  • 31. Data: 2005-05-21 16:04:57
    Temat: Re: specjalista 2
    Od: voytar <v...@v...pol>

    On 2005-05-20, Neas <n...@n...invalid> wrote:
    > Tak z ciekawo?ci, jakie CPU siedzi w takim routerze?

    http://juniper.net/products/tseries/
    http://www.cisco.com/en/US/products/ps5763/index.htm

    A tu masz fotk?: http://ccie.pl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=33
    ;)

    --
    Wojciech voytar ?ukowicz

  • 32. Data: 2005-05-21 16:13:01
    Od: voytar <v...@v...pol>

    On 2005-05-20, Neas <n...@n...invalid> wrote:
    > Tak z ciekawości, jakie CPU siedzi w takim routerze?

    http://juniper.net/products/tseries/
    http://www.cisco.com/en/US/products/ps5763/index.htm

    A tu masz fotkę: http://ccie.pl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=33

    :)

    --
    Wojciech voytar Łukowicz

  • 33. Data: 2005-05-21 16:47:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

    > niezupelnie. po pierwsze, problemem jest to, ze te systemy sa sterowane
    > zdarzeniami, czyli przerwaniami.

    Albo sa sterowane przerwaniami, i wtedy (jak rozumiem) nie jest to
    problemem, albo jest i wtedy przestaja byc tak sterowane, a zaczynaja...

    > nadmiar przychodzacych przerwan powoduje ich
    > gubienie, a dodatkowo nieresponsywnosc systemu. rozwiazaniem jest stosowanie
    > odpowiednio czestego pollingu, zamiast obslugi przerwan.

    wlasnie tak.

    > oczywiscie ilosc
    > pakietow na sekunde w takim wypadku zalezy bezposrednio od wielkosci
    > bufora na
    > karcie i interwalu pollingu.

    ... wylaczajac karty ktore same sobie robia transfery z pamiecia komputera,
    albo z inna (docelowa) karta.

    > po drugie, w wiekszosci systemow ogolnego przeznaczenia masz duza ilosc
    > kopiowania routowanych pakietow w pamieci,

    Statystyki nie robilem, ale Linux potrafi m.in. od dawna robic
    routing bez zadnego kopiowania pakietow, glowny procesor interesuje
    sie tylko naglowkami.

    Aczkolwiek wszystko zalezy od konkretnego przypadku, w szczegolnosci
    od uzytych kart i konfiguracji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2005-05-23 13:51:44
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > To już zależy o jakich obciązeniach i jakich PC-tach mówimy...

    No o tych, które przetestowałeś przy takim obciążeniu. Bo przecież
    testowałeś, prawda? A jeśli tylko wyczytałeś to w sieci, to poprosimy
    linki, zawsze dobrze się czegoś nowego dowiedzieć.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

    http://poncki.freebsd.pl/rekrutacja/

  • 35. Data: 2005-05-23 14:45:01
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > niezupelnie.

    Z moich testów/doświadczenia wynika, że kilkudziesięciu mbitowe DDoS-y nie
    są większym problemem, a takie ataki są najczęstsze. DDoS-y rzędu kilku
    mbit zazwyczaj nie generuja nawet jakiegoś zauważalnego obciążenia, a takie
    też nierzadko bywają. Zakładam też, że te kilkadziesiąt/kilkaset łącz nie
    byłoby wykorzystywane w 100%, tylko powiedzmy średnio w 10-20%. No i
    oczywiście, że tylko nieliczne hosty będą miały coś wspólnego z IRCem.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 36. Data: 2005-05-23 15:02:57
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Neas napisał(a):
    > Z moich testów/doświadczenia wynika, że kilkudziesięciu mbitowe DDoS-y nie
    > są większym problemem, a takie ataki są najczęstsze.

    coz, ja niejednokrotnie widzialem ddosy rzedu 500 mbps...

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 37. Data: 2005-05-23 15:32:38
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > Z moich testów/doświadczenia wynika, że kilkudziesięciu mbitowe DDoS-y nie
    > są większym problemem

    A testowałeś to na swoim 2mbitowym łączu - na tym samym, na którym miałeś
    ostatnio problem z 2mbitowym syn-ddosem, tak?

    Ponc

  • 38. Data: 2005-05-23 16:01:31
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > Po 1 powinien takie coś filtrować może nawet już na routerach brzegowych.
    > Wykrycie tcp-syn floodu i innych powszechnie stosowanych metod (D)DoSowania
    > jest bardzo łatwe.

    Niech mnie ktoś uszczypnie.

    Neas, Ty naprawdę sądzisz, że można na routerach brzegowych realizować
    tablicę stanów, czy syn-proxy?!?!?!?!?!?!? Zlituj się...

    Ponc

  • 39. Data: 2005-05-23 16:01:49
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > coz, ja niejednokrotnie widzialem ddosy rzedu 500 mbps...

    Nie wykluczam, że z takim DDoS-em, szczególnie przy dużej ilości małych
    pakietów PC-et mógłby mieć duży problem.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl