --Teoretycznie placi sprawca, ale nie wiadomo kogo tu sprawca zrobia :-)

    no kto to moze byc ?

    Mundurowym tłumaczyła, że wbiegła na jezdnię bo "spieszyła się na tramwaj". Pośpiech
    przypłaciła złamaniem nogi i mandatem karnym za spowodowanie zagrożenia
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    P.

  • 12. Data: 2017-02-16 14:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >tramwaj". Pośpiech przypłaciła złamaniem nogi i mandatem karnym za
    >spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    Oj tam, oj tam - dowie sie, ze to dodatkowo 10 tys kosztuje, to moze
    zmienic zdanie, i kto wie co nasze sady wymysla.

    Albo nic nie wymysla, a sie okaze, ze stac ja na 100 zl/mc :-)
    A nie bedzie z tego w dodatku 50zl dla komornika ?

    J.

  • 13. Data: 2017-02-16 16:25:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-02-2017 o 14:21, Adam Wysocki pisze:

    > Pewnie dwa pasy do skrętu, a środkowy do jazdy prosto.
    >
    > Tak czy inaczej ja zawsze, jak samochody stoją przed przejściem (nawet
    > na swoim czerwonym lub w korku) zwalniam, żeby właśnie nie mieć takiej
    > niespodzianki...
    >
    > A co się dzieje w takim przypadku z samochodem? Kto płaci za naprawę? UFG?

    Z jakiej paki?
    Sprawca, czyli pieszy.

  • 14. Data: 2017-02-22 16:04:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Z jakiej paki?
    > Sprawca, czyli pieszy.

    A w przypadku, gdy sprawca skutecznie się ulotni (np. rower, który
    spowodował konieczność odbicia w latarnię lub w inny samochód, ale
    jemu nic się nie stało i sobie pojechał)?

    Gdy jest to samochód, którego nie udało się ustalić, to sytuacja się
    zmienia?

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 15. Data: 2017-02-22 16:11:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-02-22 o 16:04, Adam Wysocki pisze:

    > A w przypadku, gdy sprawca skutecznie się ulotni (np. rower, który
    > spowodował konieczność odbicia w latarnię lub w inny samochód, ale
    > jemu nic się nie stało i sobie pojechał)?

    To odszkodowania nie ma.

    > Gdy jest to samochód, którego nie udało się ustalić, to sytuacja się
    > zmienia?

    Za skody, ale tylko na zdrowiu/życiu, poczynione przez "ulotniony
    samochód" odpowiada UFG.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-02-22 19:25:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-02-2017 o 16:04, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > jemu nic się nie stało i sobie pojechał)?
    >
    > Gdy jest to samochód, którego nie udało się ustalić, to sytuacja się

    Jak jakaś osoba się przy tym uszkodzi to tak, ale tylko o ile nie masz AC.

    http://rf.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/ubezpieczenia-
    komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-zasady-o
    golne/Jakie_zadania_realizuje_Ubezpieczeniowy_Fundus
    z_Gwarancyjny__Kiedy_Fundusz_wyplaca_odszkodowania__
    _20236

    cyt:
    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłaca odszkodowania osobom
    poszkodowanym w następujących sytuacjach:
    1. ) gdy szkoda została wyrządzona w okolicznościach uzasadniających
    odpowiedzialność cywilną posiadacza pojazdu lub kierującego pojazdem,
    ale nie ustalono ich tożsamości - Fundusz wypłaca odszkodowanie za tzw.
    szkody na osobie (zadośćuczynienie, koszty leczenia, renty, ale nie
    wypłaca odszkodowania za uszkodzony samochód),

    2) gdy szkoda została wyrządzona w okolicznościach uzasadniających
    odpowiedzialność cywilną posiadacza pojazdu lub kierującego pojazdem,
    ale nie ustalono ich tożsamości Fundusz wypłaca również odszkodowanie za
    szkodę na mieniu (uszkodzony samochód), ale tylko w przypadku, gdy
    równocześnie u któregokolwiek uczestnika zdarzenia nastąpiła śmierć,
    naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, trwający dłużej
    niż 14 dni. Naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    powinny zostać stwierdzone orzeczeniem lekarza, posiadającego
    specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi
    powyższych naruszeń czynności narządu ciała lub rozstroju zdrowia (wymóg
    ten obowiązuje od dnia 11 lutego 2012 r.). W przypadku szkody w
    pojeździe mechanicznym świadczenie Funduszu podlega zmniejszeniu o kwotę
    stanowiącą równowartość 300 euro, ustalaną przy zastosowaniu kursu
    średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu
    ustalenia odszkodowania;

    Należy jednak pamiętać, że jeśli poszkodowany poniósł szkodę na mieniu
    (np. uszkodzenie pojazdu) i może otrzymać odszkodowanie z ubezpieczenia
    dobrowolnego zawartego przez siebie (np. autocasco) Fundusz wyrównuje
    szkodę tylko w części, w której nie może być zaspokojona, wraz z
    uwzględnieniem utraconych zniżek składki oraz prawa do zniżek składki.